  • 1. Data: 2004-11-14 10:36:12
    Temat: Pomysłowy student :-)
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    http://info.onet.pl/1007303,69,item.html

    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-11-14 12:43:26
    Temat: Re: Pomysłowy student :-)
    Od: "Zeus" <z...@f...de>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w wiadomości
    news:cn7ckh$h6j$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > http://info.onet.pl/1007303,69,item.html

    "22-letni student z Wrocławia stworzył własną stronę internetową bardzo
    podobną do strony internetowej jednego z banków, gdyż bał się... mamy"

    (...)

    O "dziwnej stronie internetowej" powiadomili policję pracownicy banku.

    Nie taka ona własna, skoro inteligentni i przebiegli pracownicy banku
    dowiedzieli się o niej i powiadomili organa ścigania.
    Ale o dziwo, chłopaka wypuścili, bo kto tam u nas trzyma strachliwego
    studenta..
    Ehhh....

  • 3. Data: 2004-11-14 13:49:28
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Zeus" <z...@f...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowiedzieli się o niej i powiadomili organa ścigania.
    > Ale o dziwo, chłopaka wypuścili, bo kto tam u nas trzyma strachliwego

    najwazniejsze w kazdym usilowaniu kradziezy lub przestepstwie dokonanym
    jest - przygotowanie linii obrony
    panowie gliniarze rozbawili sie argumentacja, wiec go puscili, ale ja tam w
    naiwna mamuske bym anie przez sekunde nie uwierzyl, facet gotowal sie na
    kase bez 2 zdan
    inna sprawa, ze jesli brak poszkodowanych, to i zatrzymania byc nie moze,
    wiec i nic innego jak powyzsze musialo nastapic

    Pewnego razu przyszli do bacy policjanci:
    - Baco aresztujemy was za pędzenie bimbru.
    - Przecież ja nie pędzę bimbru.
    - Ale mamy tutaj donos, ze macie w piwnicy aparaturę do pędzenia
    bimbru.
    - No tak mam, ale bimbru nie pędzę!!!
    - To nic, aresztujemy was za posiadanie aparatury.
    - Wiecie, co, to aresztujcie mnie za gwałt.
    - A kogo baco zgwałciliście???
    - Nikogo!!! Ale aparaturę mam...
    :-)

  • 4. Data: 2004-11-14 18:00:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krab" <_...@h...pl__> writes:

    > panowie gliniarze rozbawili sie argumentacja, wiec go puscili, ale ja tam w
    > naiwna mamuske bym anie przez sekunde nie uwierzyl, facet gotowal sie na
    > kase bez 2 zdan

    Przede wszystkim - jesli strone znali pracownicy banku, to musiala byc
    gdzies ogloszona...

    MJ

  • 5. Data: 2004-11-14 18:03:30
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Przede wszystkim - jesli strone znali pracownicy banku, to musiala byc
    > gdzies ogloszona...

    Nie.
    Wystarczy ze pobieral jakies elementy graficzne ze strony banku.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || http://www.PRnews.pl
    Najswiezsze informacje na temat banków i ich oferty!

  • 6. Data: 2004-11-14 19:10:42
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Nie.
    > Wystarczy ze pobieral jakies elementy graficzne ze strony banku.

    Czyli robił to co robi codziennie tysiąc innych użytkowników?

    --
    Pozdr.
    Ralf

  • 7. Data: 2004-11-14 19:33:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Ralf <r...@i...bezspamu.pl> wrote:
    > Czyli robił to co robi codziennie tysiąc innych użytkowników?

    Nie - na swojej stronie dal odnosnik ciagnacy grafike ze strony,
    aktualnosci - cos - czego normalnie sie nie robi.
    Zreszta - mogli monitorowac w jakis sposob siec itp, ktos mogl trafic przez
    przypadek itp.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 8. Data: 2004-11-14 20:14:42
    Od: "Marcin" <w...@n...com>

    Witam

    napisał w wiadomości news:cn8bur$3n1$1@news.onet.pl...

    > Nie - na swojej stronie dal odnosnik ciagnacy grafike ze strony,
    > aktualnosci - cos - czego normalnie sie nie robi.

    Serwer www w banku dostaje od klienta zadanie wyslania jakiegos
    pliku (np.obraza). To powiedz w jaki sposob ma on odroznic
    czy jest to zadanie od klienta z przegladarki, ktorej klient
    uzyl do przegladania strony oryginalnej czy tez podrobionej? Przeciez
    w http kazdy plik przesylany jest osobnym polaczeniem klient-serwer.
    Do tego dochodzi dosc skomplikowany mechanizm cacheowania
    dokumentow (w przegladarce klienta, na serwerze proxy itd.). Tak
    ze w zasadzie nie da sie powiedziec, ze jezeli sciagam tylko sam obrazek
    a nie cala strone to musze robic jakis przekret.

    Gdyby to byl plik z czesci zaszyfrowanej (transakcyjnej) to mogliby nabrac
    podejrzen (rzeczy szyfrowanych zwykle nie trzyma sie w komputerach
    posredniczacych
    lub w przeglarce). Ale chyba gosc nie probowal zalogowac sie do syetmu
    transakcyjnego
    i stamtad pobrac obrazki nie probujac sciagac htmla.

    > Zreszta - mogli monitorowac w jakis sposob siec itp, ktos mogl trafic
    > przez przypadek itp.

    To bardziej prawdopodobne.
    Chociaz jak bylo naprawde to pewnie sie nie dowiemy.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 9. Data: 2004-11-14 20:40:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@n...com> napisal(a):

> [...]
    > czy jest to zadanie od klienta z przegladarki, ktorej klient
    > uzyl do przegladania strony oryginalnej czy tez podrobionej?

    HTTP_REFERER, mistrzu. Widać od razu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 10. Data: 2004-11-14 20:55:46
    Od: "Marcin" <w...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > HTTP_REFERER, mistrzu. Widać od razu.

    Przyznaje, ze o tym zapomnialem, ale:
    Pierwsza zasada. Nie ufac niczemu co przesyla klient.
    Wszystko moze podrobic, zwlaszcza w tak prostym protokole
    jak http.

    Pozdrawiam

    Marcin