    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Date: Thu, 8 Jul 2010 08:31:40 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 07 Jul 2010 19:08:51 -0500, witek napisał(a):

    > na debetowce moze im sie to odbic czkawka. dlatego jak placisz debetowa,
    > to hotel zwykle glosno i wyraznie zastrzega, ze autoryzacja bedzie duzo
    > duzo wyzsza, czasami nawet trzykrotnie i ze zwolnia blokade po
    > calkowitym rozliczeniu co moze skutecznie zablokowac ci kase nawet na
    > kilka tygodni.
    >
    > przy kredytowce nie maja takiej potrzebby bo w praktyce zawsze taka
    > karte uda im sie obciazyc. Zwykle nie ma z tym problemu, bo ludzie maja
    > karty na limity znacznie przekraczjace ich miesieczne dochody. Wyjatkiem
> [...]

    A jak na kredytówce będzie wykorzystany prawie cały dostępny limit to co?
    IMO przewagi kredytówka nie w zasadzie żadnej, bo tak samo można na
    debetówkę wrzucić transakcję, która zrobi saldo ujemne na koncie do
    którego jest podpięta, jak również na kredytówkę możemy wrzucić
    transakcję, która przekroczy jej limit (i jeden i drugi przypadek
    przetestowałem osobiście). Transakcję przekaże organizacja karciana i
    wtedy bank będzie się musiał już martwić co z tym dalej robić - zazwyczaj
    wiąże się to z dodatkowymi karami dla posiadacza karty/konta.

    Co do rozpoznawania kart debetowa czy kredytowa - bardzo łatwo zrobić to
    można przy pomocy nr karty, bodajże pierwsze 4 cyfry jednoznacznie nam
    powiedzą jakiego typu jest to karta (mogę się mylić, bo 100% pewności nie
    mam).

    --
    xbartx