  • 31. Data: 2016-10-19 16:00:43
    Temat: Re: Polskei karty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nu7i1u$m3b$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-10-19 o 12:23, Marek pisze:

    >Absurd jak absurd. Dla mnie absurdem jest, że taką kartę chce robić
    >państwo, a nie polski przedsiębiorca - w końcu państwo nie jest od
    >prowadzenia działalności gospodarczej.

    Z drugiej strony - jak panstwo likwiduje takie absurdy, to chyba
    dobrze.
    Nie musi samo robic - moze namowic banki, aby sobie zrobily.

    Po ostatnich obnizkach to chyba nie ma sie o co bic, ale przez lata
    panstwom nie przeszkadzal wyplyw sporych pieniedzy :-)
    No i prywatnym firmom tez nie przeszkadzal :-)

    J.

  • 32. Data: 2016-10-20 09:16:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 19-10-2016 o 16:00, J.F. pisze:

> [...]
    > panstwom nie przeszkadzal wyplyw sporych pieniedzy :-)
    > No i prywatnym firmom tez nie przeszkadzal :-)

    Ja tam nie wiem, ale _podobno_ jak jakiś przedsiębiorca opracował
    urządzenie dzięki któremu TV był wyciszany na czas reklam to go
    reklamodawcy zjedli oskarżając o utratę zysków.

    Czy jak ktoś (nawet państwo) wprowadzi coś, skutkiem czego obecni
    dostawcy kart stracą, to czy nie będą mogli żądać odszkodowań za utratę
    zysków. Podobno Polska już ma jakieś umowy według których przedsiębiorcy
    zagraniczni mogą skarżyć i już ileś tam odszkodowań wygrali. Jak gdzieś
    się pojawia informacja o skarżeniu państw przez firmy to chyba
    najczęściej jest hasło utraty zysków.
    P.G.

  • 33. Data: 2016-10-20 16:57:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Oct 2016 12:31:21 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Absurd jak absurd. Dla mnie absurdem jest, że taką kartę chce robić
    > państwo, a nie polski przedsiębiorca - w końcu państwo nie jest od
    > prowadzenia działalności gospodarczej.

    Zgoda.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-10-20 16:58:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Oct 2016 09:16:22 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ja tam nie wiem, ale _podobno_ jak jakiś przedsiębiorca opracował
    > urządzenie dzięki któremu TV był wyciszany na czas reklam to go
    > reklamodawcy zjedli oskarżając o utratę zysków.

    Z jakiego kraju ta historia?

    --
    Marek

  • 35. Data: 2016-10-20 17:09:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 16:58, Marek pisze:

    > Z jakiego kraju ta historia?

    Ja ją kiedyś słyszałem - jak ludzie przeczytali, to się podniecili - a
    potem gazeta napisała, że to tylko taki wymysł był.

    Technicznie pewnie się da zrobić, tylko problem jest z celowymi zmianami
    dżingli reklamy. I tym, że pomiędzy reklamami są jeszcze inne reklamy
    (autopromocje, ogłoszenia sponsorów... - automat może się łatwo pogubić)
    oraz z koniecznością bieżącego uaktualniania "bazy".

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2016-10-20 19:45:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 20-10-2016 o 16:58, Marek pisze:

    > Z jakiego kraju ta historia?

    Tego nie jestem pewien.
    Jak to czytałem kilka lat temu to mnie bardziej interesowało na jakiej
    zasadzie działa.
    Nie wykluczam, że to była polska firma.
    P.G.

  • 37. Data: 2016-10-20 19:47:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 20-10-2016 o 17:09, Liwiusz pisze:
> [...]
    > (autopromocje, ogłoszenia sponsorów... - automat może się łatwo pogubić)
    > oraz z koniecznością bieżącego uaktualniania "bazy".

    Wydaje mi się, że jeszcze kilka lat temu reklamy zaczynały się i
    kończyły jakimś konkretnym zwiastunem.
    Teraz wygląda, że jest w tym większy chaos.
    P.G.

  • 38. Data: 2016-10-20 19:49:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 19:47, Piotr Gałka pisze:

    > Wydaje mi się, że jeszcze kilka lat temu reklamy zaczynały się i
    > kończyły jakimś konkretnym zwiastunem.

    Bo i nie było potrzeby go zmieniać. Widziałeś już takie urządzenie
    zagłuszające w sprzedaży? Bo ja nie.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2016-10-20 19:59:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 20-10-2016 o 19:49, Liwiusz pisze:

    > Bo i nie było potrzeby go zmieniać. Widziałeś już takie urządzenie
    > zagłuszające w sprzedaży? Bo ja nie.

    Nie widziałem.
    Nie pamiętam też jak dokładnie działało i czy wymagało fizycznego
    podłączenia.
    Chodzi mi po głowie, że to się opierało na tym, że symbol stacji w
    prawym górnym rogu na czas reklam znika (a może wtedy znikał).
    To by można kamerką ogarnąć.
    P.G.

  • 40. Data: 2016-10-20 20:07:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 19:59, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > Chodzi mi po głowie, że to się opierało na tym, że symbol stacji w
    > prawym górnym rogu na czas reklam znika (a może wtedy znikał).

    Tyle że nie wszędzie znika.
    A nie zawsze jak znika, to reklama.
    No i - jak już takie urządzenie powstanie i spowszechnieje, to łatwo je
    uwalić.

    --
    Liwiusz