  • 1. Data: 2016-10-06 02:36:23
    Temat: Czasy ;) na zeznania majątkowe...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    'Ciężkie czasy' -- powiedział żołnierrz rzadziexki, zdejmując zegar z wieży
    mariackiej.

    -=-

    Ale ja nie o tym chciałem... Jak wiadomo, pewien pan miaU problem z zegarkiem
    naręcznym...
    Jak wiadomo -- czas to pieniądz, dlatego ów pan musiał spowiadać się publicznie...

    Na linku poniższym nie zarabiam:

    https://www.groupon.pl/deals/gg-groupon-goods-global
    -gmb-h-2964-35?p=1&nlp=&CID=PL&tx=0&utm_source=chann
    el_goods&utm_medium=email&sid=cca3a2d6-f2fa-4505-a2c
    1-cafd365cf60e_0_20161005&division=bialystok&eh=522c
    8a9971976ebd99b9c5c4bb0a7aff31914c63dd9ed3ed205db894
    5cff5538&date=20160510&sender=rm&s=body&c=image&d=de
    al-page&utm_campaign=gg-groupon-goods-global-gmb-h-2
    964-35

    799 zł zamiast 7 000 zł: designerski zegarek męski Heritor
    Montclair na skórzanym pasku - 7 modeli do wyboru

    Co wówczas, gdy zakupimy zegarek dzięki Grouponowi?...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 2. Data: 2016-10-06 21:42:18
    Temat: Re: Czasy ;) na zeznania majątkowe...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Montclair na skórzanym pasku - 7 modeli do wyboru
    >Co wówczas, gdy zakupimy zegarek dzięki Grouponowi?...

    Patrz definicja wartosci w niektorych ustawach podatkowych :-)

    Nawiasem mowiac - w sprawie w/w pana byl pewien niuans - zegarek
    posiadal zanim zostal ministrem.
    A jak zostal ... to zegarek byl juz uzywany, o wartosci trudnej do
    okreslenia.
    Gdyby byl warty ponizej 10 tys, to nie bylo obowiazku go zglaszac.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Biegli-zegare
    k-Slawomira-Nowaka-wart-od-11-do-15-tys-zl-sponiewie
    rany,wid,16824581,wiadomosc.html

    Ale cos tam kreca w kwestii pochodzenia tego zegarka, wiec dobrze, ze
    go wyp* :-)
    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?wid=17053714&
    title=Koniec-procesu-Slawomira-Nowaka-w-sprawie-zega
    rka&kat=1329

    J.

  • 3. Data: 2016-10-07 01:11:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57f6a91b$0$5148$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    zostal ministrem.
    > A jak zostal ... to zegarek byl juz uzywany, o wartosci trudnej do okreslenia.

    Łatwej -- wartość tę określa zysk/funkcjonalność/użyteczność...
    Na oko -- wartość tego zegarka wyrażona plnami nie wykrava poza
    liczbę trzycyfrową. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 4. Data: 2016-10-07 10:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 57f6a91b$0$5148$6...@n...neostrada.pl
    > Patrz definicja wartosci w niektorych ustawach podatkowych :-)

    >Łatwej -- wartość tę określa zysk/funkcjonalność/użyteczność...

    Ustawa mowi co innego.

    >Na oko -- wartość tego zegarka wyrażona plnami nie wykrava poza
    >liczbę trzycyfrową. :)

    Podstawowa funkcja tego zegarka to dobre samopoczucie wlasciciela
    wynikajace z tego, ze ma dobry, drogi zegarek.
    Tego sie 3 cyframi nie da zalatwic :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-10-07 14:38:58
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 10:14, J.F. pisze:

> [...]

    ZTCP w tej sprawie był powołany biegły rzeczoznawca do wyceny,
    rezultatu nie pamiętam.

    --
    mahe

  • 6. Data: 2016-10-07 14:46:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mahe" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >ZTCP w tej sprawie był powołany biegły rzeczoznawca do wyceny,
    >rezultatu nie pamiętam.

    Linki dalem - dwoch czy wiecej ich bylo :-)

    Tak prawde mowiac ... jest taki ruch w branzy uzywanych zegarkow po 15
    tys zl, zeby rzeczoznawca mogl okreslic rzetelnie ?

    Z drugiej strony - taki samochod np, wiadomo, ze po wyjechaniu z
    salonu traci przynajmniej 20%.
    Czy to znaczy, ze polityk ktory kupil auto za 50 tys, na drugi dzien
    moze juz zglosic wartosc 40 tys ?

    No ale po 3 latach to sie z tego naprawde zrobi ok 25 tys, a zadnym
    zuzyciem nie mozna tego uzasadnic ...

    J.

  • 7. Data: 2016-10-07 15:29:43
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 14:46, J.F. pisze:

> [...]
    > moze juz zglosic wartosc 40 tys ?
    >
    > No ale po 3 latach to sie z tego naprawde zrobi ok 25 tys, a zadnym

    Moim zdaniem to że politycy muszą wpisywać co roku wartość swojego
    majątku jest bez sensu i zbyt dużą uciążliwością.
    Czyli co? Powinni co roku zatrudniać sobie rzeczoznawców do wszystkiego ;)
    Samo szczegółowe wypisanie składników majątku wystarczyjące byłoby.

    No i wyszło na to, że bronię polityków, a ja tylko bronię prostych
    logicznych zasad :)

    --
    mahe

  • 8. Data: 2016-10-07 15:40:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mahe" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >Samo szczegółowe wypisanie składników majątku wystarczyjące byłoby.
    >No i wyszło na to, że bronię polityków, a ja tylko bronię prostych

    Ale poniekad wlasnie tak jest.
    Wpisujesz nieruchomosci i samochody i nie musisz rzeczoznawcy brac,
    sam wycenisz, byle jak - to nie tak bardzo istotne.

    W tym przypadku jednak pan minister zapomnial zegarka wpisac, zegarek
    byl drogi, ale byl uzywany (przez niego) ... i gdyby byl warty ponizej
    10 tys, to by go nie musial wpisywac i sprawy by nie bylo.
    No i rzeczoznawca stal sie potrzebny - ale to juz w sadzie.

    A przy okazji wyszly jakies dziwne sprawy z tym zegarkiem, nie bardzo
    wiadomo kto mu dal i za co :-)

    A tak swoja droga - w oswiadczeniach majatkowych naszych politykow
    jakos dziwnie malo majatku.
    Zarabiaja spore pieniadze, a na koncie nie widac.

    Garnitury od Armaniego takie drogie, zony wydaja na kiecki, czy drogie
    zegarki kolegom funduja ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-10-07 18:03:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 10/7/2016 8:29 AM, mahe wrote:
    > Samo szczegółowe wypisanie składników majątku wystarczyjące byłoby.

    potem by sie okazalo, ze minister rolnictwa ma ciagle stodole.
    Tylko, ze na poczatku byla ze starych desek, a na koniec przypominala
    bursztynowa komnate.

    Stad ta wartosc. Ile sie dorobil na urzedzie.

  • 10. Data: 2016-10-09 14:06:29
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 18:03, witek pisze:

    > potem by sie okazalo, ze minister rolnictwa ma ciagle stodole.
    > Tylko, ze na poczatku byla ze starych desek, a na koniec przypominala
    > bursztynowa komnate.
    >
    > Stad ta wartosc. Ile sie dorobil na urzedzie.

    Ideę bardzo dobrze rozumiem, ALE:
    - skoro nie ma obowiązku precyzyjnej wyceny przez rzeczoznawcę
    - polityk może się "nie znać" na wycenie

    To pytanie zasadnicze, jakie kary grożą politykowi, który sobie wycenę
    zrobi "z kapelusza" i będzie się tłumaczył, że nie jest zawodowym
    rzeczoznawcą i "się nie zna na tym"?

    A gdybym ja był politykiem i brał dużo w łapę - kupowałbym sztaby złota
    i zakopywał w ogródku. ;)

    --
    mahe