  • 11. Data: 2010-03-14 08:39:33
    Temat: Re: Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości
    news:hnh40n$97j$1@kushnir.sileman...
    > Poza tym w treści SMSów nie ma ani słowa o tym JAKĄ operację potwierdzamy,
    > nie ma kwoty, numeru rachunku odbiorcy, ani nawet rodzaju operacji.

    No to jesli tak, to lepiej zostać przy tych nieszczęsnych certyfikatach :-(

    Pzdr

    JKK

  • 12. Data: 2010-03-14 08:42:34
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:hngrj1$rqc$1@news.interia.pl...
    > Kod wazny jest tylko przez 2. minuty od wygenerowania. Ciekawe, co na to
    > opoznienia w rodzimych sieciach telefonii komorkowej...

    Przy generalnie wolno chodzącej stronie Polbanku,
    wolnym połączeniu radiowym "w terenie"
    ("w tę", a zwłaszcza "nazad")
    + rzeczone opóźnienia operatora
    cienko to widzę.

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2010-03-14 22:01:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 13 Mar 2010 12:21:43 -0800, Krzysiek napisał(a):

    > czy trzeba czekac na sms aby przelac na własny rachunek np. z
    > oszczedzajacego na zwykly?:P
    > tak jak teraz jest z certyfikatem....

    Skoro zamieniasz jeden system autoryzacji na drugi to raczej tak, chociaż
    wydaje się to kompletnie nielogiczne. No ale rozmawiamy o Polbanku ;)

    Xenocide

  • 14. Data: 2010-03-15 05:21:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Skoro zamieniasz jeden system autoryzacji na drugi to raczej tak, chociaż
    > wydaje się to kompletnie nielogiczne. No ale rozmawiamy o Polbanku ;)

    A czy wam Polbank działa? Bo mnie od wczoraj wita komunikatem:

    #v+
    Szanowni Państwo,
    Bankowość Internetowa Polbank24 jest aktualnie niedostępna z powodu prowadzonych prac
    serwisowych. Proszę spróbować ponownie w ciągu pół godziny. Za wszelkie niedogodności
    serdecznie przepraszamy.
    Z poważaniem,
    Polbank EFG
    #v-

    KJ

    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 15. Data: 2010-03-15 10:45:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 13 Mar 2010 23:36:20 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Tłumacząc na polski: najpierw jest sprawdzane istnienie certyfikatu.
    > Jeśli jest, to nie ma możliwości wygenerowania hasła sms (trzeba
    > potwierdzać jak dotąd, certyfikatem), jeśli nie znaleziono, to system
    > proponuje wygenerowanie hasła jednorazowego. Zatem i certyfikat i hasła
    > sms. A jeżeli certyfikat - za namową banku - odwołasz, to zostawiasz
    > otwartą furtkę wygenerowania nowego.

    To zdanie z PDF-a jest dwuznaczne. Chciałbym go rozumieć tak, że jeśli
    zarejestruję SMS-y ale nie odwołam certyfikatu, to na komputerze z
    certyfikatem używam certyfikatu a na pozostałych komputerach SMS-a.
    Jednak infolinia twierdzi inaczej: jeśli nie odwołam certyfikatu, to na
    żadnym komputerze nie będę mógł użyć SMS. Czy ktoś sprawdzał już, czy
    mówią prawdę na infolinii?

  • 16. Data: 2010-03-15 11:14:56
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Mon, 15 Mar 2010 06:21:25 +0100, Kamil Jońca wrote:
    > A czy wam Polbank działa? Bo mnie od wczoraj wita komunikatem:

    Dziala, trzeba tylko kilkukrotnie odś(w)nieżyc strone. Po zalogowaniu co
    chwile pojawia sie komunikat "The connection was reset"... Nie moge dokonac
    przelewu poprzez 64-bitowa Opere pod Linuksem. W oknie "Przelew na własny
    rachunek - weryfikacja danych" w ogole nie pojawia sie przycisk "Wygeneruj
    haslo jednorazowe", strona zachowuje sie tak, jakby chciala skorzystac z
    certyfikatu. Na szczescie dziala pod FF 3.6.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2010-03-15 17:06:05
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    W dniu 2010-03-15 11:45, jureq pisze:

> [...]
    > Jednak infolinia twierdzi inaczej: jeśli nie odwołam certyfikatu, to na
    > żadnym komputerze nie będę mógł użyć SMS. Czy ktoś sprawdzał już, czy

    Dobrze prawisz, infolinia nie wie o czym mówi.

  • 18. Data: 2010-03-15 18:30:14
    Od: MaciekZ <m...@g...com>

    astro wrote:

> [...]
    > "Wygeneruj haslo jednorazowe", strona zachowuje sie tak, jakby chciala
    > skorzystac z certyfikatu. Na szczescie dziala pod FF 3.6.

    Witam :-)

    Czy pod Linuksem działają Ci hasła jednorazowe, czy autoryzacja
    certyfikatem? U mnie niestety po zmianach dokonanych w weekend autoryzacja
    przy pomocy certyfikatu przestała działać :-( Aplet nie znajduje
    certyfikatu, chociaż jest on zarejestrowany w przeglądarce i nic nie
    zmieniałem...

    Może ktoś jeszcze używa Linuksa i mógłby powiedzieć, czy jemu nadal działa
    certyfikat?

    Pozdrawiam serdecznie,
    MaciekZ

  • 19. Data: 2010-03-15 20:35:37
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 15 Mar, 19:30, MaciekZ <m...@g...com> wrote:

    > Może ktoś jeszcze używa Linuksa i mógłby powiedzieć, czy jemu nadal działa
    > certyfikat?

    U mnie działa, ale pod IE6 + wine.
    Faktycznie coś pozmieniało, przed certyfikatem coś sie ładowało,
    musiałem potwierdzić wystawcę, wcześniej tego nie było.

  • 20. Data: 2010-03-15 20:46:34
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    On 2010-03-13 17:18, astro wrote:
    > Od dzis Polbank umozliwa autoryzacje przelewow rowniez poprzez kody
    > jednorazowe przesylane SMSem ;-)
    > Wiecej informacji znajdziemy w dokumencie "Biuletyn Bankowości
    > Elektronicznej - 13/03/2010" dostepnym po zalogowaniu.
    > Wreszcie koniec problemow z obsluga konta pod GNU/Linuksem...

    Sprawdzilem wlasnie empirycznie, ze na jednym kompie da sie korzystac z
    tego i z tego - certyfikat mam zainstalowany na Firefoxie, przed chwilą
    uruchomilem smsy, uruchomilem Chrome i zrobilem przelew i dostalem smsa.
    Na chwile obecna sms przyszedl o wiele szybciej niz np z Aliora -
    robilem 5 minut wczesniej przelew i czekalem ze 3 minuty a tu natychmiast.

    Niestety komunikacja z klientem jest fatalna - po uruchomieniu hasel
    smsowych dostalem smsa, ktory mowi, ze zeby z nich korzystac musze
    skasowac certyfikat. Bzdura ;) Ale moze to poprawia

    w kazdym razie po 2 latach wyglada na to, ze bank zaczyna sie robic "ludzki"

    --
    A.L.C.H.E.M.I.K. kilobyte[at]tlen[dot]pl
    :Artificial Lifelike Construct Hardwired