eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPolbank 7% na Koncie Oszczedzajacym, 9% na lokacie 3 miesiecznej, 8,5% na 1 miesiecznej › Re: Polbank 7% na Koncie Oszczedzajacym, 9% na lokacie 3 miesiecznej, 8,5% na 1 miesiecznej
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polbank 7% na Koncie Oszczedzajacym, 9% na lokacie 3 miesiecznej, 8,5%
    na 1 miesiecznej
    Date: Sat, 18 Oct 2008 01:38:16 +0200

    "Krzysztof" gdb1eb$o2$...@n...onet.pl

    > No niestety ten swiat jest tak poukladany, im wiekszy kryzys swiatowy tym USD
    bedzie mocniejszy. Kapital szuka bezpiecznej
    > przystani, a taka sa jedynie obligacje rzadu USA, a zeby za nie zaplacic trzeba
    miec USD. Dlatego EUR nigdy nie bedzie swiatowa
    > waluta i tylko kwestia czasu jest, kiedy relacje odwroca sie. Trzeba pamietac, ze
    Rosja ma caly czas zapedy imperialne i kapital w
    > Europie nie bedzie tak bezpieczny jak w USA.

    Sprzężenie zwrotne ujemne? :) HAmerykańce mają dobrze -- ich kryzys
    (mniej wówczas produkują czy więcej?) zwiększa wartość ich waluty,
    czyli zapobiega kryzysowi? ;) Import staje się bardziej opłacalny,
    zaś export mniej. Za te same pieniądze (które będą dodrukowywane)
    mogą więcej kupić poza swoim krajem? Będą mieli tańsze wakacje?

    Fajnie -- to warto tK kryzysować. ;) Można poleżeć na plaży w Juracie. ;)
    Gdy kryzys się skończy, dolar opadnie, będzie można wrócić do exportowania!!!
    I wówczas można odzyskać (po niższym kursie) wydany szmal... ;)

    Dla mnie to paranoja!!!

    -=-

    BTW -- te 700 mld. dolców dodrukują czy nie? :)
    Ponoć ludziska gryźli ;) sobie palce ze zdenerwowania, czekając na decyzje
    polityków. A mnie się zdaje, że tak czy siak za niespłacane kredyty zapłacą
    najbiedniejsi, bo bogaci (Hamerykańce) tak pokierują gospodarką światową, aby
    nie ucierpieć, więc tak czy siak nie Hamerykanin ucierpi, lecz my, Chińczycy,
    Ruscy lub inni. :) Pewnie i Japońce -- za II wojnę światową. :)

    -=-

    Ilu jest tych imperialistów? ;) Ze 200 milionów. Tak z 5 razy więcej niż nas.
    Gdyby nam przyszło dodrukować 140 mld. dolarów, czyli ze 300 mld. złotych,
    mielibyśmy kryzys naprawdę... Za Gierka na jednego Polaka przypadało prawie
    1000 dolców długo zagranicznego i to był ponoć koszmar. 700 mld. na 200 mln.
    to jakby 3500 dolców na łebka... Niby tamte dolary były więcej warte, ale
    mimo wszystko...

    -=-

    Reasumując powracanie do tych 700 mld. dolarów -- dodrukowywanie sprawia,
    że dolar zyskuje w oczach innych narodów?... To chyba nic nie warto robić,
    tylko inwestować w DTP. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'