    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podwyzki
    Date: Thu, 11 Feb 2016 11:05:28 +0900
    <n91pmn$1e54$1@gioia.aioe.org> <n91r5s$394$1@node2.news.atman.pl>
    <n91rqt$1hvh$1@gioia.aioe.org>
    <56b5179e$0$693$65785112@news.neostrada.pl> <n93qcc$ms7$1@gioia.aioe.org>
    <56b5fff4$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <n955au$ho8$1@gioia.aioe.org>
    <56b63497$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>
    <n95gu4$161j$1@gioia.aioe.org>
    <56b7c43d$0$22844$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9a02i$14i5$1@gioia.aioe.org>
    <56ba51ed$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9e9tu$6op$1@gioia.aioe.org> <56bbca2c$0$694$65785112@news.neostrada.pl>

    On 02/11/2016 08:38 AM, Chris94 wrote:
> [...]

    Dlaczego manipulujesz i wyciąłeś pół zdania, które dosadnie potwierdza
    chęć wprowadzenia takiego podatku?

    Przytoczę w całości za Polską Agencją Prasową:

    (PAP, aj/25.06.2007, godz. 12:38)

    Rząd chce jak najdalej w czasie odsunąć wprowadzenie podatku
    katastralnego w Polsce i żeby był on na jak najniższym poziomie
    - poinformował wicepremier Przemysław Gosiewski.

    > Jeśli w tym zdaniu naprawdę nie dostrzegasz, że PiS jest przeciwny
    > wprowadzeniu podatku katastralnego, to chyba pora na wizytę u
    > okulisty.

    Najwyraźniej inaczej rozumiemy język polski.

    Jaki rozumiesz sens "żeby był on na jak najniższym poziomie"? Skoro ten
    podatek ma mieć jakiś poziom, to chyba jednak ma być.

    Przykładowo - najniższy poziom podatku PIT w Polsce to 18%, a najwyższy
    - 32%.

    Czy naprawdę deklarację typu "rząd chce, by podatek od dochodów
    osobistych był na jak najniższym poziomie" zrozumiałbyś, że podatku PIT
    już nie będzie i Polska stanie się rajem podatkowym?

    I nie, nie widzę w tym zdaniu: "PiS nie planował, nie planuje, i nigdy
    nie będzie planował wprowadzenia podatku katastralnego". Jest tam jakieś
    mgliste "odsuniemy w czasie".

    >>> http://niezalezna.pl/29470-rzad-dobije-polakow-nowym
    -podatkiem

    > Wszystkie trzy są o wiele bardziej godne zaufania niż Wyborcza. A
    > jeśli dla Ciebie Niezależna jest za mało wiarygodna, to może
    > przekona Cię oryginał tego, pochodzącego z 2012 roku, opracowania
    > Ministerstwa Rozwoju Regionalnego?
    > https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=1&ved=0ahUKEwi0jc3vqe7KAhUMJJoKHbHI
    > DpYQFggeMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.forumrewitalizacji.
    pl%2Fuploads%2Fimages%2FKPM%2FProjekt_Zaloze
    > n_Krajowej_Polityki_Miejskiej.pdf&usg=AFQjCNEz-ghe5G
    1WE3Oj3ZVli3QYzd-o9A&sig2=04zfWB1k263GEEkeP0
    > aFTw&bvm=bv.113943164,d.bGs&cad=rja

    ZAŁOŻENIA KRAJOWEJ POLITYKI MIEJSKIEJ
    do roku 2020
    PROJEKT

    Aha. _Projekt_ polityki do roku 2020. Projekt. Nie, wbrew temu, co ktoś
    ci wmówił, projekty nie są ustawami.

    Dla rozjaśnienia, przeczytałem kawałek, i dowiedziałem się:

    Niniejszy dokument zawiera propozycję definicji
    polityki miejskiej, identyfikuje wyzwania przed jakimi stoją
    obszary miejskie, formułuje propozycje głównych celów polityki
    miejskiej i zasady jej prowadzenia oraz zarys systemu jej
    koordynacji i wdrażania. (...) Założenia Krajowej Polityki
    Miejskiej będą poddane szerokim konsultacjom. Ich wynik pozwoli
    na sformułowanie ostatecznego tekstu Krajowej Polityki
    Miejskiej, (...)

    Ile to projektów miała w swojej teczce Szydło, i ile z nich się okazało,
    że ich wcale nie było i nie będzie wprowadzonych w życie, a ile z tych
    wprowadzanych okazuje się bublami i są zmieniane każdego tygodnia?

    > Odnośnie PO: oni wiedzieli, że co kilka lat są wybory, ale nie
    > przewidzieli, że PiS po utracie władzy w 2007 r., w kolejnych
    > wyborach wciąż jeszcze będzie dla nich stanowił tak duże zagrożenie.
    > I właśnie ze względu na to zagrożenie, wprowadzenie podatku
    > katastralnego musieli odłożyć na później.
    >
    > Poza tym, nie bardzo rozumiem, czemu miał służyć ten fragment z
    > Irlandią.

    Czyli nie jestem sam - też nie rozumiem, dlaczego wlepiłeś komentarz do
    podatku katastralnego w Irlandii jako dowód na rychłe wprowadzenie
    podatku katastralnego w Polsce.

    > W Irlandii jest całkiem inna sytuacja. Irlandczycy mieszkają we
    > własnych domach nawet od pokoleń, podobnie rodzinne majątki
    > gromadzone i przekazywane są od pokoleń, więc wprowadzenie podatku
    > katastralnego ich nie zrujnuje.

    Znowu piszesz nieprawdę.

    Procent Polaków mieszkających "na własnym": 83.5% (z czego jakieś 15% w
    dalszym ciągu spłaca kredyt)
    Procent Irlandczyków mieszkających "na własnym": 68.6% (z czego prawie
    połowa w dalszym ciągu spłaca kredyt)

    Przyjmując twoją argumentację, od paru lat to Irlandczycy powinni się
    przeprowadzać do Polski, a nie na odwrót.

    > Natomiast w Polsce sytuacja jest całkowicie inna. My 26 lat temu
    > wystartowaliśmy całkowicie od zera, bez kapitału, bez mieszkań,
    > rodzinne majątki i fortuny dopiero zaczynają się tworzyć, a
    > zdecydowana większość ludzi (zwłaszcza młodych), żeby mieć własny
    > dach nad głową, musiała brać hipoteczne kredyty z okresem spłaty na
    > prawie cały swój okres aktywności zawodowej.

    To częściowo prawda.

    > W tej sytuacji wprowadzenie podatku katastralnego całkowicie
    > zrujnowałoby większość spośród nich i zmusiłoby ich do pozbycia się
    > tych mieszkań za bezcen oraz przeprowadzki chyba tylko pod most. A
    > nabywcami nieruchomości staliby się za ułamek ich wartości, obywatele
    > tych państw, gdzie majątki gromadzi się od pokoleń, a społeczeństwo
    > dysponuje większymi zasobami.

    Czy naprawdę tak ciężko zobaczyć, jak to jest rozwiązane w innych
    krajach, przed jakimś nieracjonalnym straszeniem i pisaniem tego typu bzdur?

    Skoro już jesteśmy przy Irlandii:

    - podatek 0,18% od nieruchomości wartej do miliona euro
    - podatek 0,25% od nieruchomości wartej więcej niż milion euro

    Zakładając identyczne opodatkowanie jak w Irlandii oraz brak
    jakichkolwiek zwolnień, posiadacz nieruchomości wartej 300 tys. zł
    miałby do zapłacenia 135 zł podatku na kwartał.

    Abstrachując od zasadności wprowadzenia czy niewprowadzenia tego podatku
    w polsce - uzasadnij więc, dlaczego uważasz, że "w tej sytuacji
    wprowadzenie podatku katastralnego całkowicie zrujnowałoby większość
    spośród nich i zmusiłoby ich do pozbycia się tych mieszkań za bezcen
    oraz przeprowadzki chyba tylko pod most"?

    > A podasz linki do tych artykułów?

    Hasła do Google: podatek katastralny 2005, podatek katastralny 2006,
    podatek katastralny 2007, podatek katastralny 2016.

    Jakbym był złośliwy, to bym podał link do naszej dyskusji - w końcu sam
    podałeś linki do jakichś dyskusji na forach jako "dowód" na to, że PO
    wprowadza podatek katastralny. I zgodnie z twoją logiką - skoro my
    rozmawiamy o podatku katastralnym w okresie rządów PiS, to musi to być
    dowód na to, że PiS planuje wprowadzenie tego podatku.

    > Chyba, że ukazały się w Gazecie Wyborczej lub Newsweeku, to w takim
    > przypadku zgodzę się, że one faktycznie mogły być z inspiracji
    > Tuska.

    Czekaj czekaj, chcę zrozumieć twój tok rozumowania, bo jest naprawdę
    interesujący.

    Jak w latach rządów partii innej niż PiS, Gazeta Wyborcza, Newsweek, czy
    inne gazety pisały o podatku katastralnym - to dowodziło, że PO chciała
    wprowadzić podatek katastralny.

    Z kolei jak w latach rządów PiS, Gazeta Wyborcza, Newsweek czy inne
    gazety pisały o podatku katastralnym - to dowodziło, że PO chciała
    wprowadzić podatek katastralny.

    ?

    A podsumowując naszą dyskusję:

    - manipulujesz faktami (np. wycięcie częsci wypowiedzi Gosiewskiego,
    przez co zmieniłeś jej sens),

    - podajesz nieprawdziwe dane (np. dane dotyczące posiadaczy
    nieruchomości w Irlandi w porównaniu z Polską - z fałszywych danych
    można przecież wyciągać dowolnie fantastyczne wnioski!),

    - brak ciągłości logicznej i konsekwencji (np. wypowiedzi z forum
    internetowego jako "dowód"),

    - niewygodne dla ciebie pytania po prostu pomijasz w następnym poście

    Z całym szacunkiem, ale dalszą rozmowę uważam za bezcelową.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com