    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podwyzki
    Date: Mon, 8 Feb 2016 21:01:21 +0900
    <n91pmn$1e54$1@gioia.aioe.org> <n91r5s$394$1@node2.news.atman.pl>
    <n91rqt$1hvh$1@gioia.aioe.org>
    <56b5179e$0$693$65785112@news.neostrada.pl> <n93qcc$ms7$1@gioia.aioe.org>
    <56b5fff4$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <n955au$ho8$1@gioia.aioe.org>
    <56b63497$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>
    <n95gu4$161j$1@gioia.aioe.org>
    <56b7c43d$0$22844$65785112@news.neostrada.pl>

    On 02/08/2016 07:24 AM, Chris94 wrote:

    > Piszesz na grupie już na tyle długo, że bez względu na to co będziesz
    > twierdził, chyba nikt z jej czytelników nie ma wątpliwości, że jesteś
    > mocno powiązany z Platformą Obywatelską.

    No tak, przejrzałeś nas! Dzisiaj wyjątkowo długo czekałem na instrukcje
    z centrali PO oraz na nowy cennik "od posta" (z ciekawości, ile płaci
    twoja centrala z Torunia?), a nadzorca z PO, który zawsze stał za moimi
    plecami poślizgnął się na nieodśnieżonym chodniku i złamał nogę.

    Ludzie, co z wami? Skąd w was ten fanatyzm, że zakazujecie innym ludziom
    mieć swoje poglądy?
    Że kogoś, kto nie popiera PiSu, nazywacie POjebańcem, a kogoś, kto nie
    popiera PO, nazywacie pisdzielcami?

    Czy naprawdę jesteśmy jakimś patologicznym narodem, w słowniku którego
    nie ma słów jak "dyskusja", "kompromis", "fakty", "logika"?

> [...]
    >
    > "Gosiewski uspokaja jednak, że bez przyzwolenia społecznego wprowadzenie
    > katastru nie będzie możliwe. -- Musimy mieć mandat obywateli do
    > wprowadzenia takiego podatku -- stwierdził. -- Jeśli społeczeństwo powie
    > tak, to będą dodatkowe pieniądze na podniesienie płac, ale jeśli się nie
    > zgodzi, to wtedy nie będzie mogło zgłaszać żadnych roszczeń w sprawie
    > wyższych wynagrodzeń czy większych nakładów, np. na służbę zdrowia --
    > dodał Gosiewski."
    >
    > Czy taką wypowiedź należy rozumieć jako zapowiedź rychłego wprowadzenia

    Tako pisali w Naszym Dzienniku, 2007-06-26:

    Wicepremier Przemysław Gosiewski podkreślił, że rząd chce jak
    najbardziej w czasie odsunąć wprowadzenie katastru i realizować
    go na minimalnym poziomie.

    Innymi słowy - po dwóch latach rządów, w zasadzie druga osoba w
    państwie, Wiceprezes Rady Ministrów, nie dementuje (!) informacji, że
    rząd chce wprowadzić kataster, tylko mówi, że będzie to na niskim
    poziomie i odsunięte w czasie!

    Do tego dochodzą doniesienia "Rzeczpospolitej", których to nikt z PiSu
    nigdy nie sprostował.

    Z powyższego jednak wynika, że mieli w planach wprowadzenie tego
    podatku, ale że z nikim nie potrafili się dogadać i rząd upadł, to im
    nie wyszło.

    Tak więc będę się trzymał tego, że idea wprowadzenia katastru była
    rozmyślana w każdej większej partii politycznej w Polsce.

    > Trzyma się kupy i to bardzo dobrze.
    > Sondaże przed nadchodzącymi wyborami 2010 r. wskazywały, że Lech
    > Kaczyński ma duże szanse na reelekcję, a PiS na odzyskanie władzy i
    > dlatego PO pomysł z katastrem schowała do szuflady, w oczekiwaniu na
    > lepsze czasy.
    > A potem były wybory 2011 roku, potem 2014 r. (cały czas czując na
    > plecach oddech PiS-u) aż w końcu nadszedł rok 2015 i po prostu już tego
    > pomysłu nie zdążyli zrealizować.

    Teraz rozumiem. Parafrazując:

    - sondaże w roku 2010 wskazywały, że Lech Kaczyński może wygrać - tak
    więc PO z tego powodu nie wprowadziła podatku katastralnego w latach
    2007, 2008, 2009 (w których to latach sondaże nie wskazywały na wygraną
    Lecha Kaczyńskiego), ani też w roku 2010

    - w 2011 były wybory parlamentarne, więc z tego powodu PO nie
    wprowadziła podatku katastralnego przez połowę 2011

    - potem lata 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 - to kolejne lata, które były
    przed wyborami, więc z tego powodu PO nie wprowadziła podatku katastralnego

    Powyższe jest więc dowodem, że PO chciała cały czas wprowadzić kataster.

    Nawet nie chcę myśleć, co PO by zrobiła z katastrem, gdyby wygrała
    wybory w roku 2015 - wiedząc, że za 4 lata są kolejne!

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com