  • 41. Data: 2004-11-24 08:37:56
    Temat: Re: Podwyżka cen za konta walutowe w Pekao SA
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    g...@s...pl wrote:

    > Tak do całości dyskusji. > Mam nadzieję że Ci "odmówią zwolnienia z
    >opłat" i może wtedy wyjaśni się sprawa
    > niedorzeczności całej akcji.

    Ja też ci dobrze życzę.

    > Krok 1.
    > a) bank wprowadza opłaty

    To niedobrze.

    > b) bank według jakiegoś tajemniczego klucza "zwalnia z opłat" pod
    > warunkiem "złożenia wniosku"

    A co w tym kluczu tajemniczego? Zasada prosta: ci od plusa i od vipa.
    Ja akurat nie mam ani jednego ani drugiego, więc klucz mnie nie
    interesuje, nie obchodzi i nie dotyczy.

    > c) chodzii zgarniecie iles kilo EUR/USD od klientów.

    Ale to przecież normalne, że komercyjnemu przedsięwzięciu chodzi o
    zgarnięcie forsy. Ale przecież nie ma obowiązku mieć tam konta.

    > a) otwórz konto (umowa)

    Mała poprawka: konto otworzyłam parę lat temu.

    > b) złoż wniosek i czekaj na rozpatrzenie
    > c) jak zwolnią trzymaj kasę, jak nie zamknij konto.
    >
    > czy nie jest to bez sensu ?

    Ale dlaczego bez sensu? Uważam, że to ma sens i jest b. racjonalnym
    zachowaniem. Jeśli mnie zwolnią, to będę trzymała tam te parę franków,
    bo nie chce mi się szukać niczego innego. Jeśli mnie nie zwolnią, to
    nie zostawię tam konta, bo kosztowałoby mnie to kilkanaście franków
    rocznie i przewyższałoby zyski z %. Uważam, że to sensowne i
    racjonalne. Na szczęście nie mam obowiązku mieć tam konta.

    To jaki bank mi polecasz na te moje franki, kiedy już nie zwolnią mnie
    z opłat?

    Renata

  • 42. Data: 2004-11-24 09:13:17
    Od: g...@s...pl

    > Ja też ci dobrze życzę.

    Wcale Ci źle nie życzę .. chciałem tylko zwrócić uwage na moim zdaniem
    idiotyczne procedury.

    > A co w tym kluczu tajemniczego? Zasada prosta: ci od plusa i od vipa.
    > Ja akurat nie mam ani jednego ani drugiego, więc klucz mnie nie
    > interesuje, nie obchodzi i nie dotyczy.

    ależ właśnie jest on "tejemniczy" w Twoim wypadku ... bo albo Cie zwolnią albo
    nie (sama napisałaś że ani plus ani VIP więc z tego co zrozumiałem nie zwolnią
    Cie z opłat defaultowo).

    > Ale to przecież normalne, że komercyjnemu przedsięwzięciu chodzi o
    > zgarnięcie forsy. Ale przecież nie ma obowiązku mieć tam konta.

    Od kiedy to golonego obchodzi powiększanie zysku golącego... no chyba że
    pracuje u golącego....

    > To jaki bank mi polecasz na te moje franki, kiedy już nie zwolnią mnie
    > z opłat?
    >
    > Renata

    PKOSA

  • 43. Data: 2004-11-24 09:34:06
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Aha, i jeszcze powiedz w jakiej formie powinno się wystąpić o
    > zwolnienie z opłaty, jeśli nie za pomocą zdania "proszę o zwolnienie z
    > opłaty za prowadzenie rachunku bieżącego we fsz" zapisanego na kartce
    > papieru opatrzonej moimi danymi?

    A co to za podanie, jeśli nie umotywujesz swojej prośby?
    A jak zamierzasz motywować? czynnikiem społecznym?;-P
    A jakie mają być kryteria takiego zwolnienia, kto napisze tego zwolnią?
    Dalej nie widzisz e to trąci PRL-em?

    A z drugiej strony, sama piszesz, że to parę franków,
    to czemu się uparłaś by trzymać je w banku, a nie w portfelu?
    a jeśli koniecznie w banku, to są jeszcze inne, choćby
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=i_01/zone=-1/sectio
    n=indy
    ale musisz nieć mimimum równowartość 100$ by założyć achunek walutowy
    a mimimum 500$ na lokatę terminowwą

  • 44. Data: 2004-11-24 09:37:14
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Taa, tylko, że na gębę to można. Nie ma żadnego dowodu.

    Dowodu czego?

    --
    Robert

  • 45. Data: 2004-11-24 09:46:33
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Dowodu czego?

    Hmm, może to było podanie z załącznikiem ;-)
    i potrzebuje potwierdzenia że załącznik dotarł?;-)))

  • 46. Data: 2004-11-24 10:09:25
    Od: luzyta <l...@n...gazeta.pl>

    2004-11-24 10:34, S.T. wrote:

    > A jakie mają być kryteria takiego zwolnienia, kto napisze tego zwolnią?
    > Dalej nie widzisz e to trąci PRL-em?

    Oj, trąci....
    W związku z czym mnie pomysł z każdą chwilą coraz bardziej fascynuje.
    Genialny w swojej prostocie. Może nie doceniałam PekaoSA? ;-))

    --
    luzyta

  • 47. Data: 2004-11-24 10:52:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > zwolnienie z opłaty, jeśli nie za pomocą zdania "proszę o zwolnienie z
    > opłaty za prowadzenie rachunku bieżącego we fsz" zapisanego na kartce

    A ja mam wrażenie, że "rżniesz głupa". Nie wiesz na jakiej zasadzie robione
    są zwolnienia z opłat w normalnych bankach, czy tylko udajesz? No przecież
    segmentują klientów i dają zwolnienie z automatu (np. w Citi masz odpowiedni
    depozyt masz zwolnienie z pewnych opłat, to samo w Lukasie). Ty naprawdę
    tego nie możesz zrozumieć, że to usługodawca jest dla klienta a nie
    odwrotnie? Naprawdę nie dociera do Ciebie, że pomysł aby pisać podania z
    prośbami do usługodawcy jest śmieszny? Ręce opadają.

  • 48. Data: 2004-11-24 13:08:17
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <co1kp0$iet$1@opal.icpnet.pl>, RobertSA wrote:
    > s...@1...acn.waw.
    pl,

    > Dowodu czego?

    Dowodu złożenia wniosku. O Błękitnej Linii słyszałeś? Tam też wszystko
    na gębę.

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 49. Data: 2004-11-24 13:19:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    g...@s...pl wrote:

    > ależ właśnie jest on "tejemniczy" w Twoim wypadku ... bo albo Cie zwolnią albo
    > nie

    No przecież właśnie na tym polega pisanie podań. Bezsensowne
    byłoby pisanie podań, gdy i tak wiadomo jaki będzie wynik. Gdybym
    miała plusa lub vipa, to oczywiście zżymałabym się na to, że zamiast
    zwolnić mnie z automatu, każą jeszcze coś pisać, ale ponieważ nie mam
    żadnego z tych kont, więc napisałam podanie.
    Tak samo jak napisałabym podanie/prośbę/wniosek np. do mojego
    dostawcy internetu z prośbą o rozłożenie płatności na raty,
    gdybym cierpiała na chwilowy brak gotówki, tak samo jak napisałam
    podanie do firmy budującej mój blok o odmalowanie balkonu, choć było
    już po gwarancji. Zgodzili się, przyszli, pomalowali, posprzątali po
    sobie i nie wzięli ani grosza, choć gwarancja już się skończyła.
    Czy to twoim zdaniem trąci PRLem? Bo moim zdaniem raczej gospodarką
    rynkową.

    (sama napisałaś że ani plus ani VIP więc z tego co zrozumiałem nie zwolnią
    > Cie z opłat defaultowo).

    Nie zwolnią. Staram się o zwolnienie zupełnie na własną rękę.
    Zachowanie chyba jak najbardziej rynkowe, że chcę zadbać o
    własne interesy, nieprawdaż?

    > Od kiedy to golonego obchodzi powiększanie zysku golącego... no chyba że
    > pracuje u golącego....

    Niewiele. Dlatego jeśli nie zostanę zwolniona, zabieram pieniądze. Nie
    zarobią na mnie tych kilkunastu franków rocznie.

  • 50. Data: 2004-11-24 13:21:55
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Dowodu złożenia wniosku.

    Aha. Myslalem, ze chodzi o jakis rezultat koncowy, nie o mozliwosc
    dowiedzenia faktu zlozenia wniosku.

    > O Błękitnej Linii słyszałeś? Tam też wszystko
    > na gębę.

    To co innego, bo tu wydajesz dyspozycje, ktora operator zobowiazuje sie
    wykonac, np. zmiany pakietu na korzystniejszy (dla TPSA ;)).

    Natomiast w opisywanym przypadku mamy uznaniowosc banku - moze lub nie sie
    przychylic, co Ci zatem po mozliwosci wykazania, ze zlozylas wniosek.

    --
    Robert