  • 11. Data: 2012-02-12 08:48:28
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie OC samochodu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-11 23:39, Użytkownik xxx napisał:

    > Przepisy zmieniają się od dnia dzisiejszego. Umowy zawarte od dzisiaj
    > skutkują koniecznością powiadamiania ubezpieczonych o automatycznym ich
    > przedłużeniu .
    > W sumie to dziwię się że nikt w Polsce nie dochodził szerzej swoim praw.
    > Rzecznik Ubezpieczonych tylko radzi na polubowne dogadanie się i
    > rozwiązanie jednej z 2 umów OC ale bez żadnych konkretów. Może trzeba
    > byłoby powiadomić jakieś organy międzynarodowe? Co proponujecie? Warto
    > walczyć. Nie bądźmy niewolnikami głupiego systemu prawnego.

    Jesteś w błędzie, firmy ubezpieczeniowe cały czas dochodziły swoich
    praw, a że prawo było inne niż oczekiwania klientów to już inna
    sprawa.
    Biorąc pod uwagę że nie dotrzymałeś terminów wypowiedzenia nie warto
    walczyć bo i tak przegrasz, co najwyżej podniesiesz sobie niepotrzebnie
    ciśnienie i wygenerujesz dodatkowe koszty.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-02-12 09:28:10
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:
    [...]
    A o którym banku tak dyskutujecie?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 13. Data: 2012-02-12 14:58:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-12 10:28, Użytkownik Akarm napisał:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał:
    > [...]
    > A o którym banku tak dyskutujecie?

    O tym który ubezpiecza od OC, nie doczytałeś ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-02-12 17:25:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xxx <k...@g...pl> writes:

    > Dlaczego nie? Pogrożę mediami, zrobię inscenizację z plakatami jak
    > traktuje ta firma klientów i może zmienią zdanie:)

    Dlatego napisałem zupełnie poważnie, że to może być skuteczne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2012-02-12 19:48:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Dlatego napisałem zupełnie poważnie, że to może być skuteczne.

    IMO tylko to może być skuteczne. :)
    Trzeba brać przykład z Grecji, kolebki mądrości.
    Rozmawiają przy ogniu. :)

    -=-

    Dobrze wychowany człowiek nie weźmie zapłaty za coś, czego nie
    wykonał -- w szczególności firma ubezpieczeniowa nie weźmie
    składki za niepotrzebne, bo zdublowane ubezpieczenie w sytuacji,
    gdy jednego starcza aż nadto. A jednak jakiś czas temu wprowadzono
    zwyczaj -- wziąłem, nie oddam!!!!!

    Z jednej strony dobrze, że brak wypowiedzenia skutkuje przedłużeniem -- któż
    nie spóźnił się z okresowym stemplowaniem dowodu rejestracyjnego?...
    Znaczy -- z badaniem technicznym...

    -=-

    Ale można to było rozwiązać inaczej:

    -- nie przedłużyłeś, to Twój problem
    -- w razie kolizji umowa jest ważna, czy raczej nabiera
    ważności, zaś Ty płacisz składki z odsetkami
    -- w razie wpadki płacisz karę za brak OC
    i odnawiasz umowę

    No... Ale prawo nie działa wstecz itd...

    W istocie można było ten problem rozwiązać tak, że OC
    nie przedłużałoby się automagicznie a jednak każdy by
    był ubezpieczony i żaden poszkodowany nie odszedłby
    bez odszkodowania.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'