  • Data: 2021-03-25 18:28:16
    Temat: Re: Płatność telefonem BEZ google pay?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale wytłumacz w takim razie, czym dla Ciebie jest "blik", żebyśmy rozmawiali na
    wspólnym mianowniku ;)
    często coś robimy, co samo w sobie nie ma sensu, ale gdy jest robione
    przez tłum staje się mocno pozytywne. np segregacja śmieci, oszczędzanie
    wody i prądu, nawet naciskanie na producentów żeby konstruowali bardzej
    eneroooszczędne (przy braku obciążenia) zasilacze. Płacąc kartami
    debetowymi, zmuszamy sprzedawcę do ponoszenia w naszym imieniu opłat za
    możliwość przyjmowania płatności kartą. to jest jakieś pół procenta, w
    wielkich sieciach może być troszkę mniej. ale wiecie ile to jest POŁ
    procenta CAŁEGO obrotu detalicznego? To jest jakaś astronomiczna kwota.
    Po odliczeniu kosztów własnych, tak kwota jest "wyprowadzana" z naszego
    kraju. W przypadku blika - sprzedawca teoretycznie nic nie płaci, a
    jeśli nawet kwota ta zostaje w Polsce. (nie wiem jaka jest opłata za
    blika w terminalu, jak ktoś wie - prosze napisać)
    Tak nieśmiało chciałem zauważyć że gdybyśmy się przemogli i stukali na
    terminalu te 6 cyfr blika, to jako kraj zaoszczędzilibyśmy fortunę. ale
    nam Polakom ten rodzaj patriotyzmu nie grozi.
    Co do blika z punktu widzenia klienta - jak któreś z dzieci meldowało że
    wraca do domu, to prosiliśmy kup po drodze chleb, mleko itp, Ale nie mam
    pieniędzy! To zapłacisz blikiem. Zadzwoń jak będziesz przy kasie
    wygeneruję kod.
    Jeśli system blik, będzie musiał płacić działkę mastercardowi, to w
    zasadzie..... taki blik nie będzie miał sensu. No chyba że ktoś ma konto
    z płatną kartą debetową, (mbank), rezygnuje z karty aby konto było
    darmowe i płaci blikiem bezstykowym. Choć jak takich będzie 20 milionów
    to wcześniej wymienione karty, na powrót staną się bezpłatne.

    ToMasz