  • Data: 2021-03-25 18:46:15
    Temat: Re: Płatność telefonem BEZ google pay?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]> A ten "bezstykowy blik" to po prostu kolejny krok w technologii.
    > Ja do dziś jestem pod wrażeniem, jak taki prymitywny system z
    > przepisywaniem kodów mógł się spopularyzować - tym bardziej, że z
    > jednej stronie prymitywny kod, ale do jego wygenerowania konieczny
    > jest niesamowity smarkfon z android/ios (jedynie skarbonka zrobiła
    A do tego "kodu" nie jest potrzebny kontakt z centralą? Mogę się mylić,
    ale mam wrażenie, że "wygenerowanie" kodu blik na telefonie polega na
    tym że telefon się odpytuje centrali.[1]
    > apkę na J2ME, ale ją niestety porzuciła).

    KJ

    KJ
    [1] opieram się na tym jak przebiega proces płacenia blikiem - że po
    wpisaniu kodu u sprzedawcy od razu "coś" kontaktuje się z telefonem i
    każe potwierdzić operację - czyli że aplikacja od strony sprzedawcy wie
    (może pośrednio) z kim się skontaktować. Owszem, można sobie wyobrazić
    że kod jest generowany na podstawie czasu i telefonu, ale biorąc pod
    uwagę, że jest tylko 6 cyfrowy to obawiam sie, że mógłoby zbyt często
    zdarzać się kolizje.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/