  • 21. Data: 2003-09-28 21:40:32
    Temat: Re: Płatnośc na aukcjach zagranicznych - błagam o pomoc
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Lewarek" <W...@h...com> wrote:

    > Nie wiem co masz na mysli. Tylko raz wyslalem kiedys w ten sposob $10 i
    > oczywiscie zginelo.

    No to masz wyjątkowego pecha...

    > Do czasu...

    Być może... ;)) Niestety innej możliwości nie mam - raz próbowałem
    zapłacić za pośrednictwem BidPay.com, ale odpisali mi żeby spadał ze
    swoją charge'ówką od PKO PB - chyba że powodem było to że gość był z
    Brazylii, ale raczej nie, bo twierdził że wielu ludzi z różnych stron
    świata wysyłało mu czeki w ten sposób i zero problemów...

    > Jak wyzej, a wiec do czasu. Zlodziei na poczcie w Polsce nie brakuje.
    > Ostatnio taki jeden pofatygowal sie i z koperty wyslanej do mnie wyjal jedna
    > z 3 plyt CD. Po czym starannie ja zakleil i przyszla do mnie zubozona. Mam
    > nadzieje, ze mu kiedys rak ta zlodziejska lape zezre. Co mu szczerze zycze.

    Jeśli mam jakiekolwiek wątpliwości i podejrzenia że przesyłka do mnie
    mogła zostac otwarta, otwieram ją komisyjnie na poczcie...
    Co nie zmieni faktu, że raczej płyty byś nie odzyskał...

    > Powiem Ci, ze dziwie sie sprzedawcom, ze wogole zgadzaja sie na taki sposob
    > platnosci. Nie spotkalem sie na eBay aby ktokolwiek akceptowal cash w
    > gotowce. A jestem pewny, ze na taka propozycje wytrzeszczylby oczy jak
    > zlotowki.

    Ja zawsze grzecznie pytam, czy akceptują gotówkę - nigdy nie spotkałem
    się z odmową... fakt, że z dopiskiem "at your own risk" ale zawsze się
    zgadzali... BTW, co kupowałeś jeśli można zapytać?

    > Skoro nie masz mozliwosci Pay Pal to mozna przeciez wykupic czek w PKO SA
    > (prowizja 0,5% kwoty czeku)

    Nie mam ochoty, ani czasu i nerwów na PKO SA...
    BTW: na poczcie czytałem ulotkę że w niektórych urzędach wprowadzają
    międzynarodwy przekaz pienieżny: korzystał już ktoś z grupowiczów?
    --
    Mother north - united we stand, together we walk
    Phantom north - I'll be there when you hunt them down...

  • 22. Data: 2003-09-28 21:43:58
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Lewarek" <W...@h...com> wrote:

    > Nie trzeba miec konta. PEKAO SA. Idziesz i mowisz, ze chcesz wykupic czek
    > bankierski.

    Na daną kwotę w $/EUR/czymkolwiek? No i potem pewnie wysyłasz ten czek
    do aukcjonowicza? Jeśli tak, to istnieje takie samo prawdopodobieństwo
    obrobienia przesyłki...
    Najwygodniejszy byłby PayPayl... Ale jak się żyje w kraju będącym w tej
    dziedzinie 10 lat za murzynami... :((

    --
    In every winter there's a different cold
    in every winter I feel so old

  • 23. Data: 2003-09-29 07:18:53
    Od: "Lewarek" <W...@h...com>

    "Wiedźma Ple-Ple" <n...@b...of.spam> wrote in message
    l.in.man...

> [...]
    > mogła zostac otwarta, otwieram ją komisyjnie na poczcie...
    > Co nie zmieni faktu, że raczej płyty byś nie odzyskał...

    Ona byla tak sprytnie otwarta przez zlodzieja i zaklejona, ze nie bylo
    absolutnie nic widac, ze byla otwierana.
    Po prostu zlodziej zawodowiec z Poczty Polskiej

    > Ja zawsze grzecznie pytam, czy akceptują gotówkę - nigdy nie spotkałem
    > się z odmową... fakt, że z dopiskiem "at your own risk" ale zawsze się
    > zgadzali... BTW, co kupowałeś jeśli można zapytać?

    Do tej pory laptopa, aparat cyfrowy, karty pamieci, kilka rzeczy
    drobniejszych

  • 24. Data: 2003-09-29 08:50:18
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiedźma Ple-Ple" <n...@b...of.spam> napisał w
    wiadomości
    l.in.man

    > Ale po co płacic za aukcje Allegro wysyłając gotówkę pocztą??!!

    Tacy ludzie tez sie zdarzaja.

    > Tzn. na eBay'owych aukcjach, tak? Co w takim razie proponujesz,
    > jeśli amerykanin nie akceptuje nic innego jak PayPay? Mam
    > emigrować???

    Szukac innej oferty z kims kto akcpetuje nie tylko PayPal,
    umowic sie (przy drozszych sprzetach) na miedzynarodowy
    przelew, na przekaz western-union, na czek bankierski ale
    na pewno nie na gotowke w kopercie. To ze komus (np. Tobie)
    przypadkiem nie okradna listu jedynie wyjatek.. Ktos w gry
    losowe (totek) tez wygrywa..

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 25. Data: 2003-09-29 16:47:03
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    A moze czek imienny a nie na okaziciela?

  • 26. Data: 2003-09-29 17:29:37
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Tacy ludzie tez sie zdarzaja.

    To byliby bardzo "dziwni"... ;))

    > Szukac innej oferty z kims kto akcpetuje nie tylko PayPal

    Nie zawsze się da... często jest to przedmiot bardzo długo szukany,
    rzadki, niespotykany i nadarza się jedyna okazja... :))

    > umowic sie (przy drozszych sprzetach)

    To mnie akurat chyba nie dotyczy: najwięcej płaciłem 50$ :))

    > na miedzynarodowy przelew,

    Nie zawsze akceptują: vide - tylko PayPal...

    > na przekaz western-union, na czek bankierski

    Z tym już trochę lepiej jeśli chodzi o USA... Mają przecież bardzo
    dobrze rozwinięty system płatności czekowej: w byle sklepie/kiosku można
    za opłatą rzędu 1$ spieniężyć czek...

    > ale na pewno nie na gotowke w kopercie.

    Czasami to jedyna możliwość...

    > To ze komus (np. Tobie) przypadkiem nie okradna listu jedynie
    > wyjatek.. Ktos w gry losowe (totek) tez wygrywa..

    Wiem że ponoszę ryzyko - to dodatkowy dreszczyk emocji... ;))

    --
    As the Darkness creeps over the Northern mountains of Norway
    and the Silence reach the woods,

  • 27. Data: 2003-09-29 17:32:14
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Lewarek" <W...@h...com> wrote:

    > Ona byla tak sprytnie otwarta przez zlodzieja i zaklejona, ze nie bylo
    > absolutnie nic widac, ze byla otwierana.
    > Po prostu zlodziej zawodowiec z Poczty Polskiej

    No to w takim razie pręt mu z zad... :)) Ale to już bardziej do
    kontynuowania na pręgierzu... ;))

    > Do tej pory laptopa, aparat cyfrowy, karty pamieci, kilka rzeczy
    > drobniejszych

    Ja kupuję płyty: rzeczy których u nas nie można dorwać; elektronikę
    bałbym się kupować...

  • 28. Data: 2003-09-29 18:52:33
    Temat: Re: Płatnosc na aukcjach zagranicznych - błagam o pomoc
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Piwek" <p...@i...pl> wrote:

    > A moze czek imienny a nie na okaziciela?

    No i co to zmieni dla mnie? Co prawda złodziej go nie wykorzysta, ale
    kasa i tak przepadnie...

    --
    This would be the way of the misanthrope
    In order to create you must destroy

  • 29. Data: 2003-09-30 09:42:41
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Wiedźma Ple-Ple napisał:

    > No i co to zmieni dla mnie? Co prawda złodziej go nie wykorzysta, ale
    > kasa i tak przepadnie...

    A niby dlaczego? Kasa przepada po zrealizowaniu czeku, do tego czasu
    jest ewentualnie blokowana (nie wiem jak jest teraz, ale dawno temu dla
    wiekszych sum czek trzeba bylo potwierdzac w banku, ktory przy okazji
    blokowal kase na koncie). Poza tym czek ma okreslona waznosc i po jej
    uplywie jesli nie zostal zrealizowany z kasa nic sie nie stanie.

    Bartol

  • 30. Data: 2003-10-01 11:07:16
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    Bartol Partol <b...@p...co> wrote:

    > A niby dlaczego? Kasa przepada po zrealizowaniu czeku, do tego czasu
    > jest ewentualnie blokowana

    W jaki sposób? Nie mam konta w PKO SA...