  • 61. Data: 2010-12-18 13:14:12
    Temat: Re: Płatność kradzioną KK
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.12.2010 13:42), Piotr Gralak wrote:

    > Przy takim podejsciu do sprawy omijaj zatem szerokim lukiem Hiszpanie,
    > bo tam przy KAZDEJ transakcji sprawdzaja ID. Taki folklor.

    I salony komputronika. Tam też przy każdej transakcji powyżej iluśtam
    sprawdzają.

    p. m.

  • 62. Data: 2010-12-18 14:08:33
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 18 Gru, 13:42, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > Przy takim podejsciu do sprawy omijaj zatem szerokim lukiem Hiszpanie,
    > bo tam przy KAZDEJ transakcji sprawdzaja ID. Taki folklor.

    A ja wlasnie planuje wypad na Kanary... ale moze nie bedzie tak
    zle :). Sprobuje kart roznych bankow i zobaczymy czy jakies logo nie
    bedzie budzilo wiekszego zaufania od innych. Pokladam tu pewne
    nadzieje w Citkowej karcie.

    MK

  • 63. Data: 2010-12-18 15:04:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sat, 18 Dec 2010 06:08:33 -0800, MK napisał, a ja na to:

    > Pokladam tu pewne nadzieje w Citkowej karcie.

    Nie, nawet szczerozłota Citi na Kanarach wiąże się z dołożonym ID. Może
    być polski dowód osobisty.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 64. Data: 2010-12-18 17:16:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/18/2010 3:00 AM, MK wrote:
    > Mi blizej do tych gdzie nie trzeba pokazywac dowodu, a czesto nawet
    > nie trzeba podpisywac sie na slipie:)

    to zalezy od kultury ludzi a tego sie w polsce nie doczekasz.

  • 65. Data: 2010-12-19 00:50:43
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > umowy pomiedzy bankiem a visą/mastercardem czy inna cholerą i pomiedzy
    > visą, centrum rozliczeniowym czy kto tam w warsztacie terminal postawił a
    > warsztatem samochodowym

    Bzdury opowiadasz i sie nie znasz.
    Warsztat pieniadze dostanie jak juz nie dostal, bo z jakij paczki ma ich nie
    dostac?
    Warsztat to nie firma detektywistyczna sprawdzajaca czy karta kradzona czy
    nie.
    Tak naprawde w takim przypadku widac naocznie skad sie biora i czym sa
    pieniadze!
    W tym wypadku, warsztat dostabie zaplate, bank odda kase wlascicielowi karty
    i nikt startny nie bedzie:)
    To wszystko.
    Karta nalezy do banku czy innej firmy finansowej (KK nie musi byc z banku) i
    jest gwarantem wyplaty na zadnie. To ze bank czy firma nie zabezpieczyla jej
    odpowiednio przed defraudacja jest sprawa wydawcy karty nie warsztatu czy
    posiadacza tej ze karty.

  • 66. Data: 2010-12-19 00:53:34
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > W tym przypadku nie ma znaczenie, bo poszła akurat na podpis. Sprzedawca
    > się tutaj za słabo zabezpieczył i nie sprawdził wystarczająco wszystkiego
    > a o to kupującemu (oszustowi/złodziejowi) tylko chodziło.

    A sprzedawca to detektyw inwektyw, ze ma dochodzenie robic?
    Podpis sprawdzil, a, ze nie konczyl grafologi to coz...
    Wydawca karty ma obowiazek ja tak zabezpieczyc by ograniczyc do minimum
    defraudacje.
    A jak sie okaze, ze wcale kradziona nie byla?

  • 67. Data: 2010-12-21 07:34:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.12.10 16:04, Olgierd pisze:

    > Nie, nawet szczerozłota Citi na Kanarach wiąże się z dołożonym ID. Może
    > być polski dowód osobisty.

    Na lotnisku wystarczy bilet :)
    A Kanary to kolejne miejsce, gdzie zdarzyło się, że karty Polbankowe nie
    działały (Era i elektron). Nie było nawet próby autoryzacji.

    --
    Pete

  • 68. Data: 2010-12-21 09:04:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 08:34:15 +0100, Pete napisał(a):

    > A Kanary to kolejne miejsce, gdzie zdarzyło się, że karty Polbankowe nie
    > działały (Era i elektron). Nie było nawet próby autoryzacji.

    W znanym mi przypadku Polbank Dzieciom działał.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 69. Data: 2010-12-21 09:24:45
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 08:34:15 +0100, Pete napisał(a):

    > A Kanary to kolejne miejsce, gdzie zdarzyło się, że karty Polbankowe nie
    > działały (Era i elektron). Nie było nawet próby autoryzacji.

    We wrześniu 2008 działały bez problemu.

    --
    Kojer

  • 70. Data: 2010-12-21 12:08:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 21.12.10 10:04, Olgierd pisze:

    > W znanym mi przypadku Polbank Dzieciom działał.

    W zasadzie, to problem byl z jednym terminalem :) Ale inne kary w nim
    dzialaly

    --
    Pete