  • 11. Data: 2002-10-24 08:57:57
    Temat: Re: Platnosc karta VISA w PKO BP
    Od: "Sloniu" <S...@k...net.pl>

    news:ap8b55$6an$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > czytaj uwaznie, napisal przeciez: {Wczoraj mialem "przyjemnosc" placic
    karta
    > kredytowa VISA CLASSIC za czynsz w PKO BP}
    > placil w PKOBP a KK VC mogla byc z innego banku ;-))
    > *** blad ***

    Karta byla Raiffeisena

    Sloniu

  • 12. Data: 2002-10-24 09:02:10
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Sloniu wrote:

    > Szczerze powiedziawszy to nie pytalem... dzieki za uwage.

    Co masz na slipie (to ten kwit z POSa)?
    Ale pytanie o DO sugeruje niestety napis "gotówka" i stosowne do tego
    prowizje:-(

    pzdr

    Tomek

  • 13. Data: 2002-10-24 10:31:08
    Od: "Sloniu" <S...@k...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co masz na slipie (to ten kwit z POSa)?
    > Ale pytanie o DO sugeruje niestety napis "gotówka" i stosowne do tego
    > prowizje:-(

    Kwit zostal w domu, ale sprawdze. Dzieki

    Sloniu

  • 14. Data: 2002-10-24 11:23:25
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>

    > dokument powinienes pokazac jak cie pani o niego poprosi, jak odmowisz to
    > ona ci tez moze odmowic. pani wg mnie postapila logicznie - po co zaczynac
    > operacje jesli klient moze potem odmowic ;-))

    Nie kojarzę nigdzie zapisu, że karta ważna jest wyłącznie z dokumentem
    tożsamości.
    Chyba że przeoczyłem takowy zapis.
    Teoretycznie więc pani nie może odmówić wykonania operacji, jeśli nie okażę
    dokumentu.

    Wiem, że to dla bezpieczeństwa klientów, ale jednak ...

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański

  • 15. Data: 2002-10-24 12:43:58
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stański"

> [...]
    > tożsamości.
    > Chyba że przeoczyłem takowy zapis.
    > Teoretycznie więc pani nie może odmówić wykonania operacji, jeśli nie

    nie moze odmówić? jak się jej nie spodobasz to odmówi.

    odpowiedż wyczerpująca na to pytanie jest w FAQ-u grupowym p. 82 i 83
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=82&search=do
    wód

    jako ciekawostkę przytoczę informację KOJOTa:
    "w projekcie ustawy o elektronicznych instumentach płatniczych znajduje się
    ustawowy zapis zezwalający akceptantowi na potwierdzenie tożsamosci
    okaziciela karty przez żadanie dokumentu tożsamości"
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-10-24 21:11:53
    Od: "PLIS" <m...@p...onet.pl>

    > Wczoraj mialem "przyjemnosc" placic karta kredytowa VISA CLASSIC za czynsz
    > PKO BP. Ku mojemu zdziwieniu jeszcze przed przeciagnieciem karty przez
    > terminal panienka z okienka zazadala ode mnie dowodu osobistego (???).
    > Mam w zwiazku z tym pytanie, czy jestem zobowiazany pokazac dowod jeszcze
    > przed przeciagnieciem karty, czy moze dopiero po zloeniu podpisu, czy w
    > ogole nie musze go pokazywac.

    Jest to wypłata gotówkowa, bo tylko takie występują w bankach, a wtedy dowód
    jest obowiązkowy.
    Czy pokazać przed czy po? Jeden kit. Masz problem....
    Pokazać musisz i już. Łaski nie robisz.