  • 61. Data: 2009-04-04 11:44:02
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    news:gr7h26$gev$2@news.onet.pl...

    > Duplikat karty SIM to kwestia chwili.

    Np. w Portugalii albo na jakimś zadupiu typu Solina.

  • 62. Data: 2009-04-04 11:57:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Np. w Portugalii albo na jakimś zadupiu typu Solina.

    Z takim czymś trudno się sprzeczać. Ale listę haseł jednorazowych (i
    wszystkie kolejne) też możesz utracić w Portugalii i co wtedy zrobisz ?
    Zamówisz pocztą duplikat ?

    No chyba, że ktoś wbija na pamięć wszystkie kolejne hasła :)

    --
    Mithos

  • 63. Data: 2009-04-04 12:07:00
    Od: Sztoker <x...@o...eu>

    On 4 Kwi, 13:57, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Z takim czymś trudno się sprzeczać. Ale listę haseł jednorazowych (i
    > wszystkie kolejne) też możesz utracić w Portugalii i co wtedy zrobisz ?
    > Zamówisz pocztą duplikat ?

    Mogę ją trzymać jako jakiś .txt nie tylko pod płotem, ale i gdzieś w
    necie.

    > No chyba, że ktoś wbija na pamięć wszystkie kolejne hasła :)

    Zazwyczaj tylko 3-4 najbliższe. Dla zasady :-)

    Sztoker

  • 64. Data: 2009-04-04 12:08:38
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > Zamówisz pocztą duplikat ?
    >
    > No chyba, że ktoś wbija na pamięć wszystkie kolejne hasła :)

    Tak jak napisał MarcinF, co wydaje mi się uwagą na tyle celną, że kończy
    dowód: o tym co jest nośnikiem listy papierowej Ty możesz decydować.

    W szczególności możesz sobie ją przepisać do telefonu, zakodowaną albo
    niezakodowaną, względnie wgrać jako fotkę.

    W przypadku haseł SMS nie masz żadnego wyboru.

  • 65. Data: 2009-04-04 12:10:30
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 12:55:45 +0200, MK wrote:

    > Przeciez nie wycofuje ich tylko wprowadza oplate dla korzystajacych. Czemu
    > na produkcje maja placic klienci ktorzy korzystaja z tanszych form
    > autoryzacji?

    A dlaczego teraz to osoby korzystające z haseł papierowych mają płacić za
    tych korzystających z SMS-ów? Żeby było sprawiedliwie powinny być też
    opłaty za SMS-y. ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 66. Data: 2009-04-04 12:15:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> wrote in message

    > A dlaczego teraz to osoby korzystające z haseł papierowych mają płacić za
    > tych korzystających z SMS-ów? Żeby było sprawiedliwie powinny być też
    > opłaty za SMS-y. ;-)

    Sa... zdyskontowane w oprocentowaniu, a za roznice miedzy tensza a drozsza
    forma autoryzacji powinien zaplacic tylko ten ktory korzysta z drozszej.

    MK

  • 67. Data: 2009-04-04 12:29:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-04, Sztoker <x...@o...eu> wrote:

    > Mogę ją trzymać jako jakiś .txt nie tylko pod płotem, ale i gdzieś w
    > necie.

    No. I potem jak się szuka w jakimś emule 'mbank' to ciekawe rzeczy
    wychodzą. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 68. Data: 2009-04-04 12:35:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Mithos wrote:

    > Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez telefonu komórkowego, który
    > pełni także wiele innych funkcji (organizer, budzik, kalendarz itp.).

    szanuje Twoje zdanie i wcale nie zamierzam Cie przekonywac o tym ze
    telefon jest Ci zbedny, ale sa tacy ktorzy uwazaja inaczej, lub tacy
    ktorzy nie chca by ich telefon mial cos wspolnego z mbankiem

    > Przeciążenie sieci czy awaria systemu sms w BRE (mBank + Multi) nie
    > trafiła się jeszcze nigdy, a haseł sms używam od początku ich istnienia.

    a mnie sie zdarzyly awarie operatorow gsm, natomiast awaria kartki
    papieru z kodami jeszcze mi sie nie zdarzyla

    > A mój telefon tak czy inaczej warto, żeby bank miał - w razie czego mogą
    > zadzwonić gdy coś się dzieje.

    w wiekszosci przypadkow faktycznie moze to wplywac pozytywnie na
    bezpieczenstwo

    a wiesz o tym ze przechwycenie sms miedzy stacja bazowa gsm a telefonem
    jest o wiele prostsze niz podsluchiwanie rozmow ?

  • 69. Data: 2009-04-04 12:38:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 12:02
    (autor Szymon
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr7ben$703$1@news.dialog.net.pl>):

    > tia tia... już widzę ten odpływ klientów na skutek likwidacji smsów.
    > Listy są bezpieczniejsze znacząco bardziej, ale użytkowane zgodnie z
    > zasadami logiki.

    Taaa... Listę można bez problemu skopiować, wystarczy na w miarę chwilę mieć
    do niej dostęp lub choćby podgląd używania.

    > A po co Ty nosisz token? Nie łatwiej z domu robić przelew?

    Nie łatwiej. Zresztą w durnowatym lukasie to nawet do sprawdzenia stanu
    konta potrzeba tokena.

    > Nie każdy
    > potrzebuje wysyłać przelewy z obcych komputerów, tudzież laptopa o
    > konkretnej godzinie.

    A ja potrzebuję.

    > Mnie nie zdarzyło się od lat korzystać z przelewów
    > poza domem.

    A ja głównie w pracy korzystam.

    > Może w przypadku DG to konieczność, ale dla przeciętnego
    > użytkownika bezsens albo nieumiejętność korzystania z przelewu z datą
    > przyszłą. Właśnie w tym jest problem... listy i tokeny leżą sobie
    > bezpieczne w domu. Telefon mam przy sobie (też nie zawsze, bo np. nie pod
    > prysznicem), a zatem łatwiej mi go ukraść. I nawet nie chodzi o możliwość
    > wykorzystania samych haseł, co o blokadę konta do czasu nabycia nowego
    > aparatu i wyrobienia ponownie karty sim z moim numerem. W codziennym
    > użytkowaniu - wystarczy, że bateria padnie, a ładowarka została w pracy i
> [...]

    A ponoć nie musisz nic na już. Jak tracę telefon to i tak muszę ASAP go
    odzyskać, więc tego samego dnia jadę wymienić kartę (choć 1 raz w życiu mi
    się zdarzyło dopiero).

    > Banki musiały naprawdę sporo kasy wpompować, aby
    > przekonać klientów, że hasła SMS to jedynie słuszna metoda autoryzacji,

    Bo jest. Każda inna jest mniej bezpieczna i mniej wygodna.

    --
    Tristan

  • 70. Data: 2009-04-04 12:43:26
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 14:15:30 +0200, MK wrote:

    > Sa... zdyskontowane w oprocentowaniu, a za roznice miedzy tensza a drozsza
    > forma autoryzacji powinien zaplacic tylko ten ktory korzysta z drozszej.

    Czyli od czerwca należy spodziewać się wzrostu oprocentowania rachunków w
    mBanku?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki