  • 21. Data: 2002-08-12 15:47:15
    Temat: Re: Placenie karta, a sprawdzanie karty przez kasjera ???
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> wrote in message
    news:9268818746L75H0090HK@80.50.33.219...
    > Moim zdaniem niedopuszczalne jest oddawanie przez kasjera karty wypuklej
    > numerami do gory, szczegolnie jesli obok mnie stoi kilka osob. Nie chce,
    > zeby gapily mi sie na karte i zapamietywaly badz utrwalaly widoczny na
    niej
    > numer w jakikolwiek sposob.

    Mnie już przestało cokolwiek dziwić :-))) Ostatnio w Pradze gościu w hotelu
    spisał mi na slipie numer CVC/CVV2 :-))) Olałem sprawę bo nie da się z tym
    walczyć.

    K. Kowalski

  • 22. Data: 2002-08-12 18:40:40
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Ludzie sie buza jak prosze zeby podpisali karte Maestro, mowia ze PIN
    wystarczy, jednak nie powinienem przyjac takiej karty... podobna jest
    sytuacja jak prosze o okazanie dowodu osobistego bo karty VC lub VE nie
    podpisali, ludzie sa jeszcze zacofani i nie dorastaja jeszcze aby placic
    karta, nie mowiac ze zapisuja PIN na kartce ktora jest przechowywana razem z
    karta.

    Osobiscie sprawdzam numer karty ktory jest wydrukowany, a karta lezy z boku
    aby klient ja widzial ale nie widzial wszystkiego klient stojacy tuz za nim.

    A co do podpisow rozne sa ludzie tez zmieniaja troche charakter pisma, ktos
    mowi ze maja sie zgadzac 3 litery...

  • 23. Data: 2002-08-12 20:10:17
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Gdyby jeszcze panie rozroznialy organizacje wydajace karty to by bylo dobrze
    ;-)

    Dzis chcialem zaplacic AmExem w hotelu w Zakopcu - pani na recepcji
    przeciagnela karta - POS zapiszczal i wywalilo komunikat "Karta nieznana".
    Pani mi ja oddala mowiac: "Moze ma pan inna karte niz MasterCard?"

    Dopiero wychodzac zauwazylem ze od strony recepcji naklejka AmExa na
    drzwiach byla przekreslona dlugopisem - od strony ulicy nie bylo tego widac.

    --
    JaKi

  • 24. Data: 2002-08-12 20:16:49
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    <aj83nm$obr$1@news2.tpi.pl>:
    > To jest ryzyko, ktore poniesc trzeba... Bardziej przeraza mnie "odbitka"
    > prywatnej karty u taksowkarza :-)

    Dlatego w takich miejscach warto płacić w formie, która nie ma znaczenia.
    Np jak się zarabia 1000 zł (na godzinę), to karta jest obojętna
    Jak się zarabia tyle na miesiąc to warto zapłacić gotówką

  • 25. Data: 2002-08-12 20:21:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 12 Aug 2002 20:40:40 +0200, "Marcin I." <b...@a...pl>
    wrote:

    >A co do podpisow rozne sa ludzie tez zmieniaja troche charakter pisma, ktos
    >mowi ze maja sie zgadzac 3 litery...

    Gorzej jak podpis ne ma zadnej litery tylko jakis dziwny zawijas.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 26. Data: 2002-08-12 20:23:05
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 12 Aug 2002 12:36:35 +0200, u...@h...pl (Wojciech
    Skrzypinski) wrote:

    >Moim zdaniem niedopuszczalne jest oddawanie przez kasjera karty wypuklej
    >numerami do gory, szczegolnie jesli obok mnie stoi kilka osob.

    Karta wypukla ma numery z obydwu stron :-). Z tej "wkleslej" to jest
    nawet CVC2.

  • 27. Data: 2002-08-12 20:35:22
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin I." <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > sytuacja jak prosze o okazanie dowodu osobistego bo karty VC lub VE nie
    > podpisali,

    Przez grzeczność i dużą dozą nieśmiałości nie chcesz ich odesłać do
    najbliższego bankomatu (spławić):-) , a ci mądrale uważają żeś gbur:-(

    >ludzie sa jeszcze zacofani i nie dorastaja jeszcze aby placic
    > karta, nie mowiac ze zapisuja PIN na kartce ktora jest przechowywana razem
    z karta.

    A kto ich mial nauczyć posługiwania się kartą ????
    Instrukcja bankowa (której się i tak nie czyta, albo nie rozumie, nawet
    gdyby była przedrukiem z FAQ p.b.b.) ?,
    Tylko w USA instukcja obsługi jest pisana poprawnie (dla tępaków) -
    przewiduje np: sytuacje suszenia włosów czy kota w mikrofalówce.
    Mało kto czyta tę grupe internetową., a w telewizorze ogląda się idiotyczne
    seriale zamiast zamiast programów edukacyjnych.
    Myśleć nam nie kazano. Szkoła to instytucja, z której się ucieka i którą
    kamieniami obrzuca. Nauczyciele to idioci -nie warto ich słuchać.
    U cioci na imieninach i w knajpie zwykle też o kartach bankowych się nie
    gada.
    Niestety 95% populacji (wszelakiej) to idioci i zrozumienie nowości
    otaczającego świata przychodzi im z ogromnym trudem.
    Za własne błędy dobrze jest umieć ponosić konsekwencje - to też jest bardzo
    trudne

    Dlatego musisz się pogodzić z tym, że prawie wszyscy Twoi klienci nie umią
    się prawidłowo posługiwać kartą bankową.

    > Osobiscie sprawdzam numer karty ktory jest wydrukowany, a karta lezy z
    boku
    > aby klient ja widzial ale nie widzial wszystkiego klient stojacy tuz za
    nim.

    Czyli jesteś z tych nielicznych , którzy wiedzą jak się z tym "cudem
    techniki" obchodzić

    > A co do podpisow rozne sa ludzie tez zmieniaja troche charakter pisma,
    ktos
    > mowi ze maja sie zgadzac 3 litery...

    A jak ktoś ma "podgryzmoł", a nie żadne literki nazwiska ?????

  • 28. Data: 2002-08-12 20:37:23
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    w...@a...net.pl (Wojtek Frabinski) wrote in
    <hjuflucop2659vvp3k5jjavccb9qcos732@
    4ax.com>:

    /ciach.../

    >Karta wypukla ma numery z obydwu stron :-). Z tej "wkleslej" to jest
    >nawet CVC2.

    Ale numery na awersie sa duze i widoczne z duzej odleglosci...

    W.

  • 29. Data: 2002-08-12 21:38:12
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wyznał(a):

    > Karta wypukla ma numery z obydwu stron :-). Z tej "wkleslej" to jest
    > nawet CVC2.

    abstrahując od tematu, mam takie pytanko z innej beczki: czy jest
    gdzieś w sieci jakieś zbiorcze FAQ, w którym można poczytać o różnych
    pojęciach bankowych, tak jak to CVC2, slipy, ATM'y, itp. wiem, że
    bije, ale nie wiem w ktorym kościele, więc byłbym dźwięczny za ew.
    podpowiedzi adresów. :]

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 30. Data: 2002-08-13 05:26:27
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin I." <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie sie buza jak prosze zeby podpisali karte Maestro, mowia ze PIN
    > wystarczy...

    I mają rację. Albo podpis albo PIN.

    --
    Andrzej Łubniewski