  • 11. Data: 2002-08-11 23:49:20
    Temat: Re: Placenie karta, a sprawdzanie karty przez kasjera ???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > Dokladnie. Chodziaz naklejka ta powodowala czasem ciekawe problemy np.
    > uzytkownikom kart Maestro HandloBanku lub Pekao (nie mialy pelnego
    > numeru na karcie, a na slipie sie drukowal.

    Maestro hb w ogole nie mialy zadnej czesci numeru na karcie. Przeciez
    specjalne instrukcje byly na ich temat.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2002-08-12 07:04:47
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    Szymon wrote:

    > zwrocenie przeze mnie uwagi (i odwrocenie karty) blondynka mowi, ze musza
    > sprawdzac 4 ostatnie cyfry z numeru karty...

    POS z Pekao SA wyświetla po przejechaniu kartą jej numer, i należy go
    porównać. Jest też wymieniana w tym wątku naklejka o sprawdzeniu numeru
    karty z numerem wydrukowanym na slipie. Ale tak na zdrowy rozum pytanie:

    Kiedy numer karty, odczytany przez POS z paska magnetycznego zaraz po
    przejechaniu, może być inny od numeru wydrukowanego na slipie? Skąd
    bierze się ten na slipie? Z posa czy z centrum w czasie połączenia?

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 13. Data: 2002-08-12 07:43:33
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 12 Aug 2002 09:04:47 +0200, Lukasz Komsta <l...@a...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    >Kiedy numer karty, odczytany przez POS z paska magnetycznego zaraz po
    >przejechaniu, może być inny od numeru wydrukowanego na slipie?

    Mysle, ze nigdy

    >Skąd
    >bierze się ten na slipie? Z posa czy z centrum w czasie połączenia?

    Z danych zapisanych na pasku magnetycznym karty.
    Wiec porownywac nalezy numer na slipie z numerem na na karcie lub
    numer na ekranie termiala z numerem na karcie.
    Porownywanie numery wyswietlonego na ekranie z tym na slipie sensu
    raczej nie ma :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 14. Data: 2002-08-12 07:45:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Aug 2002 22:41:45 +0200, u...@h...pl (Wojciech
    Skrzypinski) wrote:

    >Mialem na mysli oddawanie karty klientowi. Czekajac na podpis,
    >kasjer kladzie karte blisko siebie albo trzyma ja w reku.

    OK, ale IMO kasjer powinien najpierw karte odlozyc blisko siebie,
    podpisem do dolu, a dopiero jak klient sie podpisze porownywac podpis
    Oczywiscie to i tak tylko czysta teoria :-/

  • 15. Data: 2002-08-12 09:18:50
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    <aj5geu$sj1$1@news.tpi.pl>:

    > /ciach../

    > Profesjonalny kasjer odkladajac na lade lub oddajac karte embossowana,
    robi
    > to wypuklosciami do dolu.

    A co sie stanie jak jak zrobi to wypukosciami do gory?
    I dlaczego akurat embosowana?

    Karol

  • 16. Data: 2002-08-12 10:36:35
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    a...@a...poczta.onet.pl (Karol) wrote in <aj7unt$95r$1@news.tpi.pl>:

    /ciach.../

    >A co sie stanie jak jak zrobi to wypukosciami do gory?
    >I dlaczego akurat embosowana?

    Moim zdaniem niedopuszczalne jest oddawanie przez kasjera karty wypuklej
    numerami do gory, szczegolnie jesli obok mnie stoi kilka osob. Nie chce,
    zeby gapily mi sie na karte i zapamietywaly badz utrwalaly widoczny na niej
    numer w jakikolwiek sposob.

    Kiedys zalala mnie krew gdy byl problem z POSami w Galerii Centrum i pani
    kasjerka, po odbiciu karty "zelazkiem" zadzwonila do Polcardu i zaczela
    glosno intonowac "uwaga ! czytam ! 4 2 5 1... wazna do ....." :-)

    W.

  • 17. Data: 2002-08-12 10:38:07
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    a...@a...poczta.onet.pl (Karol) wrote in <aj7unt$95r$1@news.tpi.pl>:

    /ciach.../

    >A co sie stanie jak jak zrobi to wypukosciami do gory?
    >I dlaczego akurat embosowana?

    I dlaczego akurat embossowana ? Bo mojego Maestra czy VE moga sobie osoby
    postronne ogladac do woli i raczej nic z tego nie wyniknie.

    W.

  • 18. Data: 2002-08-12 10:44:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    <aj7unt$95r$1@news.tpi.pl>:

> [...]
    > Nie chce,
    > zeby gapily mi sie na karte i zapamietywaly badz utrwalaly widoczny na

    Slip u sprzedawcy juz tak Cie nie przeraza?

    Karol

  • 19. Data: 2002-08-12 10:55:56
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    a...@a...poczta.onet.pl (Karol) wrote in <aj83nm$obr$1@news2.tpi.pl>:

    /ciach.../

    >Slip u sprzedawcy juz tak Cie nie przeraza?

    To jest ryzyko, ktore poniesc trzeba... Bardziej przeraza mnie "odbitka"
    prywatnej karty u taksowkarza :-)

    W.

  • 20. Data: 2002-08-12 11:44:50
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Nudziłem się kiedyś w kolejce do kasy w supermarkecie i zauważyłem, że na
    > niektórych POSach Polcardu jest ładna nalepka na której jest napisane, aby
    > kasjer sprawdził czy numer karty na karcie i na slipie jest ten sam,

    wydaje mi się że takie naklejki widziałem na POSach CK Pekao S.A.
    ale nikt tego nie sprawdza.

    Karol Żwiruk