    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 29 Nov 2019 12:17:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: Pko bp i konto zmarłego
    From: s...@g...com

    Kwiatkowski napisał:
> [...]
    inwentarz, a to trochę kosztuje (przynajmniej tak mówiła notariusz, namawiając żonę
    na proste przyjęcie spadku) - tyle że tu też już jest po przyjęciu, jest się jedynie
    chronionym przed długami przekraczającymi wartość spadku.

    to zapłaci (może z masy spadkowej to idzie - ale co, jak masa wyjdzie ujemna - albo w
    ogóle zawierająca same pasywa?) i kto daje gwarancję, że czegoś się nie przeoczy?

    > Hmm, jak o 10% to nie problem - i tak za długi odpowiadasz tylko do wysokości
    aktywów spadku - i to nie wycenianych tak czy siak, a w naturze - lub ew. wycenianych
    przez biegłego sądowego jak jest problem - sle dalej oddajesz np. dom, a nie kasę, na
    jaką był wyceniony - jego sprzedaż za tą sumę to ew. problem wierzyciela.

    > Gorzej, jak myślisz że nie ma długów, władujesz w dom kasę jnwestycyjną - a potem
    zonk.

    > O to pytałem.

    ktorym sa inni to przeciez mu na to nie pozwola...

    > Jak nie - udziałem można rozporzadzać bez zgody innych współwłaścicieli, w tym
    zbywać. Jeśli tylko znajdziesz kupca, który zechce taki udział kupić.

    No niby tak, ale wtedy to ten gostek z umowa idzie do WK czy notariusza i niejako
    zastepuje zbywajacego. Nadal nie przerejestruje auta ze zmarlego na siebie. No,
    przynajmniej nie powinien bez papiera od reszty ze sie zgadzaja...

    oszukac wiec nie widze sensu wyolbrzymiania tego procesu.

    > I o to też pytałem, czy taka firma kdpowiada za błędy w wycenie?
    > OC pewnie ma.

    No i nawet niech odpowiada, ale jak to w praktyce zadziala?
    Firma ma napisane ze uczynila takie i owakie sprawdzenia, a ktos sprzedal za wiecej
    to znaczy sie ze dobry sprzedawca jest...

    No chyba ze wycena kompletnie z sufitu ale to chyba raczej sprawa i tak na batalie
    sadowa. I wtedy co sad uradzi to bedzie.

    Ubezpieczyciel moze i tu by gdzies potencjal marketingowy znalazl. Ale znajac zycie
    zastapil by tego rzeczoznawce na stolku w sadzie bo by nic nie wyplacil :)

    mówiła notariusz - jakiś czas temu zmieniono prawo z domyślnego przyjęcia prostego na
    domyślne z dobrodziejstwem inwentarza.

    i tak jeden z braci powie ze nie wart tyle a drugi ze wart 2x wiecej...

    > Nie chodzi o wycenę - tylko o _odnalezienie_ _wszystkich_ aktywów i pasywów spadku.
    >
    > A jak bracia się co do wyceny nie zgodzą to pogodzi ich sąd - również co do
    podziału. Wystarczy, że jeden złoży wniosek (i zapłaci).

    Z tym moze byc problem.
    Bo o ile znajdziesz dom, auto czy konta to juz dlugu mozesz nie znalezc.
    No i nie wiesz czy sie nie pojawi sasiad mowiac ze przyczepa i rower to jego...

    Tak czy siak jak sprawa prowadzona z papierami to jest jak potem manewrowac i sie
    ewentualnie pozniej rozliczyc.

    Ja bym nawet powiedzial ze to domyslnie powinno byc oczywiste ze taki spadek to temat
    otwarty az do przedawnienia (3-5 lat czy jak tam leca okresy)...