  • Data: 2019-11-13 20:17:38
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.11.2019 o 19:29, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taki dostałem temat:
    >
    > Mąż miał konto w PKO BP. Zmarło mu się.
    > Żyje żona (nieco schorowana, wiek już podeszły) i zyje dwójka ich dzieci.
    >
    > Na koncie była jakaś lokata - nie wiem, czy to ma znaczenie.
    > W jaki sposób i przez kogo uzyskać (odzyskać?) te pieniądze?

    1. Któreś z nich zanosi do banku akt zgonu.
    2. Jeśli mają rachunki za pogrzeb, to bank zwraca.
    3. Jeśli zostały jakieś pieniądze, a zmarły pozostawił dyspozycję na
    wypadek śmierci, to bank zawiadamia wskazane w dyspozycji osoby i
    wypłaca pieniądze w odpowiedniej kwocie.
    4. Jeśli zostały jakieś pieniądze, to należy przeprowadzić postępowanie
    spadkowe. U notariusza szybciej, w sądzie taniej.

    MJ