  • 1. Data: 2007-02-16 14:43:23
    Temat: Pierwsze konto w banku
    Od: "LprzemekL" <z...@t...pl>

    Witam
    Postanowilem sobie zalozyc konto w banku, chcialbym rowniez aby byla
    mozliwosc obslugi przez Internet.

    W jakim banku, czym roznia sie konta w roznych bankach ?
    A moze znacie stronke zestawiajaca wszystki banki wraz z opisami
    kont ?
    Chodzi mi o, komfortowosc obslugi, jakies pozadne oprocentowanie,
    bezpieczenstwo. Na jaki banki zwrocic szczegolna uwage a jakie sobie
    darowac ?
    Rowniez chcialbym aby, nie pobierano oplat za utrzymanie konta. Oraz
    nie dac sie "nabic w butelke".

    Wiec prosze o wszystkie rady i poraty na ten temat.

  • 2. Data: 2007-02-16 14:55:32
    Temat: Re: Pierwsze konto w banku
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *LprzemekL* na tej grupie:

    > Rowniez chcialbym aby, nie pobierano oplat za utrzymanie konta. Oraz
    > nie dac sie "nabic w butelke".

    Jak dla mnie mBank.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 3. Data: 2007-02-16 18:24:17
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Witam
    > Postanowilem sobie zalozyc konto w banku, chcialbym rowniez aby byla
    > mozliwosc obslugi przez Internet.

    Trzymaj się od banków najdalej jak możesz póki masz taką możliwość.

    /*-+

  • 4. Data: 2007-02-17 00:33:06
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    LprzemekL wrote:

    > Wiec prosze o wszystkie rady i poraty na ten temat.

    Tylko jedna dobra rada - archiwum grupy!

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-02-17 21:04:23
    Od: "LprzemekL" <z...@t...pl>

    On 16 Lut, 19:24, "*piotr'ek*" <piotr*eknu...@gazetaskasuj.pl> wrote:

    > Trzymaj się od banków najdalej jak możesz póki masz taką możliwość.

    Witam
    1. Dlaczego ? Jak narazie sie trzymam, ale powoli zaczyna mi to
    przeszkadzac. Przydaloby sie jakies konto.
    Wybralem Intelligo - narazie wysylam zapytania do nich i dzwonie,
    jeszcze konta nie zalozylem, robie wstepny wywiad.

    2. Co sadzicie o Intelligo ?

    3. Czy podpisuje sie jakas umowe z bankiem na czas okreslony ? Chodzi
    mo o wyprobowanie konta, np., zalozenie, sprawdzenie jak dziala (np.,
    2 miesiace) i ewentualna rezygnacja - sa jakies tego konsekwencje ?

  • 6. Data: 2007-02-18 00:06:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Feb 2007 13:04:23 -0800, "LprzemekL" <z...@t...pl>
    wklepał(-a):

    >3. Czy podpisuje sie jakas umowe z bankiem na czas okreslony ? Chodzi
    >mo o wyprobowanie konta, np., zalozenie, sprawdzenie jak dziala (np.,
    >2 miesiace) i ewentualna rezygnacja - sa jakies tego konsekwencje ?

    Taaak, jak zrezygnujesz to pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą...
    :D

    Umowy na czas określony to są (a może już nie) dla specyficznych rachunków np.
    studenckich. Reszta to umowy na czas nieokreślony i przy jej rozwiązaniu
    wymagane jest tylko zapłacenie wymaganych należności wobec banku, jeśli
    istnieją.

  • 7. Data: 2007-02-18 00:35:30
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

> [...]
    > studenckich. Reszta to umowy na czas nieokreślony i przy jej rozwiązaniu
    > wymagane jest tylko zapłacenie wymaganych należności wobec banku, jeśli

    A ja właśnie wziąłem sobie Allekartę debetową, do niej jest konto24.pl,
    i umowa tego konta stanowi, że jest zawarta na czas określony 4 lat. I
    nie ma nawet wzmianki, że się potem przedłuża. Cuda i dziwy :)

    PG

  • 8. Data: 2007-02-18 00:40:04
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    Musisz sobie odpowiedzieć czego pragniesz od konta osobistego.
    Czy głównie sam będziesz wpłacał gotówkę, i realizował przelewy z
    konta.
    Czy przeciwnie, będzie ci wpływała pensja, bądź kontrahenci, a ty
    będziesz to wypłacał w bankomacie...

    Inteligo:
    Darmowe wpłaty na konto w placówkach PKO BP, darmowe wypłaty w ich
    bankomatach, opłata za konto niewielka coś 4-5zł, przelewy z konta
    zewnętrzne chyba 99gr, wpłata na zus czy podatek z konta 3zł (czyli
    dużo)

    mBank:
    Prowadzenie konta za darmo (duży atut), przelewy z konta 50 gr, opłata
    zus, podatek 1zł, wpłaty na konto utrudnione - musisz się często
    wysługiwać innym kontem, bądź wpłata w okienkach Grosik czy Poczta
    (dwa dni lub wiecej czekasz na wpływ)

    Pekao24:
    Prowadzenie konta, dla zwykłej osoby, to chyba 13 zł (oj duużo, niby w
    tym masz szalanie atrakcyjny pakiet, z darmowym ślusarzeem w razie
    zespucia zamku w drzwiach, ale kto z tego korzysta? nikt), Pekao24 ma
    ten atut, że idziesz wpłacasz pieniążki w placówce Pekao, i od
    odejścia od okienka te pieniądze masz w komputerze i możesz robić
    przelewy nie czekając, przelewy chyba 50 gr, piszę chyba, bo oni nie
    pokazują kosztów przelewów, ale dorzucają je hurtem na koniec
    miesiąca, trudno się zorientować, dlatego nie wiem ile za zus,
    podatki.

    Poza tym zależy gdzie mieszkasz, jeśli w dużym mieście, to kiosk
    mBanku może być np. niedaleko, a może masz blisko jakiś stacjonarny
    inny bank np. LukasBank czy Raiffeisan. Ten drugi, ja osobiście sobie
    chwalę, choć raz mnie w placówce wkręcili z wnioskiem o KK, który
    sobie normalnie zaginął, ale to błąd ludzki - za konto płacę 5zł,
    teraz mają chyba standartowo po 6zł, przelewy z konta (internetowe)
    0zł, i jeśli masz placówkę tak blisko jak ja, to wpłaty z okienka
    pojawiają się na rachunku tak samo natychmiast jak w Pekao.

  • 9. Data: 2007-02-18 18:25:47
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Piotr Gralak napisał(a):
    > A ja właśnie wziąłem sobie Allekartę debetową, do niej jest konto24.pl,
    > i umowa tego konta stanowi, że jest zawarta na czas określony 4 lat. I
    > nie ma nawet wzmianki, że się potem przedłuża. Cuda i dziwy :)

    Gdzie to wyczytales? na mojej jest napisane wyraznie "Umowa ta jest
    zawarta na czas nieokreslony" ...

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 10. Data: 2007-02-19 00:04:02
    Od: "FOX31" <f...@w...pl>

[...]

    jaka opłata za prowadzenie konta w Inteligo? Jest za darmo byle srednie
    saldo było min. 99zł.

    FOX31