  • 71. Data: 2015-03-17 23:20:45
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 23:15, J.F. pisze:
    > Falszywy major tez to wiedzial, widac lepiej, bo order dostal :-)

    Przypadek jednostkowy. Natomiast ciekawa sprawa do audytu.

    > Ta, juz to widze jak przyjezdza goniec ze sztabu i wzywaja komendanta na
    > brame do wypisania przepustki :-)

    Za długo tłumaczyć jak to działa.

    > Ale nie trzeba byc od razu ochroniarzem - klientow wyprosili, a
    > pracownikow nie :-)

    Faktycznie było tak, że pracownicy banku okradli konta klientów. I bank
    próbował i to przerzucić na klientów twierdząc, że nie jest stroną w sporze.

    > A to owszem. Ten Internet to samo zlo, powinni tego zabronic :-)

    Zmęczony już jesteś chyba...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2015-03-17 23:20:53
    Od: jj <p...@w...pl>

    jednego współczesnego systemu który tak działa? :D

    > Tak. Jarsat. Popularna osiedlówka w Gdańsku.
    >
    > http://www.jarsat.pl/internet/pomoc-techniczna/108-j
    ak-odczytac-adres-fizyczny

    Gdzie tu jest słowo o uwierzytelnianiu kogokolwiek? Ja widzę tylko sposób odczytania
    w systemie IP i MACa.

    > To już ustaliliśmy: banki mogą, ale nie chcą.

    Nic nie ustaliliśmy. Nadal nie wiem w jaki to magiczny sposób banki mogą w 100%
    bezpieczny autoryzować zdalnego klienta, który ma skompromitowany system.

  • 73. Data: 2015-03-17 23:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jj" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    ak-odczytac-adres-fizyczny

    >Gdzie tu jest słowo o uwierzytelnianiu kogokolwiek? Ja widzę tylko
    >sposób odczytania w systemie IP i MACa.

    "W przypadku zmiany karty sieciowej za pomocą, której nasz komputer
    łączy się z siecią ATTU konieczne jest odczytanie go i powiadomienie o
    takiej zmianie biura obsługi klienta, bowiem dopiero po jego
    aktualizacji w systemie obsługi sieci, możliwe będzie dalsze
    korzystanie z usługi dostępu do Internetu"

    >Nic nie ustaliliśmy. Nadal nie wiem w jaki to magiczny sposób banki
    >mogą w 100% bezpieczny autoryzować zdalnego klienta, który ma
    >skompromitowany system.

    Ale pozwolic mu na ograniczenie ip z ktorych moze sie laczyc, to by
    mogly.

    Tylko ze pewnie 90%, jesli nie 99% laczy sie ze zmiennych IP ... ale
    polskich ... choc nie zawsze :-)

    J.

  • 74. Data: 2015-03-17 23:34:02
    Od: jj <p...@w...pl>

> [...]
    > aktualizacji w systemie obsługi sieci, możliwe będzie dalsze
    > korzystanie z usługi dostępu do Internetu"

    Wystarczy sobie na nowej karcie sieciowej ustawić MAC jaki był na starej i już
    działa. Tyle w temacie "uwierzytelniania" na podstawie MAC/IP.

    > Ale pozwolic mu na ograniczenie ip z ktorych moze sie laczyc, to by
    > mogly. Tylko ze pewnie 90%, jesli nie 99% laczy sie ze zmiennych IP ... ale
    > polskich ... choc nie zawsze :-)

    Powtórzę - podszycie się pod cudze IP jest banalne i nikt przy zdrowych zmysłach nie
    oprze na tym żadnego systemu. Zresztą o czym my tu mówimy - jak klient ma wirusy, to
    złośliwy soft łączy się z bankiem z "wiarygodnego" IP...

  • 75. Data: 2015-03-17 23:35:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości
    >heh... W latach 90-tych w Wiadomościach pojawiały się komentarze w
    >stylu "na skutek pomyłki komputera...". Pamiętam, jak Paweł Wimmer
    >ośmieszał bodaj w PC Kurierze te wiadomości. Twierdził wówczas, iż
    >żaden szanujący się dziennikarz nie przyznałby, iż dyktafon nagrał
    >słowa, których on nie wypowiedział, bo jest to po prostu niemożliwe.
    >Tymczasem komputer był tak egzotycznym urządzeniem, iż potrafił się
    >sam... pomylić.

    W sumie ... redundancja. Pomijajac to ze magnetofon artykulow nie
    pisal,
    to analogowy zapis magnetofonowy mial jej na tyle duzo, ze nie
    przeklamywal,
    aczkolwiek - osoby sie mogly pomylic, bliskobrzmiace wyrazy sie mogly
    pomylic.

    Komputer ... wczesne pecety mialy bit parzystosci w pamieci,
    pozniejsze juz nie.
    Pamiec raczej nie przeklamywala ... ale jakby tak przeklamala, to
    mogloby sie konto o okragla kwote zmienic :-)
    Choc oczywiscie zazwyczaj mylil sie programista.

    No i automatyzacja - dzis juz nie trzeba pomocy czlowieka, aby
    pieniadze zmienily wlasciela :-)

    >Dziś na hasło "wirus" ludzie drżą. Co lepsi instalują po 2 rezydentne
    >antywirusy naraz. Ech...

    Takis pewny ze twoj komputer jest bezpieczny, a tylko jednego antywira
    masz ? :-)

    J.

  • 76. Data: 2015-03-17 23:41:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:13, Kamil Jońca pisze:
    >Owszem, bo to nie jest takie niezwykłe. Zawsze najsłabszym ogniwem
    >jest człowiek.

    No coz, byly takie wirusy, gdy do zakazenia windowsa wystarczylo ze
    byl na wspolnej sieci z drugim.
    Tamta dziure zalatali ... ale ile ich zostalo i jeszcze przybedzie ?

    >To trzeba tak zabezpieczyć resztę, by system niwelował ich błędy.

    >I to problem banku, by zabezpieczyć konta klientów.

    Czyli co - zlikwidowac obsluge przez internet ?
    Czy wymagac linuxa z lynxem ?
    A moze rozdawac "bezpieczne tablety" ?

    >OK, ale to nie jest tak, że wirus=ogolone konto. Dużo rzeczy musi
    >zaistnieć, by to konto ogolić.

    Owszem. Tym niemniej sa programy pozwalajace przejac kontrole nad
    komputerem.
    Mozna wiedziec co delikwent wstukuje na klawiaturze, co mu sie
    wyswietla na ekranie itp ...

    J.

  • 77. Data: 2015-03-17 23:42:23
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Michal Tyrala wrote:

    > Tak z ciekawości -- co jak się nie dodzwoni? I czy gdzieś jest to
    > wprost napisane, czy taki-se zwyczaj?

    Przelew nie pojdzie?

  • 78. Data: 2015-03-17 23:59:32
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:10, S pisze:

    > Tylko wtedy, gdy dobierzesz się do mojego komputera i IP, a to wymaga
    > włamania do lokalu. Innej opcji nie ma. Za dużo filmów oglądacie ;-)

    :)

  • 79. Data: 2015-03-18 00:26:24
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:27, S pisze:

    > OK, ale to nie jest tak, że wirus=ogolone konto. Dużo rzeczy musi
    > zaistnieć, by to konto ogolić. Bez większego problemu możesz się
    > dowiedzieć, jaki mam IP. Wiesz też, że mam konto w Eurobanku. Zapraszam
    > do podjęcia próby zainfekowania mojego systemu, skoro to taki banał.
    > Przekonasz się, że to nie jest takie proste nawet przy niskim
    > bezpieczeństwie, jakie banki dziś oferują.

    Właściwie jedynym liczącym się czynnikiem poprawiającym bezpieczeństwo
    Twojego komputera, jest to że spodziewasz się zagrożenia, a większość
    klientów po prostu chce korzystać z konta w wygodny sposób do czego
    ich zresztą zachęcają banki.

    Tym zaproszeniem zapewne rzuciłeś wyzwanie paru gimnazjalistom,
    lepiej szybko zmień adres ip :)

  • 80. Data: 2015-03-18 02:15:08
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-03-17 12:07, Liwiusz pisze:

    > Komputer, z którego wykonano przelewy autoryzując je poprawnymi hasłami
    > (czyli komputer złodzieja) na pewno nie był zawirusowany.

    Hasłami sms na telefon? Numer telefonu miał ten sam, czy co?

    --
    animka