  • 1. Data: 2002-09-03 15:15:45
    Temat: policja może przestać ścigać niektóre przestępstwa kartowe
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=447698&type_id=1&pr
    iority=2-20&order=priority

    Wbrew mojemu naglowkowi, ktory moze sugerowac bezkarnosc BEDZIE LEPIEJ.
    cytuję:

    "W ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych postanowiono też
    ułatwić ściganie przestępstw kartowych. W projekcie pojawił się więc artykuł
    70: w postępowaniu karnym akceptanta, posiadacza, wydawcę lub agenta
    rozliczeniowego może reprezentować podmiot posiadający stosowne
    upoważnienie. Chodzi o to, że czasami przestępstwo może wykryć sklep. Agent
    rozliczeniowy może doprowadzić policję, która złapie fałszerza. Gdzieś tam
    jest również klient - posiadacz karty. Jednak od chwili przeciągnięcia kartą
    przez czytnik do przekazania pieniędzy przez posiadacza karty mija trochę
    czasu, o czym wiedzą wszyscy korzystający z tej zalety posiadacze kart
    charge i kredytowych. Po drodze więc pieniądze wykłada np. bank.

    Jeśli jednak policja łapie złodzieja na gorącym uczynku, to przygotowania do
    procesu można zacząć. Toteż aby nie ciągać po sądach wszystkich
    potencjalnych poszkodowanych (a to już wieloletni problem), autorzy projektu
    postanowili umożliwić reprezentowanie przez jedną ze stron. Przyjęcie
    proponowanego rozwiązania usprawniłoby proces ścigania nadużyć, a w
    szczególności pozwoliłoby na skrócenie czasu trwania postępowań karnych i
    zmniejszenie ich kosztów - tłumaczy podinspektor Krzysztof Jakubski, ekspert
    w Biurze Służby Kryminalnej Komendy Głównej Policji.

    Ponieważ nic tak nie psuje humoru złodziejom, jak nieuchronny wymiar kary,
    postanowiono artykułem 70 załatwić problem czasu procedury reklamacyjnej. I
    w takiej wersji ustawa trafiła do Senatu. "

    *** blad ***

  • 2. Data: 2002-09-03 15:19:58
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote:

> [...]

    > kary, postanowiono artykułem 70 załatwić problem czasu procedury
    > reklamacyjnej. I w takiej wersji ustawa trafiła do Senatu. "

    nie doczytałeś... dalej już nie jest tak wesoło...

  • 3. Data: 2002-09-03 15:22:16
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "blad"

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=447698&type_id=1&pr
    iority=2-20&order=priority

    > Wbrew mojemu naglowkowi, ktory moze sugerowac bezkarnosc BEDZIE LEPIEJ.

    ale plama - nie doczytalem artykulu bo mnie banner zasugerowal, ze to juz
    koniec
    Przepraszam autorke Anię Lach - mialo byc lepiej ale grozi nam skopana
    ustawa i faktyczna niekaralnosc przestepcow :(((((((((((((
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-09-03 15:56:42
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

> [...]
    > Przepraszam autorke Anię Lach - mialo byc lepiej ale grozi nam skopana
    > ustawa i faktyczna niekaralnosc przestepcow :(((((((((((((

    Witam,
    własnie przed chwila wyslalem mailowe zapytanie do tow. senatora
    jaki ma interes w stwarzaniu furtek dla zlodziei kart platniczych.
    ( t...@i...pl )
    jak dostane odpowiedz , he he , to przytocze na grupie
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 5. Data: 2002-09-03 16:13:52
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Przepraszam autorke Anię Lach - mialo byc lepiej ale grozi nam skopana
    > ustawa i faktyczna niekaralnosc przestepcow :(((((((((((((
    > *** blad ***

    Jak ja slysze o poprawkach Senatu, to dostaje drgawek, bo ich 'zlote mysli'
    (zwane tez 'hitami' ustawodawczymi) skopaly juz nie jedna ustawe :((( Nie
    zeby Sejm byl lepszy... ale oni i tak nie rozumieja co czytaja (jesli w
    ogole czytaja) - wiec 'tylko' glosuja.

    pzd