  • 1. Data: 2002-07-02 10:31:56
    Temat: Pieczatka na przelewie - po co ?
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    Witam,

    Czytając grupę kilka razy rzuciło mi się w oczy niezrozumiałe dla mnie
    dążenie do posiadania pieczątki na przelewie wykonanym elektronicznie.
    Czy może cie mi powiedzieć po co ?
    Raz miałem problem z TPSĄ po 1.5 roku stwierdzili, że nie zapłaciłem
    faktury, przyniosłem _wyciąg_ (nie stęplowany) z handlobanku, nawet nie
    potwierdzenie
    elektroniczne i sprawa była załatwiona. Rownież w przychodni wydruk z Sezama
    potwierdzeniem wpłaty na ubezpieczenie zdrowotne który pokazywałem nie
    budził
    zastrzeżeń.
    Czy ktoś miał inne doświadczenia ? Czy to wyraz polskiej rzeczywistości w
    której
    trzeba udowadniać swoją niewinność a każdy klient jest złodziejem z
    definicji,
    dopóki tejże nie udowodni ?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 2. Data: 2002-07-02 10:40:49
    Temat: Re: Pieczatka na przelewie - po co ?
    Od: "Jacek " <j...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > potwierdzeniem wpłaty na ubezpieczenie zdrowotne który pokazywałem nie

    No to można powiedzieć, że miałeś szczęście. Przykład pierwszy z brzegu: moja
    żona studiuje zaocznie i potwierdzenie przelewu z pieczątką i podpisem za
    czesne musiała mieć zarówno na uczelni i dla US do odliczeń.

    Jacek

  • 3. Data: 2002-07-02 10:46:40
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czytając grupę kilka razy rzuciło mi się w oczy niezrozumiałe dla mnie
    > dążenie do posiadania pieczątki na przelewie wykonanym elektronicznie.
    > Czy może cie mi powiedzieć po co ?

    Jeśli odbiorca przelewu ma możliwość sprawdzenia, czy przelew doszedł, a
    zlecający ma czas na czekanie na takie sprawdzenie, to pieczątka nie jest
    potrzebna. Ale w wielu miejscach pokutuje stary komunistyczny zwyczaj
    sprawdzania wpłaty na podstawie pieczątki z PKO albo Poczty :-)). Kiedyś
    wystarczyło, że gdzieś do systemu państwowego kasa wpłynęła i stwierdzano to
    na podstawie wszechmocnej pieczęci :-)).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-07-02 10:49:43
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    "Jacek " <j...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > żona studiuje zaocznie i potwierdzenie przelewu z pieczątką i podpisem za
    > czesne musiała mieć zarówno na uczelni i dla US do odliczeń.

    Ciekaw jestem uzasadnienia. Tak bo tak i już czy może bardziej rzeczowe ?
    Z tego co pamiętam taką pieczątkę to małym drukarzem robi się w pięć minut,
    nawet się na kolorowy tusz nie trzeba się wysilać a podpis to pominę
    milczeniem.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 5. Data: 2002-07-02 10:53:08
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Co by nie mówic wydruk z tekstem "... nie wymaga stempla i podpisu" nie jest
    żadnym dokumentem a jedynie pomaga złożyc oświadczenie (stanowi coś w rodzaju
    pamięci pomocniczej) i rzeczywiście to działa tak jak oświadczenie. Jeżeli
    osoba (firma, instytucja), której to przedstawiamy ma możliwośc i czas
    sprawdzić prawdziwość oświadczenia lub może (i ma odwagę) zaufać takiemu
    oświadczeniu to żaden wydruk nie jest potrzebny.
    Jeżeli osoba (firma, instytytucja) nie uznaje oświadczeń to upomina sie o coś
    co jednocześnie jest trudniej podrobić oraz za podrobienie czego są
    zdefiniowane odpowiednie konskwencje.
    W wypadku wydruku można dowolnie kształtować jego treść i trudno to nawet
    nazwać fałszerstwem.
    Przykłady: OC sprawdzane przez policjanta, opłata za egzamin wstępny na
    uczelnię itp.

  • 6. Data: 2002-07-02 10:54:24
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 02, 2002 at 12:49:43PM +0200, Tomasz Skorupa wrote:

    > Ciekaw jestem uzasadnienia. Tak bo tak i już czy może bardziej rzeczowe ?

    'a wie pan ile ja sobie moge takich drukow wykonac' - cytat z biurwy.

    > Z tego co pamiętam taką pieczątkę to małym drukarzem robi się w pięć minut,
    > nawet się na kolorowy tusz nie trzeba się wysilać a podpis to pominę
    > milczeniem.

    Ale wciaz krazy magiczna opinia ze pieczatki nie podrobisz a dokument
    mozesz. Tak btw to z tym dokumentem to nei problem.

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-07-02 10:57:23
    Od: "Jacek " <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Ciekaw jestem uzasadnienia. Tak bo tak i już czy może bardziej rzeczowe ?

    Raczej to pierwsze, ale spróbuj podyskutować z taką instytucją jak US.

    Jacek

  • 8. Data: 2002-07-02 10:59:43
    Od: "kwkw" <k...@k...net.pl>

> [...]
    minut,
    > nawet się na kolorowy tusz nie trzeba się wysilać a podpis to pominę

    ale to już jest przestępstwo
    nóż - potencjalne narzędzie zbrodni - też można w 5 minut skombinować, co
    nie znaczy że jest to dobra metoda na wymierzenie "sprawiedliwości" ;-)

    pozdrawiam
    kwkw

  • 9. Data: 2002-07-02 11:01:44
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek " <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej to pierwsze, ale spróbuj podyskutować z taką instytucją jak US.

    Też przyjmują bez pieczątki - przynajmniej w moim

    Pozdrawiam
    Robert W.

  • 10. Data: 2002-07-02 11:01:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 02, 2002 at 01:01:44PM +0200, Robert Wicik wrote:

    > Też przyjmują bez pieczątki - przynajmniej w moim

    Bo w wiekszosci wypadkow to problem ludzki a nie firmowy.

    --

    --w