  • 11. Data: 2004-03-01 12:40:18
    Temat: Re: Pensja w euro ?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/1/2004 9:11 AM, nplus wrote:

    > Witam,
    > Dowiedzialem sie od znajomej ze juz stycznia mozna zazyczyc
    > sobie wyplacania pensji w euro.

    Zażyczyć sobie można, jednakże o ile dobrze pamietam istnieje obowiązek
    rozliczania się w zł i póki co nie zotał zniesiony.

    Surogatem ww. mogłoby byc podpisanie umowy odwołującej się do
    równowartości w EUR - jednakże o ile w transakcjach handlowych jest to
    przyjęte, to w przypadku wynagrodzenia mogłoby prowadzić do zbędnych
    komplikacji.

    PZdr: Catbert

  • 12. Data: 2004-03-01 13:35:34
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "nplus" <...@h...not> napisała:

    > Dowiedzialem sie od znajomej ze juz stycznia mozna zazyczyc
    > sobie wyplacania pensji w euro. Twierdzi ze wystarczy po prostu
    > zglosic ten fakt pracodawcy a ten ma sporzadzic stosowny aneks
    > do umowy o prace okreslajacy kwote wynagrodzenia w euro.
    > Znajoma wymienila wszystkie zlotowkowe oszczednosci na euro
    > w zeszlym roku i tylko co jakis czas sprzedaje euro na zaplacenie
    > rachunkow.

    A czy ona nie pracuje przypadkiem w strefie EURO (jakaś Bruksela czy cuś w
    tym stylu) ?

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 13. Data: 2004-03-01 14:50:24
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "nplus" <...@h...not> napisał w wiadomości

    .
    > Czy mozna prosic o podanie podstawy prawnej na jaka mam powolac sie
    > w rozmowie z pracodawca bowiem w moim przypadku pracodawca odmowil
    > konwersji wynagrodzenia.

    A mnie sie zdaje, ze to kwestia swobody zawierania umow. Jesli dwie strony
    sie dogadaja, ze za prace wyplaca sie wynagrodzenie w Euro, to nie ma
    zadnego problemu. Nie mozna jednak zmusic jedenj ze stron, by taka umowe
    zawrzec - dwie strony musza sie na to zgodzic.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 14. Data: 2004-03-01 14:56:02
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisała:

> [...]
    > zadnego problemu. Nie mozna jednak zmusic jedenj ze stron, by taka umowe
    > zawrzec - dwie strony musza sie na to zgodzic.

    Nie ma takiej możliwości. Mogą się dogadać, że pensja wynosi równoważność
    iluśtam euro, ale nie może dostawać pensji w euro.

  • 15. Data: 2004-03-01 22:59:38
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Użytkownik nplus napisał:

    > Czy mozna prosic o podanie podstawy prawnej na jaka mam powolac sie
    > w rozmowie z pracodawca

    tak - podstawa prawna to twoja znajoma

  • 16. Data: 2004-03-02 07:50:55
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    > To jest napis z banknotow z czasow PRL ktore oficjalnie nie byly
    wymienialne
    > na prawdziwe pieniadze
    Wow, a co to "prawdziwy pieniadz"?

  • 17. Data: 2004-03-02 09:01:34
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl> napisał w wiadomości
    > Wow, a co to "prawdziwy pieniadz"?

    Ja się za bardzo nie znam, ale chyba chodzi o złoto?...

    A.

  • 18. Data: 2004-03-02 11:38:31
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > "Bilety Narodowego Banku Polskiego sa jedynym prawnym srodkiem platniczym
    > Polsce"

    A wiesz, ze w Szczecinie w supermarketach mozna placic w euro?

    Pablo

  • 19. Data: 2004-03-02 12:10:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz, ze w Szczecinie w supermarketach mozna placic w euro?

    W Zgorzelcu w Realu tez mozna

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2004-03-02 19:43:52
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    No dobra, z tym sloganem to tak sobie rzucilem, ale w sumie i tak generalnie
    wychodzi na moje

    Art 358 par 1 KC "Z zastrzezeniem wyjatkow w ustawie przewidzianych,
    zobowiazania pieniezne na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej moga byc
    wyrazone tylko w pieniadzu polskim"

    w prawie pracy nie znalazlem nic nt. mozliwosci wyplacania pensji w walucie
    zagranicznej, chyba ze jeszcze w jakiejs innej ustawie

    Kwik