  • 11. Data: 2002-07-17 07:02:36
    Temat: Re: Pekao SA -- kolejny PLUS
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Co masz przeciwko dolarowej VC ?
    > Grzegorz

    Nic, chodzi raczej o osobe ktora poleca VC - niusyxxx, nowyxx, Andrew jakis
    tam... Nie wazne jakie pytanie odpowiedz zawsze brzmi VC, a ostatnio VC
    dolarowa :-))))

    pzd

  • 12. Data: 2002-07-18 07:31:09
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nic, chodzi raczej o osobe ktora poleca VC - niusyxxx, nowyxx, Andrew jakis
    > tam... Nie wazne jakie pytanie odpowiedz zawsze brzmi VC, a ostatnio VC
    > dolarowa :-))))

    Aha... ;-)
    Grzegorz

  • 13. Data: 2002-07-20 12:05:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 15 Jul 2002 15:37:07 +0000 (UTC)),
    m...@i...pl (Adam_mb) był(a) napisał(a):

    >tiaa... dostep przez inet do eurokonta akademickiego,

    No dostęp przez internet jest generalnie minusem Pekao, ale wynika z
    pewnej zaszłości, gdy był to pierwszy bank w Polsce oferujący taką
    usługę. Zauważ, że dostęp do kont przy takiej sieci jaką ma Pekao jest
    dość utrudniony, stąd wtedy postawili na osobny oddział internetowy --
    taki mBank w zasadzie... Traktu to tak właśnie. Że Pekao~Bre (ino
    lepsze) a Telepekao24~mBank (ino nieco gorszy). Konto w TP24 jest
    jednocześnie możliwe w obsłudze w oddziałach, a wiec to kwestia
    założenia w oddziale internetowym.

    >przelewy i transakcje
    >karta opisane schematem "przeksiegowanie rozne/inne",

    No to może być problem, choć osobiście do wyciągu zaglądałem ostatnio
    może z 3 lata temu...

    >oddzialy czynne od 10 do 15,

    Dziwne, bo u nas są do 17, a w Gliwicach chuyba do 18.

    >odmiejscowienie rachunku...

    ???

    >I co mi z tego, ze poszczerzymy sobie zeby w usmiechu z panienka w oddziale,
    >skoro w funkcjonalnosci sa 5 lat do tylu,

    Nie powiedziałbym. Powiedz mi, który bank, z tych uznawanych za KUL
    daje kartę wypukłą w rozsądnej cenie i do wyboru Visa lub MC.
    Najczęście nie dają wcale lub za szalone pieniądze jak mBank.

    >pomijajac kwestie mozliwosci/oplaty

    Opłaty faktycznie są jakieś tam, ale my tak naprawdę rozważamy banki z
    punktu widzenia przysłowiowego pryszczatego linuksiarza(tm), który
    patrzy na każde 50gr. Sam oceniałem Inteligo<>mBank na podstawie
    opłat, ale ja jestem ostatnio biedny. A typowy użytkowwnik, który ma
    już jakąś normalną kasę nie patrzy na 3zł różnicy... Póki miałem kasę,
    to miałem konto firmowe w WBK i całkiem mi się podobało...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-07-20 12:47:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > usługę. Zauważ, że dostęp do kont przy takiej sieci jaką ma Pekao jest
    > dość utrudniony, stąd wtedy postawili na osobny oddział internetowy --

    Cos pomyliles. To byl PBG... i informacje o tym mozna jeszcze znalezc na ich
    www
    http://www.pbg.pl/
    Pekao wchlonelo pozniej PBG, i zmienilo nazwe Oddzialu Elektronicznego na
    Telepekao24.
    Prosze nie falszowac historii polskiej bankowosci ;).

    Maciej

  • 15. Data: 2002-07-21 09:15:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 14:47:54 +0200), "MK"
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Telepekao24.
    >Prosze nie falszowac historii polskiej bankowosci ;).

    No nie wiem, wyczytałem tam jedynie, że w 99 roku nastąpiło ostateczne
    połączenie Grupy Pekao SA w jeden bank. W momencie powstawania tego
    oddziału to już była jedna grupa, ino przed połączeniem... Ciężko więc
    rozpatrywać kto z nich wewnętrznie był pierwszy... Gdyby mBank powstał
    troszkę później i od razu na licencji tego częstochowskiego banku, to
    byś powiedział, że mBank został stworzony przez BCz?

  • 16. Data: 2002-07-21 09:50:58
    Od: d...@o...net (Piotr J. Ochwal)

> [...]
    > oddziału to już była jedna grupa, ino przed połączeniem... Ciężko więc
    > rozpatrywać kto z nich wewnętrznie był pierwszy...

    PBG. Grupa bankowa nie oznacza, że jest to jeden bank. Vide
    www.gbg.com.pl, członek grupy bankowej PBK.
    --
    pjo

  • 17. Data: 2002-07-21 09:56:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > oddziału to już była jedna grupa, ino przed połączeniem... Ciężko więc
    > rozpatrywać kto z nich wewnętrznie był pierwszy...

    Nie pierwszy, a jedyny :). Pekao w swoich oficjalnych informacjach nie
    przypisuje sobie utworzenia Oddzialu Elektronicznego, chodz przez taka
    konstrukcje jak w cytacie ponizej umniejsza role PBG :(.
    <cite>
    W październiku 1998 r. rozpoczął działalność pierwszy w Polsce oraz w
    regionie Europy Środkowej i Wschodniej Oddział Elektroniczny Grupy Pekao
    S.A. , który umożliwia klientom dostęp do ich rachunków poprzez sieć
    Internet.

    31 grudnia 1998 był ostatnim dniem operacyjnym czterech banków, tworzących
    Grupę Pekao SA.

    1 stycznia 1999 roku cztery banki połączyły się w jeden uniwersalny bank pod
    wspólną nazwą Bank Pekao SA.
    </cite>

    > Gdyby mBank powstał
    > troszkę później i od razu na licencji tego częstochowskiego banku, to
    > byś powiedział, że mBank został stworzony przez BCz?

    No, wiec wlasnie... czy jezeli informatycy PBG napracowali sie nad sytemem
    Omega [1998 rok], a potem powstalo w wyniku polaczenia 4 bankow Pekao [1999]
    to mozemy mowic, ze Pekao stworzylo pierwszy w Polsce system bankowosci
    internetowej? Chyba nie. Zwroc uwage, ze w oficjanym komunikacie pisza o
    grupie, a nie banku. Pekao bylo dominujace w grupie, ale jednak to byly 4
    osobne [wspolpracujace] banki.

    Maciej

  • 18. Data: 2002-07-22 19:09:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 21 Jul 2002 11:56:22 +0200), "MK"
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >grupie, a nie banku. Pekao bylo dominujace w grupie, ale jednak to byly 4

    Z drugiej strony, w takiej grupie można właśnie dzielić zadania. Jeden
    dostał zadanie utworzenia takiego oddziału...

    Poza tym -- to wszystko myślenie błędne. Ekipa się zapewne zmieniła i
    ówczesne Pekao z obecnym ma wspólnego niewiele... Oceniamy firmy,
    jakby były osobami... Chłopaki z PBG zapewne już tam nie pracują i
    moja interpretacja jest w pewnym sensie słuszna -- ten oddział powstał
    pod marką Pekao i tak należy to rozpatrywać...