  • 1. Data: 2003-01-28 11:51:23
    Temat: [Pekao] "Racjonalizacja" zatrudnienia
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1297703.html

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 2. Data: 2003-01-28 12:00:23
    Temat: Re: [Pekao] "Racjonalizacja" zatrudnienia
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Glenn wrote:
    http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1297703.html

    Gdzie to ja czytalem, ze od 99 roku zwolnili jakos 30 procen zalogi..
    A moze mi sie tylko wydawalo.
    To sie nazywa to know-how, co to zagraniczni inwestorzy przywoza z
    zagranicy.
    A bedzie przeciez jeszcze gorzej - bo na odsetkach to juz za duzo nie
    pozarabiaja....
    BTW zwolnie takiej ilosci pracownikow niezle odbije sie na
    tegorocznych wynikach...
    Ja to sobie wyobrazam, co to bedzie jak PKO BP zacznie
    "racjonalizowac" zatrudnienie. A po wprowadzeniu systemu
    informatycznego - 40% ludzi nie bedzie potrzebna. Inna sprawa, ze
    traca prace alceniem srednim...

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 3. Data: 2003-01-28 12:23:18
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Glenn wrote:
    > http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1297703.html

    > A bedzie przeciez jeszcze gorzej - bo na odsetkach to juz za duzo
    > nie pozarabiaja....
    Jup. Szczegolnie ze czesc klientow na widok 19,75% za pozyczke
    w koncie ucieka do konkurencji.

    > BTW zwolnie takiej ilosci pracownikow niezle odbije sie na
    > tegorocznych wynikach...
    Oraz na jakosci obslugi, zas spadek jakosci obslugi pociagnie
    za soba kolejny odplyw klientow itd... No chyba ze ow bank
    zmieni swoja polityke.

    --
    Nie wykryto sygnaturki :D

  • 4. Data: 2003-01-28 12:25:27
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał:

    > Gdzie to ja czytalem, ze od 99 roku zwolnili jakos 30 procen zalogi..
    > A moze mi sie tylko wydawalo.

    Nie wydawało Ci sie ;(( Jak tylko sie skonczył okres gwarancji zatrudnienia, to
    zaczeli zwalniac... z tego co wiem, to wywalali jak popadnie.
    BTW Ciekaw jestem jak ten bank by wygladal teraz jakby go citek wtedy kupil ;)
    Moze linia bylaby 18,99% zamiast 19,5% ;)))

    > A bedzie przeciez jeszcze gorzej - bo na odsetkach to juz za duzo nie
    > pozarabiaja....

    AMRA to jest pekao !!!

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 5. Data: 2003-01-28 12:32:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Witek wrote:
    > AMRA to jest pekao !!!

    Co by nie bylo ;)
    Zeby na odsetkach zarabiac, to trzeba miec czym obracac. A ludzie
    widzac jakie im ten bank oferuje oprocentowanie - pojda albo do
    konurencji fundusze inwestycyjne?) albo zaczna wydawac kase.
    Jako, ze jest duze bezrobocie to jednak pewnie beda skladac
    pieniadze - ale suma sumerum - czy to banki, czy fundusze beda sie
    "dusily". Relatywnie duzy popyt na papiery rzadowe - obnizy ich
    cene - i koniec koncow beda musieli poszukac jakiejs alternatywy - a
    wiadomo - zarobic mozna na kredytach.

    Dziwi mnie tylko jedno - dlaczego _dopiero_ teraz, a nie rok
    wczesniej?
    Inflacja w wysokosci 0,8% to chyba jednak nie plan zakladany na te
    lata (4,5%)... ;))))

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 6. Data: 2003-01-28 12:54:48
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > widzac jakie im ten bank oferuje oprocentowanie - pojda albo do
    > konurencji fundusze inwestycyjne?) albo zaczna wydawac kase.

    Teoretycznie tak. Ludzie jednak w wiekszosci (szczegolnie pkobp i pekaosa) kont
    uzywaja do odbioru wynagrodzen. Jak tylko wplynie kasa na konto, to od razu
    wyplacaja, zeby moc zaplacic rachunki na poczcie ;))

    > Jako, ze jest duze bezrobocie to jednak pewnie beda skladac
    > pieniadze - ale suma sumerum - czy to banki, czy fundusze beda sie
    > "dusily".

    Na razie sie "dusza" sie TU, bo ludzie _masowo_ wycofuja sie z ubezpieczen na
    zycie.

    > Relatywnie duzy popyt na papiery rzadowe - obnizy ich
    > cene - i koniec koncow beda musieli poszukac jakiejs alternatywy - a
    > wiadomo - zarobic mozna na kredytach.

    Nie wydaje mi sie zeby to tak szybko nastapilo ;-//

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 7. Data: 2003-01-28 13:16:47
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Witek wrote:

    > Nie wydaje mi sie zeby to tak szybko nastapilo ;-//

    A mnie wydaje sie, ze to kwestia roku moze. Obligacje sa oprocentowane
    tak sobie i jeszcze spadaja caly czas (bo jest nadal duzy popyt).
    No zobaczymy co to bedzie :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 8. Data: 2003-01-28 13:24:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > "racjonalizowac" zatrudnienie. A po wprowadzeniu systemu
    > informatycznego - 40% ludzi nie bedzie potrzebna.

    Taaa. Zalatwianie czegos w BOK Astercity wyglada tak:

    1) pani obslugujaca klientow (razy liczbe stanowisk)
    2) pani przynoszaca z zaplecza wydruki umow do podpisania
    3) kasjerka (razy dwa)
    4) i 5) technicy pomagajacy kasjerce "odwiesic" komputer

    A system informatyczny maja...

    MJ

  • 9. Data: 2003-01-29 08:53:27
    Od: "RedAktor" <r...@g...pl>

    http://arch.rp.pl/a/rz/2003/01/20030120/200301200044
    .html?k=on;t=20030102200
    30122

    od końca 1999 r. najwięcej pracowników zwolnił Pekao SA, gdzie zatrudnienie
    zmniejszyło się o ponad 8 tys. osób, czyli o 32 proc

    w 2002- o ponad 1200 osób - ograniczał zatrudnienie Pekao

  • 10. Data: 2003-01-30 10:44:40
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Zimową porą dnia czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Michał pisze:

    > BTW zwolnie takiej ilosci pracownikow niezle odbije sie na
    > tegorocznych wynikach...
    To znaczy jak?

    > Ja to sobie wyobrazam, co to bedzie jak PKO BP zacznie
    > "racjonalizowac" zatrudnienie. A po wprowadzeniu systemu
    > informatycznego - 40% ludzi nie bedzie potrzebna.
    Skąd te dane?

    > Inna sprawa, ze
    > traca prace alceniem srednim...
    Tak? Masz jakieś statystyki?