  • 1. Data: 2003-01-28 11:36:25
    Temat: Rzepa: Japonia Ujemne stopy procentowe
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    Japonia Ujemne stopy procentowe
    Mniej oddaję, niż pożyczam

    W Japonii po raz pierwszy w historii pojawiły się ujemne stopy procentowe.

    Bezprecedensowe wydarzenie miało miejsce w piątek na rynku międzybankowym i
    dotyczyło pożyczek dniowych. Banki, które zaciągnęły pożyczki w jenach, po
    jednym dniu zwracają swoim kredytodawcom mniejszą sumę. Ta negatywna stopa
    wynosiła 0,01 - 0,02 proc., co oznacza, że pożyczając 1 mln jenów, trzeba
    było oddać 999 tys. 900 jenów. To skutek bardzo dużej płynności i braku
    zaufania do jena. Banki boją się trzymać gotówkę w japońskiej walucie, która
    cały czas traci na wartości.

    Bankowcy oceniają, że piątkowe transakcje pożyczek po ujemnej stopie
    procentowej dotyczyły ok. 15 mld jenów (równowartość 127 mln USD).

    Na rynku jest za dużo jenów w wyniku zasilania przez bank centralny. Bank
    Japonii (BOJ) pompuje duże ilości gotówki, bo chce utrzymać stopy procentowe
    dla klientów możliwie blisko zera, żeby ożywić tkwiącą od wielu lat w
    recesji gospodarkę. Banki jednak lokują tę gotówkę w zagraniczne waluty i
    obligacje.

    REUTERS, A.Sł.

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030125/ekonomia/ekon
    omia_a_14.html

    K. Kowalski

  • 2. Data: 2003-01-28 12:09:27
    Temat: Re: Rzepa: Japonia Ujemne stopy procentowe
    Od: "Dave" <u...@o...pl>

    jak RPP obnizy po raz kolejny stopy to pewnie na niektore RORy tez wprowadza
    ujemne stopy procentowe :-)

    D.

  • 3. Data: 2003-01-28 12:27:38
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dave wrote:
    > jak RPP obnizy po raz kolejny stopy to pewnie na niektore RORy tez
    > wprowadza ujemne stopy procentowe :-)

    Bedzie lepiej -= bo banki beda w koncu musialy dawac wiecej kredytow -
    a to oznacza konkurencje.
    Latwiej bedzie dostac KK i moze w koncu VC z Fortisa? ;)

    A w 20% zlych kredytow nie wierzmy, bo duza ich czesc - to kredyty
    udzielone przedsiebiorstwo, w Providencie, ktorzy wiadomo komu pozycza
    udzilach tych kredytow to.. ok. 8% - a przeciez iles tam jeszcze w
    koncu odzyskuja (pomijajac, ile na nich zarabiaja).

    A wiecej kredytow indywidualnych - wieksza sila nabwycza - wieksza
    produkcja.

    Nasza mala oszczednosc po wprowadzeniu belkowego jest minimalna, wiec
    efekt mnoznikowy bedzie calkiem calkiem ;)

    A na inwestycje wezmiemy z zachodu... heheheh przeciez wiekszosc
    bbamjkow to i tak banki "zachodnie".

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 4. Data: 2003-01-28 13:27:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > jak RPP obnizy po raz kolejny stopy to pewnie na niektore RORy tez
    > wprowadza ujemne stopy procentowe :-)

    Ja tam na koncie w INGu mam już od pewnego czasu de facto ujemną
    stopę i żaden reuters nie robił z tego sensacji :-))

    Pix

  • 5. Data: 2003-01-28 14:17:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > Bedzie lepiej -= bo banki beda w koncu musialy dawac wiecej kredytow -
    > a to oznacza konkurencje.

    Zapomniałeś o tym, że wszystko co się tylko da, pożyczą od banków
    kol.kol. Kołodko, Miller & s-ka. Samonapędzająca się spirala
    obligacji...

  • 6. Data: 2003-01-28 15:00:54
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Kasperski wrote:
    > Zapomniałeś o tym, że wszystko co się tylko da, pożyczą od banków
    > kol.kol. Kołodko, Miller & s-ka. Samonapędzająca się spirala
    > obligacji...

    Eeee - nie wszystko.
    Maja przeciez zapis w konstytucji o maksymalnym zadluzeniu. ;))))))))

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 7. Data: 2003-01-28 16:47:10
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Eeee - nie wszystko.
    > Maja przeciez zapis w konstytucji o maksymalnym zadluzeniu. ;))))))))

    Zamiecie się pod dywan, tj, przepraszam, wyniesie do spółek, ZUSów,
    funduszy, samorządów etc.

  • 8. Data: 2003-01-28 18:12:00
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:b160f4$lrc$1@news.tpi.pl...
    > Ja tam na koncie w INGu mam już od pewnego czasu de facto ujemną
    > stopę i żaden reuters nie robił z tego sensacji :-))

    kredytową? jakim cudem?

  • 9. Data: 2003-01-28 19:54:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > kredytową? jakim cudem?

    Ech... niestety nie kredytową tylko jako dostawca kapitału :-(

    Pix

  • 10. Data: 2003-01-29 08:53:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003 13:27:38 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >udzilach tych kredytow to.. ok. 8% - a przeciez iles tam jeszcze w
    >koncu odzyskuja (pomijajac, ile na nich zarabiaja).

    A jakiego banku posrednikiem jest Provident ?? Bo mi sie wydawalo, ze
    omi sprzedaja wlasne pozyczki a nie bezposrednio produkty banlkowe.
    Wiec zle pozyczki providenta chyba nie przekladaja sie beposrednio na
    zle kredyty bankow.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730