  • 1. Data: 2015-07-13 11:07:35
    Temat: PayPal - wyplata
    Od: forall <N...@s...info>

    Witam,

    Jest jakaś szansa aby wyplacić USD z konta PayPal bez zmian na PLN po
    tych ich śmiesznych kursach?

  • 2. Data: 2015-07-13 14:44:12
    Temat: Re: PayPal - wyplata
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    forall napisał(a) :
    > Witam,
    >
    > Jest jakaś szansa aby wyplacić USD z konta PayPal bez zmian na PLN po
    > tych ich śmiesznych kursach?

    A nie wystarczy podać konta walutowego do przelewu?
    Czy przeliczą z USD na PLN, potem przeleją PLN na konto walutowe, a
    bank sobie znowu przeliczy PLN na dolary?

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 3. Data: 2015-07-13 18:26:41
    Od: W <w...@w...pl>

    Zbynek Ltd. wystukał, co następuje:

    > A nie wystarczy podać konta walutowego do przelewu?
    > Czy przeliczą z USD na PLN, potem przeleją PLN na konto walutowe, a
    > bank sobie znowu przeliczy PLN na dolary?

    Niestety - to drugie.

    Z tego co kiedyś intensywnie szukałem - nie da się, przelew jest zawsze
    wykonywany w walucie kraju docelowego :/

  • 4. Data: 2015-07-13 19:34:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    W napisał(a) :
    > Zbynek Ltd. wystukał, co następuje:

    > Niestety - to drugie.
    >
    > Z tego co kiedyś intensywnie szukałem - nie da się, przelew jest zawsze
    > wykonywany w walucie kraju docelowego :/

    To na ...j mi paypal jak mam konto walutowe? Unikać pośredników jak
    ognia.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 5. Data: 2015-07-13 19:47:01
    Od: "For@ll" <w...@s...info>

    W dniu 2015-07-13 o 19:34, Zbynek Ltd. pisze:

    > To na ...j mi paypal jak mam konto walutowe? Unikać pośredników jak ognia.

    Tylko co zrobić jak kase moge otrzymac tylko via PayPal :(

  • 6. Data: 2015-07-13 20:32:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    For@ll napisał(a) :

    > Tylko co zrobić jak kase moge otrzymac tylko via PayPal :(

    Spróbuj dogadać się z nadawcą na przelew.
    Nie licząc podwójnego przewalutowania, to i sam paypal pobiera marżę.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 7. Data: 2015-07-13 21:46:42
    Od: W <w...@w...pl>

    Zbynek Ltd. wystukał, co następuje:

    > Spróbuj dogadać się z nadawcą na przelew.
    > Nie licząc podwójnego przewalutowania, to i sam paypal pobiera marżę.

    To się zgadza, ale czasami wykonanie przelewu może wyjść drożej niż marża
    PayPal + podwójne przewalutowanie (zależy od kwoty w sumie). Po wtóre - nie
    zawsze kontrachent ma możliwość/chęć wykonać przelew (niektóre, zwłaszcza
    mniejsze banki mają różne fikuśne 'kłody pod nogi' jeżeli chodzi o przelewy
    online za wielką kałużę...) a przez PayPal można zrobić obciążenie nawet z
    karty kredytowej. Jak to ma być długofalowe to dogadałbym się z
    kontrachentem, jak dwa-trzy razy to bym machnął ręką bo może być więcej
    zachodu i 'sztuka dla sztuki'.

  • 8. Data: 2015-07-13 21:58:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "W" napisał w wiadomości grup

    Zbynek Ltd. wystukał, co następuje:

    >Niestety - to drugie.

    >Z tego co kiedyś intensywnie szukałem - nie da się, przelew jest zawsze
    >wykonywany w walucie kraju docelowego :/

    Trzeba do nich zadzwonić i im powiedzieć ze konto danej karty jest w U$,
    wtedy ustawia, ze nie ma przeliczania. Wiem bo tak robiłem, mam konto w EUR
    i płacąc w EUR nie mam żadnych przeliczeń, ale musiałem zadzwonić.

  • 9. Data: 2015-07-13 22:03:38
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 13 Jul 2015 16:26:41 +0000 (UTC), W napisał(a):

    > Niestety - to drugie.

    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo coś się na PayPal zmieniło.
    Przecież jeśli zadeklarujesz, że główną walutą Twojego konta P-P jest
    USD, to powinieneś chyba móc wypłacić w USD bez żadnych przewalutowań?
    Co prawda nigdy nie wypłacałem waluty na rachunek w polskim banku, ale
    wielokrotnie płaciłem za granicą w USD oraz w EUR i nigdy nikt mi nic
    nie przewalutowywał.
    A ponieważ zmiany głównej waluty konta na P-P można dokonywać
    wielokrotnie, więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby przed każdą
    płatnością zmieniać główną walutę konta zależnie od potrzeb.

    > Z tego co kiedyś intensywnie szukałem - nie da się, przelew jest zawsze
    > wykonywany w walucie kraju docelowego :/

    Przelew jest wykonywany w takiej walucie, jaką wyślesz. Natomiast może
    się zdarzyć, że bank odbiorcy przelewu przewalutuje kwotę przelewu na
    inną, jeśli wysłaliśmy kasę na rachunek prowadzony w innej walucie niż
    waluta przelewu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2015-07-14 13:52:01
    Od: forall <N...@s...info>

    On 13.07.2015 22:03, Chris94 wrote:

> [...]
    > się zdarzyć, że bank odbiorcy przelewu przewalutuje kwotę przelewu na
    > inną, jeśli wysłaliśmy kasę na rachunek prowadzony w innej walucie niż

    Mam ustawione ze główną walutą jest USD ale jak dodaję konto dolarowe to
    mam info takie na stronie PayPal: "Jedyną walutą rachunku bankowego w
    Polsce mogą być złote polskie"
    Wygląda na to że jednie możemy w PL wysyłać to....

    A.