  • 21. Data: 2002-12-22 19:38:12
    Temat: Re: Paraliż sieci bankowej Euronetu
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
    news:au53rp$gjm$1@news.onet.pl...

    > W POSach PolCardu mozna uzywac DC :D A w innych MC dziala normalnie.

    Juz sobie wyobrazam miny tych szczesliwych posiadaczy DC Electronic
    dzialajacych tylko w POSach PolCardu ;). MC nadaje sie tylko to transakcji
    bez fizycznej obecnosci karty [tam gdzie czas oczekiwania i ewentualny brak
    autoryzacji ma znaczenie drugorzedne] i transakcji bankomatowych. W
    normalnych POSach wole uzywac debetowej VISY [garbatej ofkoz] :).

    Maciej

  • 22. Data: 2002-12-22 19:58:41
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości ...

    > Nie pierwszy raz cos zle interpretujesz ;ppp. (...)

    Ani rozpoczynający wątek, ani następni nie wspominali,
    że chodzi o MC. Więcej - z tego, że nie są autoryzowane
    karty PKO BP można było tylko wnioskować, że chodzi
    o VISĘ. Dopiero Ty zacząłeś dywagować (sprawdź w
    słowniku, co to znaczy - użyto nieprzypadkowo) na temat
    wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego
    Narodzenia. Używałem i używam kart obu organizacji,
    i poza odosobnionymi wypadkami, takimi jak opisany
    mi przez znajomego wypadek z Austrii, gdzie w całej
    wiosce na sklepach widniały kartki "Keine VISA" , nie
    stwierdziłem wyższości jednej nad drugą.
    No może przy przeliczaniu na złotówki, ale to też zależy
    od kierunku wyjazdu.

  • 23. Data: 2002-12-22 20:11:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stwierdziłem wyższości jednej nad drugą.
    > No może przy przeliczaniu na złotówki, ale to też zależy

    Tak. Zwlaszcza przy przeliczaniu zlotowek na PLNy ;). Do tej pory pisalismy
    o tym co sie dzieje w Polsce, ale jak widac watek sie rozwija i zatacza
    coraz szersze kregi... ;)

    Maciej

  • 24. Data: 2002-12-22 21:08:17
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]

    > mi przez znajomego wypadek z Austrii, gdzie w całej
    > wiosce na sklepach widniały kartki "Keine VISA" , nie
    > stwierdziłem wyższości jednej nad drugą.

    W Polsce wyzszosc VC nad MC jest widoczna - szczegolnie jesli chodzi o
    aktualny, przedswiateczny czas gdzie to czy transakcja pojdzie bez
    autoryzacji ma duze znaczenie.

    --
    JaKi

  • 25. Data: 2002-12-22 22:35:07
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "JaKi" napisał w wiadomości ...

    > W Polsce wyzszosc VC nad MC jest widoczna - szczegolnie jesli chodzi o
    > aktualny, przedswiateczny czas gdzie to czy transakcja pojdzie bez
    > autoryzacji ma duze znaczenie.

    Niech no świstak już nie zawija, przeczyta post
    rozpoczynający dyskusję i odpowiada na temat.

  • 26. Data: 2002-12-22 22:37:26
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Niech no świstak już nie zawija, przeczyta post
    > rozpoczynający dyskusję i odpowiada na temat.

    Straznik grupy?

    --
    JaKi

  • 27. Data: 2002-12-23 15:32:56
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Popłoch przy bankomatach, dantejskie sceny w niektórych bankach i
    > zakłopotanie klientów, którzy za zakupy świąteczne chcieli zapłacić w
    > sklepach kartą. W piątek w Katowicach i innych większych miastach w kraju
    > bankowość elektroniczna została sparaliżowana

    A jak w takich przypadkach wygląda płatność np za paliwo? Tam najpierw się
    tankuje a potem płaci. Pytam z ciekawości gdyby i mnie coś takiego spotkało.

    Piotrek

  • 28. Data: 2002-12-23 20:46:03
    Od: v...@p...onet.pl

    > i poza odosobnionymi wypadkami, takimi jak  opisany
    > mi przez znajomego wypadek z Austrii, gdzie w całej
    > wiosce na sklepach widniały kartki "Keine VISA"

    no... nie jest to az taki odosobniony przypadek :) w austrii czesto nie jest
    obslugiwana visa, a korzystanie z ve to czesto porazka na calej linii.
    czasami zdarza sie tez, ze przyjmuja tylko karty austriackie, niemieckie i
    holenderskie - i zadnych innych (wiem z doswiadczenia.. :(

  • 29. Data: 2002-12-23 23:09:14
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "jo44" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Straznik grupy?

    Timecop. :)

  • 30. Data: 2002-12-24 06:42:59
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 23 Dec 2002 21:46:03 +0100, v...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >czasami zdarza sie tez, ze przyjmuja tylko karty austriackie, niemieckie i
    >holenderskie - i zadnych innych (wiem z doswiadczenia.. :(

    Ale jakies specjlne karty krajowe czy po prostu zwykle Visa/MC ale
    wydane tylko przez banki z tych krajow ?
    Bo jesli to drugie to ciekawe czy jest to zablokowane gdzies na
    autoryzacji (jakas baza dopuszczalnych BINow) czy po prostu odmawiaja
    przyjmowanai innych. Podejrzewam, ze polska Visa z DB24 czy Raiffeisen
    by przeszla by by nie zauwazyli, ze to obca :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730