  • 1. Data: 2003-06-18 08:52:20
    Temat: PZ dzialalo az tu nagle przestalo
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Polecenie Zaplaty z Aster City dzialalo mi juz ze 2 lata
    Aster City ma r-k w BRE Banku 11401658 (stary format) a ja w Fortisie (stary
    format)
    ale nie jest to zwykle PZ - ja płace za mamę.

    Dwa lata bylo OK, w maju nie poszlo a czerwcu Fortis zauważył że system im
    odrzucil PZ i mnie powiadomili - podobno PZ zaczeły przychodzić do
    obciazenia mojego r-ku ale z błednym właścicielem. Czy to możliwe że PZ
    sprawdza jeszcze właściciela r-ku czyli dane tekstowe ???

    Aster City twierdzi, że coś tam grzebali przy PZ ale nic nie pokopali - pani
    z infolinii nie nadawala sie do rozmowy bo np. twierdzila ze moj bank juz
    wprowadizl IBAN a oni maja stary numer i najlepiej zeby bank do niej
    zadzwonil. Zadzwonia, zobaczymy co z tego wyniknie.

    Moral jest taki, ze nawet jak ktos ma PZ to nie zna dnia ani godziny w
    ktorej moze zostac dluznikiem. Na razie nie place - w ich interesie jest
    wziac sobie forse z mojego rachunku ;-))
    *** blad ***

  • 2. Data: 2003-06-18 11:10:09
    Temat: Re: PZ dzialalo az tu nagle przestalo
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > wprowadizl IBAN a oni maja stary numer i najlepiej zeby bank do niej
    > zadzwonil. Zadzwonia, zobaczymy co z tego wyniknie.

    u mnie wyłączyli internet za karę:)
    trochę musiałem się namęczyć, żeby im wyjaśnić, że przecież jest polecenie
    zapłaty, a oni mi wyjaśnić, że zostało odrzucone już w lutym

    komunikat - niezgodna nazwa konta z nazwą wierzyciela

    co ciekawe nie filtruje tego PKOBP tylko bank wyjściowy - czyli BRE

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-06-18 13:30:50
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "plusz"
> [...]
    >
    > komunikat - niezgodna nazwa konta z nazwą wierzyciela
    >
    > co ciekawe nie filtruje tego PKOBP tylko bank wyjściowy - czyli BRE

    liczylem wlasnie na podobna przygode u kogos ;-)
    u mni etez byl sygnal z Fortisa ze odrzucone ze wzgledu na nazwe wlasciciela
    konta
    jak BRE bedzie robic takie numery to wszystkim zaraz pozamykqja PZ bo dane
    tekstowe rzadko sie dokladnie zgadzaja
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-06-18 17:46:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message

> [...]
    > konta
    > jak BRE bedzie robic takie numery to wszystkim zaraz pozamykqja PZ bo dane

    Bogus... tak to jest gdy sie zbyt bardzo komplikuje sprawe. Mam uruchomione
    2 DD [UPC i TPSA]gdzie dluznik nosi inne nazwisko i mieszka pod innym
    adresem niz ja :). W obu przypadkach na DD jest moje nazwisko i moj adres. W
    przypadku TPSA dopisalem nr. klinta i nr. telefonu, w przypadku dopisalem
    nr. klienta i nazwisko osoby ktora jest dluznikiem :). Oba DD dzialaja.
    Po co bylo wpisywac na DD dane dluznika, a nie wlasciciela rachunku? ;)

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 5. Data: 2003-06-18 19:10:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
> [...]
    > nr. klienta i nazwisko osoby ktora jest dluznikiem :). Oba DD dzialaja.
    > Po co bylo wpisywac na DD dane dluznika, a nie wlasciciela rachunku? ;)

    nie wiem po co Aster City wpisal tam dane dluznika - wystarczy jego kod w
    komentarzu
    jak tez mam jeszcze pare innych DD np z TPSA z innym dluznikiem ale
    ciekawostką jest to,
    ze te DDD dzialaja i Aster tez dzialalo 2 lata az nagle przestalo - nowy
    wariant oprogramowania chyba po stronie BRE zobaczyl ze w Fortisie sa inne
    dane wlasciciela i zastopowal wykonanie DD
    - czy ktos nie byl tu nadgorliwy?

    Chcialem tym samym ostrzec inych zeby zerkneli na swoje DD czy nagle nie
    zastopowaly dzialania, bo potem nagle wylacza kablowke (lub internet po
    kablu) i bedzie jeszcze wiecej klopotu
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-06-18 19:11:50
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > nr. klienta i nazwisko osoby ktora jest dluznikiem :). Oba DD dzialaja.
    > Po co bylo wpisywac na DD dane dluznika, a nie wlasciciela rachunku? ;)

    :))
    ciekawe rzeczy kolega wymyśla
    z tego co pamiętam to i ja i blad mamy takie rzeczy uruchomione w astercity
    i w polkomtelu co podobno jest niemożliwe
    TPSA łyka wszystko bez problemu - UPC też :)

    chodzi o to, że w astercity lub w bre zmieniły się reguły funkcjonowania
    systemów informatycznych i dotychczas działało, ale teraz przestało
    (oczywiście w polkomtelu idzie nadal bez problemu)

    co ciekawe telefon został przepisany z żony na firmę żony, a rachunki nadal
    płacone są przez PZ z mojego ROR :)
    a w Plusie nadal twierdzą, że "się nie da"

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-06-18 19:47:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message

> [...]
    > systemów informatycznych i dotychczas działało, ale teraz przestało
    > (oczywiście w polkomtelu idzie nadal bez problemu)

    AFAIR pomysl blada polegal na tym zeby na kopi przeslanej do banku byly dane
    wlasciciela rachunku, a na tej dla uslugodawcy dane dluznika... Chyba ze to
    byl pomysl innej osoby, a ja cos pomieszalem... W taki razie sorki...

    Maciej

  • 8. Data: 2003-06-18 20:57:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
> [...]
    > wlasciciela rachunku, a na tej dla uslugodawcy dane dluznika... Chyba ze
    > byl pomysl innej osoby, a ja cos pomieszalem... W taki razie sorki...

    dawno, ale pamietasz prawie dobrze ;-)
    dane sa moje na obu czesciach tylko do banku dalem z prawdziwym podpisem
    bankowym a do TPSA czy AsterCity z podpisem "czytelnym" . Rachunek i moje
    dane byly poprawne ale przeciez na boku dopisalem ze to za kogos place (na
    boku bo takich rubryk nie przewidują)

    A co oni wysylaja w danych tekstowych w DD to sie dowiaduję (przekonuję)
    dopiero teraz jak po roku przestalo chodzic. Dotychczas bylo ok.
    Podobne przeboje sa przeważnie rowniez z adresem korespondencyjnym - mimo ze
    nieraz na druczkach go przewiduja to czesto dalej olewają w systemach, a jak
    jest juz jakas ekstra akcja zawaidamiania o czyms to na przeważnie
    programisci dobieraja adres zameldowania olewając jakies tam dodatkowe
    sprawdzenia ;-))
    *** blad ***