  • 1. Data: 2003-06-18 07:51:42
    Temat: Nowe formularze wpłaty przelewu
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Poszukuję informacji dot. harmonogramu wdrożenia nowych wzorów formularzy
    wpłąty gotówkowej /polecenia przelewu według PN -F-01101. Problem polega na
    tym, że w firmie w której pracuję sprzedajemy usługi, które są fakturowane w
    cyklu miesiącznym dla kilku tysięcy osób fizycznych. Aktualnie programy
    rozliczające usługi drukują formularze wpłat, które nie spełniają w/w normy,
    ale są tanie w przygotowaniu /zwykła składanka komputerowa/. Autorzy
    programów muszą przystosować programy do nadruku na nowych formularzach, ale
    chcemy w firmie wiedzieć, kiedy najpóźniej będziemy musieli wdrożyć
    rozwiązania zgodne ze standardem. Może mnie ktoś odesłać do dokumentów
    (najlepiej Związku Banków Polskich, KIR, i innych)
    Marek

  • 2. Data: 2003-06-18 09:06:18
    Temat: Re: Nowe formularze wpłaty przelewu
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    http://www.google.com/search?q=PN-F-01101&hl=pl&lr=&
    ie=UTF-8&inlang=pl&sa=N&
    tab=gw

  • 3. Data: 2003-06-18 09:20:02
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > Aktualnie programy rozliczające usługi drukują formularze wpłat, które nie
    spełniają w/w normy, ale są tanie w przygotowaniu ...

    Za to drogie w użytkowaniu przez klientów, bo często druki niestandardowe
    są obciążone dodatkową prowizją.

    Ze względu na szacunek dla swoich klientów
    powinniście zrobić to niezwłocznie,
    a na ile pamiętam najpóźniej do końca roku.

  • 4. Data: 2003-06-18 09:46:34
    Temat: Odp: Nowe formularze wpłaty przelewu
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > spełniają w/w normy, ale są tanie w przygotowaniu ...
    >
    > Za to drogie w użytkowaniu przez klientów, bo często druki niestandardowe
    > są obciążone dodatkową prowizją.
    >
    > Ze względu na szacunek dla swoich klientów
    Zastanawiam się, jak to ma załatwione gazownictwo. Przecież wydruk z
    drukarki termicznej nijak się ma do standardowego formularza- a jest
    przecież dokumentem wpłaty. Umowa z bankiem ?

    > powinniście zrobić to niezwłocznie,
    > a na ile pamiętam najpóźniej do końca roku.
    Możesz podać jakieś namiary na stosowne dokumenty/interpretacje ? Będę b.
    wdzięczny.

  • 5. Data: 2003-06-18 16:38:09
    Od: n...@p...onet.pl

    > Możesz podać jakieś namiary na stosowne dokumenty/interpretacje ? Będę b.
    > wdzięczny.

    Norma PN-F-01101 terminów nie podaje, a poza tym one tylko
    'obiły mi się o uszy' pod koniec zeszłego roku gdy pilotowałem
    tego typu zlecenie.
    A wzrost kosztów można rekompensować np. automatyzacją księgowania
    wpłat przez dodanie kodu paskowego do formularza.
    Przy kilku tyś. operacji/mc jest to całkiem sensowne.
    (o ile bank dostarcza oryginalny 'odcinek dla odbiorcy' a nie wtórnik!)

  • 6. Data: 2003-06-19 14:47:37
    Od: w...@w...pl (Wojciech Frabinski)

> [...]
    >Przy kilku tyś. operacji/mc jest to całkiem sensowne.
    >(o ile bank dostarcza oryginalny 'odcinek dla odbiorcy' a nie wtórnik!)

    Ale który bank obecnie wysyla wogole gdziekolwiek te odcinki? Przeciez
    to idzie elixirem. Chyba tylko poczta puszcza papierki dalej.