    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO bp i zmiana właściciela kona
    Date: Mon, 29 May 2017 01:16:17 -0500

    On 5/24/2017 6:58 AM, z...@g...com wrote:
> [...]
    założył osobiście konto ROR w PKO BP (tym polskim). Osobiście to znaczy na siebie,
    bez dodatkowych osób. Dodatkowo, to znaczy, że przez wiele lat używał ROR w innym
    banku.

    > Przepraszam, za dużo myśli, trochę kiepsko funkcjonuję.
    >
    > Jeszcze pytanie:
    >
    > Jeśli nie da się "przeinaczyć" konta na inną osobę, to co się dzieje? Jak długo
    działa takie konto?
    > Obie osoby z niego korzystały, zdrapek jeszcze trochę zostało.

    Do momentu, kiedy bank jest nieświadomy nic się nie dzieje po stronie banku.
    Co najwyżej spadkobiercy mogę mieć pretensje natury cywilnej tudzież i
    karnej.

    W momencie kiedy bank się dowiaduje o śmierci właściciela, konto zamyka
    (zazwyczaj) i czeka na spadkobierców z odpowiednimi papierkami o nabyciu
    spadku.