  • Data: 2017-05-24 14:18:08
    Temat: Re: PKO bp i zmiana właściciela kona
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 May 2017 14:03:47 +0200, janek z pola wrote:

    > To ja się trochę podepnę do pytania. Z tego co rozumiem, jeżeli
    > małżeństwo miało wspólność majątkową, to rachunek założony w banku przez
    > męża w czasie jak już był w małżeństwie jest automatycznie rachunkiem
    > obu małżonków.

    Nie. Rachunek był rachunkiem zmarłego.
    Istnieje tylko możliwość (nie pewność), że środki znajdujące się na tym
    rachunku należą do wspólnoty majątkowej.

    >Jak podchodzą do tego tematu banki?

    Olewają. Bo nie mają żadnej prostej możliwości stwierdzenia czy środki są
    objęte wspólnotą majątkową czy nie. Ewentualnie jeśli wszystkie wpływy na
    rachunek pochodziły z renty/emerytury (oprzelew z ZUS) lub przelewów
    płacowych, to mogliby tak założyć.

    > Np. w takiej
    > szczególnej sytuacji jak jest podana powyżej.

    A co szczególnego jest w tej sytuacji?