  • Data: 2021-07-20 00:10:42
    Temat: Re: [PKO BP] Zamkneli konto za brak maseczki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > P.S. Ostanie doniesienia z UK - ok 50 tys nowych zarazen dziennie.
    > Dominuje wariant delta. I ... 50 zgonow dziennie.
    > Po roku temu, jak bylo tez 50-60 tys zarazen, to bylo ~1200 zgonow
    > dziennie.

    Nie sugerowałbym się specjalnie liczbami zakażeń, nie są weryfikowalne.
    Zgony także niespecjalnie zresztą - chyba że metodą nadwyżki ponad
    ostatnią średnią.

    > Chwala sie, ze to dzieki szczepieniom.

    Podejrzewam że tak jest. Oraz dzięki temu, że część ludzi już to
    przeszła.

    > Wiec szczepionka, kiepska diagnostyka na poczatku, czy wirus w tych 3
    > poprzednich falach juz wybil slabsze osobniki?

    Raczej uodpornił.

    > Przy czym ... w UK na wirusa zmarlo juz 128tys osob.
    > A w Polsce 75 tys. Jakis podobny odsetek ludnosci.

    Nie wiem jak w UK, ale bardzo wątpię, by u nas zmarło tylko 75 tys.
    Dwa razy tyle, to ew. mogę uwierzyć.
    Według danych GUS w samym 2020 r. zmarło o ponad 80 tys. więcej niż
    średnio w poprzednich latach. Dodaj drugie tyle w tym roku.
    Owszem, część tych zgonów to zgony tylko pośrednio COVIDowe - ale
    nie połowa z nich.

    > Tylko ... delta nas dopiero dopadnie, szczepionka nas uratuje, czy u
    > nas slabszych wirus juz wybil. Bo czwartej fali na razie nie ma.

    Ze dwa(?) miesiące temu MM(?) twierdził, że przeciwciała ma 50-55%
    społeczeństwa. Przeciwciała S1, jak rozumiem. Dodaj do tego tych, którzy
    przeszli chorobę (z objawami lub bez) i nie mają obecnie przeciwciał,
    albo mają np. N, i wyjdzie, że po prostu naprawdę duża część
    społeczeństwa jest w praktyce odporna.

    To jest wersja możliwa, i prawdopodobna, aczkolwiek optymistyczna.
    Kwestia dokładnej statystyki.
    --
    Krzysztof Hałasa