  • 11. Data: 2003-12-06 17:10:29
    Temat: Re: PILNE: Przepisy dotyczące "polecenia zapłaty" potrzebne
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:bqsq6g.dk.1@bambus.kjonca.bogus...

    > A jednak dobrze pamiętałem.

    Kamil, ja nie twierdze, ze tak nie bylo. Smieszy mnie tylko jak ktos z
    jednej strony komunikuje bankowi 'nie zwracajcie uwagi na to ze podpis jest
    inny' a z drugiej wscieka sie, ze sprzedawca niezbyt uwaznie porownuje
    podpis z karty i slipa. Oczywiscie w tym przypadku interesem wierzyciela
    jest zeby podpisy byly prawidlowe, bo na podstawie tego dokumentu dokonuje
    obciazenia rachunku [niekoniecznie bezposrednio rachunku dluznika].
    Bezzasadna jest rowniez obawa pokazania podpisu jakiego uwywa sie w banku.
    To bank odpowiada za bezpieczenstwo pieniedzy klienta i do niego nalezy
    prawidlowe zweryfikowanie podpisu :).

    Maciej

    PS. Jak ktos sie obawia o podpis na formularzu DD to polecam Citibank,
    pozwala on na uruchomienie DD na podstawie dyspozycji zlozonej za
    posrednictwem Citiphone :).
    http://www.online.citibank.pl/portal/generic.jsp?con
    tentID=pNlfPolceniaPG&contentType=PSDisplayContent&v
    iewID=MY_PORTAL_VIEW&beanID=186#jak_ust

  • 12. Data: 2003-12-06 17:25:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > inny' a z drugiej wscieka sie, ze sprzedawca niezbyt uwaznie porownuje
    > podpis z karty i slipa. Oczywiscie w tym przypadku interesem wierzyciela

    W sumie masz rację :-)
    Dlatego tez ja mam w inteligo wydzielone subkonto do polecen zaplaty i
    tam wrzucam pieniądze które mają mi moi wierzyceile zabrać.

    KJ

  • 13. Data: 2003-12-08 12:09:56
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"

    wazne ze kasa MOJA wiec to ja jako klient moge żądać żeby dyspozycja
    "dla banku" trafiła ode mnie do banku

    > Ujmijmy to tak: wierzyciel nie MUSI tego wymagac
    > gdyz przepisy tego nie wymagaja. W zwiazku z tym
    > zamierzam sprobowac przekonac pewnego wierzyciela
    > do zmiany procedur.

    jestem ZA
    z chwilą odmiejscowienia rachunków nawet w takim pkobp wolę mieć inny wzór
    podpisu w banku niż na karcie i w dowodzie. Jak ktoś skorzysta ze skrzyneczki na
    przelewy w moim imieniu to niech się bank z nim buja skoro nie użył mojego
    podpisu bankowego
    *** blad ***

  • 14. Data: 2003-12-08 12:12:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"
    > A jednak dobrze pamiętałem.
    >
    > Szkoda tylko, że blad nie chce potwierdzic :-)

    a czy ja musze codziennie listę czytać ;-))
    tak to ja sie juz dawno tego czepialem bo w poczatkach istnienia PZ sprawa byla
    jasna - skladalo sie dwa zlecenia, do banku osobno. Dopiero potem wierzyciele
    zaczęli ułatwiać życie swoim klientom
    *** blad ***