  • 11. Data: 2020-12-08 13:26:03
    Temat: Re: Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > I dlatego w praktyce tylko news.eternal-september.org działa.
    > Rejestracja jest prosta, zajrzeć na: https://www.eternal-september.org/
    > i podać parę danych.

    A może by tak nasz narodowy, znaczy się polski? :)

    news.icm.edu.pl

  • 12. Data: 2020-12-08 13:37:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 08 Dec 2020 13:26:03 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

    > A może by tak nasz narodowy, znaczy się polski? :)
    >
    > news.icm.edu.pl

    Mnie nie lubi:
    connection explicitly refused by NTTP server

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2020-12-08 14:53:57
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.12.2020 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Mnie nie lubi:
    > connection explicitly refused by NTTP server

    Bo o dostęp trzeba ładnie poprosić:
    http://news.icm.edu.pl/dostep.html

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 14. Data: 2020-12-08 15:03:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> writes:

    > Bo o dostęp trzeba ładnie poprosić:
    > http://news.icm.edu.pl/dostep.html

    Nieprawda:
    "Dostęp jest otwarty dla użytkowników w domenie pl."
    Więc pewnie jego ip nie odwzorowuje się w ".pl"

    KJ

  • 15. Data: 2020-12-08 15:19:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 08 Dec 2020 13:53:57 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Bo o dostęp trzeba ładnie poprosić:
    > http://news.icm.edu.pl/dostep.html

    Nie będę fatygował mojego administratora, bo już się zarejestrowałem w tym
    wrześniu, polecanym przez Jacka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2020-12-08 21:43:52
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.12.2020 Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Nieprawda:
    > "Dostęp jest otwarty dla użytkowników w domenie pl."

    To cytat nie z tej strony, a ze strony
    http://news.icm.edu.pl/

    Na stronie z opisem wniosku o dostęp są przykłady domen
    z pl, więc są ze sobą sprzeczne.

    FAQ też nic nie wspomina, jakoby było dla wszystkich
    bez ograniczeń:
    http://news.icm.edu.pl/faq.html

    Wydaje mi się, że raczej najpierw był dla wszystkich
    w pl (stąd ślad na stronie), a od jakiegoś czasu
    reglamentowany. Oczywiście jest możliwość odwrotna,
    wg mnie mniej prawdopodobna.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 17. Data: 2020-12-08 21:53:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > w pl (stąd ślad na stronie), a od jakiegoś czasu
    > reglamentowany. Oczywiście jest możliwość odwrotna,

    Nie. Mylisz dostęp dla czytelników ("mode reader")[1] i dostęp do innych
    serwerów news ("IHAVE")[2]

    Ja sam jestem przykładem [1] i nie musiałem nikogo prosić o
    dostęp, a bez problemów używam.

    A to co przytoczyłeś pewnie dotyczy [2].
    KJ

  • 18. Data: 2020-12-08 22:32:26
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > Ja sam jestem przykładem [1] i nie musiałem nikogo prosić o
    > dostęp, a bez problemów używam.
    >
    > A to co przytoczyłeś pewnie dotyczy [2].

    Na pewno mylę, "sprawdź, czy komputer z ktorego
    próbujesz czytać newsy (..)", "Podobnie, jeżeli korzystasz z usług providera,
    jego odpowiedzialnością powinno być wynegocjowanie z nami (na odpowiednich
    warunkach) dostępu do naszego serwera dla swoich klientów.", "jestem providerem,
    chcę żeby moi klienci mogli korzystać z news.icm.edu.pl"

    O dostępie dla innych serwerów jest stosowny ustęp:
    "Mam swój własny serwer news, potrzebuję feedu"

    Rzuciłeś choć okiem (nie mówię już o przeczytaniu)
    na zalinkowane FAQ?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 19. Data: 2020-12-08 22:42:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > "Mam swój własny serwer news, potrzebuję feedu"
    >
    > Rzuciłeś choć okiem (nie mówię już o przeczytaniu)

    Ale po co? Jak już napisałem: UŻYWAM news.icm.edu.pl bez
    problemów. Jako 'czytelnik'.

    A jeśli w FAQ jest wspomniane o 0202122 to sądzę, że jednak jest
    ... przestarzałe.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 20. Data: 2020-12-08 23:31:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> writes:
    [..]

> [...]
    > "Mam swój własny serwer news, potrzebuję feedu"
    >
    > Rzuciłeś choć okiem (nie mówię już o przeczytaniu)

    W sumie po zastanowieniu, mogę przyznać Ci rację, że teoretycznie mój prowider mógł
    mi
    zapewnić dostęp do ICM. (Co nie znaczy, że jestem do tego przekonany! Po
    prostu nie chce mi się dalej sprawdzać.)

    Ale z kolei gdy próbowłem się połączyć z kompa na neozdradzie, to
    icm mnie grzecznie wpuścił, mimo, że zgodnie z FAQ powinienem
    tylko mieć możliwość czytania.

    Natomiast sprawa z "connection refused" staje się tajemnicza, bo gdy
    próbowałem się połączyć zupełnie od czapy(=bez rev dns) bo dostałem coś
    takiego (a nie connection refused):

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    telnet news.icm.edu.pl 119
    Trying 213.135.51.10...
    Connected to news.net.icm.edu.pl.
    Escape character is '^]'.
    502 You have no permission to talk. Goodbye!
    Connection closed by foreign host.

    KJ
    PS. czy nie powinniśmy się przenieść gdzieś indziej

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/