  • 1. Data: 2020-12-01 19:32:44
    Temat: Przelewy24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy przelewy24 pl to jakaś zaufana firma czy scamerzy?
    Bo właśnie chyba ktoś mnie namierzył jako potencjalną ofiarę oszustwa.
    Dostałem dwa maile jeden po drugim od niby symbiosis com pl "Twoje zamówienie zostało
    zarejestrowane":

    "Twoje zamówienie zostało zarejestrowane
    Witaj ****** (nie moje imię) ,
    dziękujemy za złożenie zamówienia w Symbiosis.com.pl.
    Twoje zamówienie otrzymało numer: SY-********.
    Wybrane produkty:
    LP Nazwa Rozmiar Cena Ilość Wartość
    1 TIMBERLAND FIELD TREKKER LOW 11 367,49 zł 1 367,49 zł
    Jeśli nie udało Ci się opłacić zamówienia online, dokończ płatność klikając w link:
    https://www.symbiosis.com.pl/koszyk/platnosc/hash/**
    ***********
    Niedługo przystąpimy do realizacji Twojego zamówienia. Gdy przekażemy je firmie
    kurierskiej InPost, otrzymasz wiadomość z numerem
    listu przewozowego, który umożliwi Ci śledzenie przesyłki. W chwili dostarczenia
    przesyłki do Paczkomatu, otrzymasz powiadomienie z
    unikalnym kodem odbioru. Od tego momentu będziesz miał 48 godzin na odbiór
    zamówienia. Po tym czasie przesyłka zostanie zwrócona do
    nadawcy.
    W Twoim zamówieniu jest kilka produktów? Przesyłka może zostać podzielona. Bez obaw -
    nie poniesiesz dodatkowych kosztów wysyłki.
    Pozdrawiamy
    Zespół Symbiosis.com.pl"

    i "Twoje zamówienie jest weryfikowane":

    "Twoje zamówienie jest weryfikowane
    Witaj ****** (nie moje imię) ,
    Twoje zamówienie o numerze SY-******** jest w trakcie weryfikacji. Gdy przystąpimy do
    jego realizacji, poinformujemy Cię mailowo.
    Otrzymasz też numer listu przewozowego, który umożliwi Ci śledzenie przesyłki.
    W Twoim zamówieniu jest kilka produktów? Przesyłka może zostać podzielona. Bez obaw -
    dostawa pozostaje darmowa.
    Zamówione produkty:
    LP Nazwa Rozmiar Cena Ilość Wartość
    1 TIMBERLAND FIELD TREKKER LOW 11 367,49 zł 1 367,49 zł
    Pozdrawiamy
    Zespół Symbiosis.com.pl
    Nadawcą niniejszego emaila i jednocześnie administratorem zbioru danych osobowych, do
    którego trafi w przypadku kliknięcia na
    powyższy link niniejszy adres email jest Marketing Investment Group SA z siedzibą w
    Krakowie, adres: os. Dywizjonu 303 Paw. 1,
    31-871 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego,
    prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
    Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
    pod nr KRS 0000521685, o kapitale zakładowym w
    wysokości 3.621.750,00 zł w całości opłaconym, NIP: 675-11-87-580, REGON: 351469736."

    a nastepnie mail z niby przelewy24 pl "Nowa transakcja płatnicza (P**-Z**-C**-C**)"

    "Dzień dobry,
    Informujemy o zarejestrowaniu nowej transakcji płatniczej w Serwisie Przelewy24 dla:
    Marketing Investment Group Spółka Akcyjna
    Aktualny status transakcji sprawdzisz tutaj: Sprawdź status transakcji
    Informacja o transakcji:
    Kwota transakcji: 3**,** PLN
    Opłata obciążająca klienta: 0,00 PLN
    Opis: Ord. SY-********
    W przypadku kontaktu z Przelewy24 prosimy o podanie numeru transakcji.
    Informacja o realizacji transakcji jest przekazywana do Odbiorcy wpłaty najpóźniej w
    kolejnym dniu roboczym.
    W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących transakcji skorzystaj z FORMULARZA
    Pytania dotyczące realizacji zakupionych towarów lub usług prosimy kierować do
    Odbiorcy wpłaty (Akceptanta).
    Wiadomość została wygenerowana automatycznie. Prosimy na nią nie odpowiadać.
    Zespół Przelewy24
    PayPro S.A. Kanclerska 15, 60-327 Poznań
    Tel: +48 61 642 93 44, fax 61 642 90 31, www.przelewy24.pl
    NIP 779-236-98-87, REGON 301345068"

  • 2. Data: 2020-12-01 19:39:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ąćęłńóśźż.
    On 01.12.2020 19:32 you wrote:

    > Czy przelewy24 pl to jaka=C5=9B zaufana firma czy scamerzy? Bo
    > w=C5=82a=C5=9Bnie chyba kto=C5=9B mnie namierzy=C5=82 jako =
    > potencjaln=C4=85 ofiar=C4=99 oszustwa. Dosta=C5=82em dwa maile jeden
    > po drugim od niby symbiosis com pl "Twoje = zam=C3=B3wienie
    > zosta=C5=82o zarejestrowane":

    Ktoś podał Twój mail do zamówienia.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2020-12-01 20:02:26
    Temat: Re: Przelewy24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2020 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:

    Ktoś się pomylił i podał Twój adres email w zamówieniu. Jesli da się
    znaleźć numer telefonu, to mu powiedz. Jeśli nie, to odpisz im, żeby się
    z odbiorcą skontaktowali telefonicznie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-12-01 20:28:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyglada jak jakiś scam z emaillabs net pl
    Feedback-ID: marketinginvestmentgroup emaillabs info pl

  • 5. Data: 2020-12-01 21:54:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2020 o 20:28, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > osobowych, do którego trafi w przypadku kliknięcia na powyższy link
    > niniejszy adres email jest Marketing Investment Group SA"

    Sądzę, że to idzie z automatu ze sklepu internetowego.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-12-02 09:39:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś tak ludziom wysyłali np. książki, z fakturą, później dawali do sądu który
    przyklepywał nakaz z którym babcia z dziadkiem nie
    wiedzieli co zrobić aż przychodził komornik.

    -----

  • 7. Data: 2020-12-02 14:23:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2020 o 09:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kiedyś tak ludziom wysyłali np. książki, z fakturą, później dawali do
    > sądu który przyklepywał nakaz z którym babcia z dziadkiem nie wiedzieli
    > co zrobić aż przychodził komornik.

    No ale paczka z towarem, to trochę co innego, niż wiadomość emailowa.
    Nie tragizuj tak strasznie. Po prostu ktoś przy transakcji podał zły
    adres email i trafił na Twój.

    --
    Robert Tomasik