  • 11. Data: 2002-09-05 21:37:30
    Temat: Re: Oszust? A co na to bank?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    AMRA wrote:
    > TPSA planuje w koncu wprowadzenie identyfikacji do polaczen modemowych...

    Alez one sa identyfikowane.

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 12. Data: 2002-09-05 21:46:06
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Alez one sa identyfikowane.

    Tak, wiem - ze tseraz mozna latwo zidentyfikowac kto gdzie kiedy ale jakos w
    maju? cos na ich stronach czytalem cos o hasle dostepowym i loginie dla
    kazdego uzytkownika (nnajpierw ryczaltowcy a docelowo wszyscy)

  • 13. Data: 2002-09-05 21:46:16
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    AMRA wrote:
    > Tak, wiem - ze tseraz mozna latwo zidentyfikowac kto gdzie kiedy ale jakos w
    > maju?

    Maja bilingi. Czesciowa identyfikacja juz jest
    (miasto.cvx.ppp.tpnet.pl), czego dialog np jeszcze nie ma.

    > cos na ich stronach czytalem cos o hasle dostepowym i loginie dla
    > kazdego uzytkownika (nnajpierw ryczaltowcy a docelowo wszyscy)

    Tak, ma to zostac wprowadzone. Dla organow scigania/abuse namierzenie
    modemowca to kilka minut w dniu dzisiejszym.

  • 14. Data: 2002-09-05 21:57:58
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tak, ma to zostac wprowadzone. Dla organow scigania/abuse namierzenie
    > modemowca to kilka minut w dniu dzisiejszym.

    ale ja wywnioskowalem, ze rteraz i ja bede mogl sobie zobaczyc czy to ta
    sama osoba?? :)

  • 15. Data: 2002-09-06 05:43:23
    Od: "Tomek Dygała" <t...@s...gliwice.pl.wytnijto>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:al8h2m$bo3$1@news.tpi.pl...
    > To sa kpiny, nie bank! Bank zostal zawiadomiony tak ze trzy tygodnie
    temu
    > (i...@i...pl) . Po dziesieciu dniach milczenia "zawiadomienie"
    zostalo
    > powtorzone z kopia do paru czlonkow zarzadu. Tego samego dnia
    przyszla
    > odpwoiedz, ze "zajeli sie sprawa". Zdaje sie, ze jutro wysle im to
    samo z
    > kopia do nadzoru bankowego i paru innych instancji...

    bo to najpierw trzeba zacząć od GINB.

    pzdr.
    Tomek D

    --
    GOT w Internecie http://www.got.w.pl
    Źle Cię potraktowali w schronisku?

  • 16. Data: 2002-09-06 07:31:42
    Od: "PB" <d...@u...priv.onet.pl>

    > ale ja wywnioskowalem, ze rteraz i ja bede mogl sobie zobaczyc czy to ta
    > sama osoba?? :)

    błędne wnioskowanie Amra, nic więcej :-)

  • 17. Data: 2002-09-06 08:30:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    AMRA <a...@a...com> wrote:

    > TPSA planuje w koncu wprowadzenie identyfikacji do polaczen modemowych...

    Mam nadzieję, że jej się to uda po jej śmierci.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2002-09-06 16:22:23
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    > Tak, wiem - ze tseraz mozna latwo zidentyfikowac kto gdzie kiedy ale jakos
    > maju? cos na ich stronach czytalem cos o hasle dostepowym i loginie dla
    > kazdego uzytkownika (nnajpierw ryczaltowcy a docelowo wszyscy)

    Tylko co do ryczaltowcow to haslo i login mialo byc docelowo (termin blizej
    nie okreslony) ponoc po to, aby moc wykorzystac swoje 30godzin z dowolnego
    numeru telefonu np. na komputerze z modemem u kolegi ale wowczas 020
    musialoby byc chyba gratis a la 0800.
    Jednak to mogloby byc pole do popisu dla oszustow, bo "zalatwie" sobie login
    i haslo i mam Inet za FREE ;) Tak jak teraz ryczalt powiazany jest z numerem
    linii abonenckiej to pozniej mialby byc powiazany z haslem i loginem.

    Tak przynajmniej slyszalem na Infolinii w zeszlym roku przed pierwszym
    terminem
    wprowadznia loginow od stycznia 2002. Potem przeniesli to na czerwiec 2002
    ale nie wiem czy w koncu wprowadzili wymog logowania i na jakim ogolnie sa
    etapie.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2002-09-06 16:50:21
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    > Ciekawi mnie czy mieliscie sytuacje w ktorej padliscie ofiara podobnego
    > oszustwa i jak odnosi sie do tego bank, (ktory ma najprawdopodobniej konto
    > zalozone na cudze nazwisko np. skradziony dowod ososbisty). Tzn. do
    informacji
    > o takim podejrzeniu.

    Ja raz kupilem proca przez Inet z odbiorem na poczcie za pobraniem.
    Zamiast tego dostalem papier.
    Zglosilem to na policji i gdyby nie strata ponad 600zl to moglbym tylko sie
    smiac z dzialan naszej Policji i Prokuratury.
    Jedynym punktem zaczepienia okazal sie numer konta, bo reszta byla zmyslona.
    Nie wchodzac w szczegoly, po wielu bojach i jakis 8 miesiacach dowiedzialem
    sie, ze bank powolal sie na tajemnice bankowa i nie chcial udostepnic danych
    wlasciciela, z tego powodu sprawe umorzono.

    Dostalem wowczas kolejny przyklad, ze poprostu oplaca sie byc oszustem w
    Polsce, a zwykli ludzie powinni sie bac, niestety :(
    Z drugiej strony to sam sie prosilem o klopoty, bo byly sygnaly, ze moze to
    byc przekret ale w tamtej chwili zle je interpretowalem.

    Znajac zycie gdybys dal sie oszukac to sam nic nie wskurasz, chyba ze
    wyrolowaliby kilkadziesiat osob, ktore zglosilyby to w prokuraturze to wtedy
    moze rusza tylek i cos zrobia.
    Bank zapewne palcem nie kiwnie, chyba ze np. prokurator albo sad grzecznie
    poprosi ;)
    Mimo to final sprawy nie musi byc jendnoznaczny, bo przeciez zyjemy w
    Polsce, a tu wszystko sie moze zdarzyc ;)
    Z reguly przecietny Polak dostaje po glowie, a oszust wychodzi obronna reka.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2002-09-06 17:00:58
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    BUCKS wrote:

    > Z drugiej strony to sam sie prosilem o klopoty, bo byly sygnaly, ze
    > moze to byc przekret ale w tamtej chwili zle je interpretowalem.

    Napiszesz, jakie sygnały, ku przestrodze innym?