  • Data: 2022-01-18 18:16:28
    Temat: Re: Oszuści smsowi
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "_Master_" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    news:61e2bcd7$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
    > Byłem dzisiaj w placówce i widziałem zapłakaną panią która sprzedawała
    > przez olx i zrobiła dokładnie to co chciał oszust.

    Sprzedawała?
    Sprzedający ustala reguły i cenę, kupujący może się zgodzić lub nie.

    > DO tej pory wydawało mi się to jakimś dalekim stanem GŁUPOTY...
    >
    > Co z tym zrobić? Czy ustawodawca, banki, rzecznicy mogą coś zdziałać?

    Tak, wprowadzić jeszcze większą inwilgilację niż obecnie, na każdą
    transakcję łaskawe zezwolenie dyżurującego serwera rządowo-bankowego
    po wcześniejszym zarejestrowaniu i zweryfikowaniu sprzedawcy na
    tymże serwerze. I zdelegalizować inne sposoby.
    Podatek PCC też automatycznie naliczy.
    W Chinach już blisko...

    > Mam wrażenie że te wszystkie dodatkowe "zabepieczenia" nic nie dają a
    > tylko uprawopodabniają działanie oszustów.
    > smsy, linki, dodatkowe kody...;

    Większość daje, trzeba umieć z nich korzystać. Przyznaję, z większości
    nie umiem bo nie chce mi się śledzić idiotycznych nowinek i analizować
    ryzyka więc nie korzystam.

    Z trójkąta: łatwe(wygodne)-tanie-bezpieczne każda z tych cech jest
    sprzeczna z pozostałymi dwoma.
    Zrezygnować z łatwizny. Byle dobrowolnie a nie przez "prykaz"
    UE lub lokalnych mądrali.

    > Wszak jesteśmy w UE a tu konsument jest pod szczególną ochroną...

    Wystarczyłaby "zwykła", działająca...

    > Czy pozostało tylko mieć drugie konto do kupowania, sprzedawania
    > internetowego i minimalnym stanem i pilnoaniem tego małego stanu

    Gdy więcej kupowałem/sprzedawałem tak miałem. I wiele adresów
    e-mail i numerów pre-paid do kontaktu. Ale to były czasy w większości
    darmowych kont a przymus rejestracji numery zredukował.

    Arek