  • Data: 2015-08-12 08:47:10
    Temat: Re: Oszczędności na rachunku firmowym
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 21:42:34 +0200, cef napisał(a):

    > No ale tak się chyba nie dzieje w przypadku opodatkowania zaliczenia
    > przychodów z odsetek do ogólnych dochodów z działalności.

    Widzę, że całą ta dyskusja nie uwzględnia aktualnie "obowiązujących"
    interpretacji przepisów. Według tych interpretacji o "firmowości"
    rachunku nie decyduje to czy w nazwie właściciela występuje tylko imię i
    nazwisko czy może np. "imię nazwisko widła i powidła". Decyduje o tym to
    czy rachunek jest używany do DG czyli czy są bezpośrednio z niego
    realizowane przelewy do dostawców i przejmowane przelewy od klientów. Nie
    ma znaczenia czy na rachunku przechowywane są środki pochodzące z DG czy
    inne. Według tej interpretacji rachunkami firmowymi są rachunki bieżące,
    nie są nimi rachunki oszczędnościowe i lokaty. Od tych oszczędnościowych
    i lokat banki powinne pobierać "belkę". Wiem, że nadal wiele z nich tego
    nie robi.