    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oprocentowanie preferencyjne w Multibanku
    Date: 11 Mar 2003 22:39:03 +0100

    No cóż, przyznam, że doskonale rozumiem rozgoryczenie. W końcu stopy procentowe
    znacznie bardziej spadają od depozytów niż kredytów. Sprawa MultiBanku
    szczególnie interesuje mnie z racji zawodu. Ostatnio coraz częściej słyszę na
    temat tej instytucji. Myślę, że osoby, które tutaj szukają uwolnienia emocji to
    tak naprawdę najlepsi klienci dla tego banku widać, że im jeszcze zależy z
    jakiś powodów na tej instytucji, a przecież bank jest dla ludzi i dobrzeby było
    gdyby klienci pozostali na długie lata. Problem w tym, że MultiBank obmyśla
    strategie pozyskania nowych klientów nie dbając o starych, ale nie wróżę temu
    dobrze. Wkrótce znajdzie się jakiś nowy bank złoży nowe dogodniejsze propozycje
    refinansowania kredytów, oprocentowania lokat, itd. i nagle MultiBank zacznie
    doceniać starych klientów. Słyszałem o ofercie Aquarius i jak najbardziej nie
    dziwię się rozgoryczeniu. Nowi dobrze zasilający konta klienci są traktowani o
    wiele lepiej, niż dobrze zarabiający klienci z kontem Aquarius, którzy
    otworzyli sobie konta teraz, a kredyty pobrali wcześniej. Oferta dla vipów jest
    jak najbardziej na miejscu, ale nie można gorzej traktować starych vipów, dla
    których kiedyś nie było oferty, od tych którzy dopiero teraz przychodzą. W
    końcu to ci klienci, którzy już trochę korzystają z Multibanku, zasilają jego
    skarbiec, nawet jeśli dopiero teraz zamieli swój ROR na Aquariusa. Jednak tym
    klientom bank nie zapewni lepszego oprocentowania, a tym którzy dopiero
    przychodzą tak. PARADOKS. To działanie krótkoterminowe. Wkrótce kto się ceni
    zacznie uciekać. Dziwi to jednak w banku, który tak zapewnia o swej
    przychylności. Nikt kto stara się o godziwe warunki spłaty kredytu nie chce
    banku oszukać, wręcz przeciwnie świadczy to o tym, że chce go spłacać i to być
    może przez długie lata. Taki klient to skarb. Przecież banki z tego żyją.
    MultiBankowa polityka jest tym czasem o tyle dziwna, że zachowuję się tak jakby
    chciał się strasznie szybko wzbogacić, a co będzie dalej nie ważne. Produkty
    MultiBanku to typowe przykłady pięknie opakowanych prezentów, w których środku
    jest to na co Państwo narzekacie. Oferta MultiBanku jest bardzo rozległa i daje
    teoretycznie niesamowite możliwości na tle innych banków, ale czy ktoś
    sprawdzał czy niektóre z nich są wogóle osiągalne. Czy w rzeczywistości nie
    sprowadzają się do haseł reklamowych przyciągających ludzi. MultiPlan słyszałem
    o nim wiele, tak wiele, że wkrótcę napiszę poważny artykuł. Piszcie jeśli ktoś
    się rozczarował. Bądź przedstawiono mu inne warunki niż obiecywano, albo w
    trakcie spłaty kredytu robiono jakieś trudności. To bardzo ważne i nie może
    pozostać bez echa. Pozdrawiam. Kostek