  • 11. Data: 2002-01-24 11:19:29
    Temat: Re: Opodatkowanie rachunkow
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"

    > Ale chyba podatek bedzie naliczny tylko za 3 dni ?

    jesli do 1.3 - zero podatku (z 28 wlacznie)
    to do 2.3 - jeden dzien z podatkiem
    a do 3.3. - dwa dni z podatkiem
    Odsetki dodatnie program musi zwracac w trzech kawalkach
    - za okres do 1.3.2002 - bez podatku
    - za pozostaly okres
    - - od kapitalu istniejacego na rachunku 1.12.2001
    tymczasowo bez podatku ("naruszenie" zasad lokaty spowoduje,
    ze od sumy tych odsetek podatek bedzie potracony)
    - - od pozostalego salda na rachunku (np skapitalizowanych odsetek
    dopisywanych w trakcie umowy) - z podatkiem 20%
    (cudzoziemcy czyli nierezydenci moga miec mniej jak przyniosa
    zaswiadczenie jaki % podatku placa u siebie)
    jak ktos bedzie pisal kalkulatorek to obliczanie podatku odbywa sie
    jak przy zeznaniach PIT:
    - liczymy podstawe podatku czyli zaokraglamy odsetki do pelnych zl,
    - liczymy np. 20% od podstawy
    - zaokraglamy wynik do pelnych 10 groszy (zasada potrzebne jesli
    stopa podatkowa nie jest taka okragla)
    i mamy podatek. Moze wyjsc zero np. od odsetek 49 groszy
    *** blad ***