  • 1. Data: 2002-01-21 18:51:13
    Temat: Opodatkowanie rachunkow
    Od: "hosi" <h...@w...pl>

    Witam!
    Dzwonilem dzisiaj na mLinke i przesympatyczna pani
    poinformowala mnie (a raczej zasugerowala) ze mozliwe
    jest, iz od 1 marca (z dniem wejscia ustawy w zycie)
    "mogą" zostac opodatkowane odsetki
    na RORach 8-O (do tej pory mowa byla o lokatach).
    Slyszeliscie cos na ten temat?

    --
    Pozdrówka
    hosi

  • 2. Data: 2002-01-21 18:55:46
    Temat: Re: Opodatkowanie rachunkow
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > jest, iz od 1 marca (z dniem wejscia ustawy w zycie)
    > "mogą" zostac opodatkowane odsetki
    > na RORach 8-O (do tej pory mowa byla o lokatach).

    No slyszelismy - tak mialo byc od poczatku...
    Nawet ci opodatkuja te 2% w zwyklych RORach :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 3. Data: 2002-01-21 18:57:11
    Od: "hosi" <h...@w...pl>

    > No slyszelismy - tak mialo byc od poczatku...
    > Nawet ci opodatkuja te 2% w zwyklych RORach :)

    to niezla kiszka, myslalem ze to bedzie dotyczyc tylko lokat :(

    --
    Pozdrówka
    hosi

  • 4. Data: 2002-01-21 20:25:20
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hosi" <h...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:3c4c649c@news.vogel.pl...

    > to niezla kiszka, myslalem ze to bedzie dotyczyc
    tylko lokat :(

    Ha, byli tacy co mysleli logicznie a myśleli że
    będzie opodatkowny zysk z oprocentowania lokat
    czyli roznica między % a inflacją ... ale sor
    wolał polecieć po wszystkim tworząc podstawy nowej
    ekonomi.

    Sark

  • 5. Data: 2002-01-22 00:00:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    21 Jan 02 21:25, Sark pisal do All:

> [...]

    S> będzie opodatkowny zysk z oprocentowania lokat
    S> czyli roznica między % a inflacją ... ale sor
    S> wolał polecieć po wszystkim tworząc podstawy nowej

    Ciekawe czy pojawi sie nowa pozycja na wyciagach marcowych:
    Kapitalizacja odsetek + xx.xx
    _Podatek od doch. kap. - x.xx_

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 6. Data: 2002-01-22 10:32:22
    Od: "Tomcio" <r...@p...onet.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > będzie opodatkowny zysk z oprocentowania lokat
    > czyli roznica między % a inflacją ... ale sor
    > wolał polecieć po wszystkim tworząc podstawy nowej

    Rozumiem Twoje oburzenie (zapewniam Cię, że moje jest nie mniejsze), ale
    zauważ, że prowadząc jakąkolwiek działalność gospodarczą inflacja zjada Cię
    tak samo jak w przypadku lokaty bankowej. Załóżmy, że inwestujesz pewne
    środki, wkładasz w to jakąś pracę, zawierasz kontrakt że dostaniesz za to
    'tyle i tyle' za jakiś czas. Niestety, jeśli inflacja wzrośnie w tym czasie
    bardziej niż szacowałeś możesz 'otrzeć się' o granice opłacalności (lub
    wręcz je przekroczyć).

    Rozumiem, że założeniem tego podatku jest spowodowanie, by bardziej opłacało
    się ryzyko inwestycji w cokolwiek innego niż lokaty i obligacje. Natomiast
    ujemny skutek w postaci zniechęcenia do oszczędzania może być trudny do
    oszacowania, niestety.

    Na marginesie: słyszałem taką rozmowę emerytki z inną starszą kobietą.
    Powiedziała ona: "wszystko <całą emeryturę> zabiorę z banku tego samego
    dnia, bo im dłużej trzymasz, tym więcej płacisz podatku" :-)

    > Sark

    Tomek

  • 7. Data: 2002-01-22 10:48:18
    Od: Rafal Podeszwa <p...@t...chem.uw.edu.pl>

    Tomcio wrote:

> [...]
    > bardziej niż szacowałeś możesz 'otrzeć się' o granice opłacalności (lub

    To absolutnie nie to samo. To co piszesz jest prawda, gdy inflacja
    rosnie (i tylko gdy tego nie uwzglednisz w swoich kalkulacjach). Ale
    lokaty inflacja zjada, gdy jest stala, a nawet gdy spada. Wszelki
    majatek niepieniezny jest w miare chroniony przed inflacja, bo jesli
    rosna ceny, to rosnie jego wartosc nominalna. Z pieniedzmi tak nie ma.
    Jesli dzierzawisz nieruchomosc, to mozesz liczyc, ze jej wartosc w
    dluzszym czasie nie maleje (jesli utrzymujesz ja w nalezytym stanie, a
    te srodki na jej utrzymanie mozesz uznac za koszty uzyskania przychodu),
    a oplata za dzierzawe jest zyskiem. W przypadku lokat inflacja powinna
    byc traktowana jak koszt uzyskania przychodu. A nie jest.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 8. Data: 2002-01-22 13:38:47
    Od: "Tomcio" <r...@p...onet.pl>

    "Rafal Podeszwa" <p...@t...chem.uw.edu.pl> wrote in
    message news:3C4D4372.40F5D7BF@tiger.chem.uw.edu.pl...

> [...]
    > a oplata za dzierzawe jest zyskiem. W przypadku lokat inflacja powinna
    > byc traktowana jak koszt uzyskania przychodu. A nie jest.

    Oczywiście masz rację. Jednakże jedynym ryzykiem, na jakie narażasz się przy
    lokacie o stałym oprocentowaniu jest inflacja (no może jeszcze spadek
    wartości waluty, który nie zawsze z pełną dotkliwooci1 może przełożyć się na
    wskaźnik inflacji) i możesz ryzyko to dość łatwo oszacować. W przypadku
    prowadzenia działalności lista zagrożeń jest nieporównanie dłuższa.
    Powtarzam: absolutnie nie popieram tak idiotycznie rozumianego pojęcia
    zysku, jednakże dość przewrotnie należy zauważyć, że cel polegający na
    zmniejszeniu opłacalności oszczędzania i "pasywnych" inwestycji kapitałowych
    (lokaty, obligacje) udało się Belce osiągnąć. Niestety, gros ludzi potrafi
    jedynie "pracować" i wydawać, o prowadzeniu własnej działalności nawet nie
    myślą. Ta część społeczeństwa niestety po prostu skonsumuje oszczędności -
    zaś ci, którzy działalność prowadzą zazwyczaj nie mają oszczędności innych
    niż 'strategiczne' tzn. przewidziane na przetrwanie potencjalnych
    kłopotów...

    Pozdrawiam
    Tomek Kulesza

  • 9. Data: 2002-01-23 07:47:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    > Ciekawe czy pojawi sie nowa pozycja na wyciagach marcowych:
    > Kapitalizacja odsetek + xx.xx
    > Podatek od doch. kap. - x.xx_

    pojawi sie ale nie na wyciagu za luty.
    odsetki dopisane z data 1.3.2002 sa z 28 lutym wlacznie
    a wiec jeszcze nieopodatkowane
    Ja mam pare testowych lokat w roznych bankach z data
    konca 3.3.2002 i one juz powinny dac taki efekt
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-01-24 07:01:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 23 Jan 2002 08:47:08 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:
> [...]
    >a wiec jeszcze nieopodatkowane
    >Ja mam pare testowych lokat w roznych bankach z data
    >konca 3.3.2002 i one juz powinny dac taki efekt

    Ale chyba podatek bedzie naliczny tylko za 3 dni ?

    Wogole to ciekawe jak banki sa przygotowane do liczenia tego podatku i
    ile reklamacji bedzie jak komus zachce sie sprawdzic poprawnosc
    naliczania :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl