    From: A_Zet <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oplata za wyplate gotowki
    Date: Thu, 03 Apr 2003 07:24:26 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@adek.88net.trzepak.pl

    Dnia Tue, 01 Apr 2003 10:05:31 +0200, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> napisał(a):

    >Prawne watpliwosci dotyczyly sytuacji, w ktorej klient nie mial zadnej
    >bezplatej mozliwosci wyplaty gotowki a konto bylo platne - Millennium
    >bralo i za wyplate w bankomacie i w kasie.

    Zapewne masz racje, byc moze pismacy cos przekrecili, ale ja czytalem
    w ubieglym roku (w lecie mniej wiecej) w prasie, ze RPO zajal sie ta
    sprawa , to znaczy pobieraniem przez bank prowizji od wplat/wyplat
    gotowkowych. Chodzilo wylacznie o taki przypadek (a w zasadzie to
    wszystkie banki maja taka praktyke) ze skoro bank pobiera oplate za
    obsluge konta, to nie moze pobierac oplaty za transakcje gotowkowe,
    gdyz prowizja za obsluge jest konsekwencja transakcji, obsluga konta
    zawiera po prostu czynnosci na tym koncie. W zwiazku z tym RPO uwaza,
    ze pobierana jest oplata podwojna za te sama czynnosc.

    Ale jak powiadam, czytalem to prawie rok temu, wiec moglo mi sie
    troche w pamieci zakrecic a byc moze i pismacy napisali cos z gatunku
    poboznych zyczen.

    Niemniej mnie to przemawia do rozsadku, bo bez ruchu pieniedzy trudno
    spobie wyobrazic istnienie banku. :-) Oczywiscie, latwo bedzie
    bankom to ograniczenie obejsc podnoszac albo dla wszystkich prowizje,
    albo oferujac usluge z transakcjami gotowkowymi za wyzsza kwote, lub
    bezgotowkowymi za kwote nieco nizsza... Czyli roznicujac usluge, co
    obecnie tez jest faktem. W kazdym razie sam proceder pobierania oplat
    za transakcje gotowkowe mnie osobiscie razi estetycznie w przypadku
    banku obslugujacego swojego klienta.

    --
    Adek