  • 21. Data: 2010-12-28 10:12:27
    Temat: Re: Open jest do odlania.
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Kamil Jońca wrote:
    > On 2010-12-27, witrak() <w...@h...com> wrote:
    > [...]
    > Może stąd: https://wnioski.openonline.pl/static/dokumenty/Regul
    amin_otwierania_terminowych_lokat_oszczednosciowych_
    droga_elektroniczna.pdf
    > (par. 7)

    > MZ odpowiedni zapis był zawsze (nawet nie wiem czy nie był
    > dyskutowany na grupie), tyle, że OF się wyrabiał. A teraz przestał.
    > KJ

    Rzeczywiście, był. Zmyliło mnie to, że od pewnego czasu jest nowy
    regulamin (plik z września 2010, wprowadzony po cichutku?). Byłem
    przekonany, że w starym było inaczej.

    NB. W regulaminie jest kolejny numer, z którego pewnie kiedyś też
    skorzystają: w przypadku przedłużenia też nie jest powiedziane, z
    jaką datą zakładana jest lokata, będąca przedłużeniem - jeśli
    zmieniają się warunki, OF może z powodzeniem przeciągnąć o jeden
    dzień założenie lokaty, aby klient załapał się na późniejsze
    (domyślnie: gorsze) warunki.

    Z drugiej strony zobowiązanie jest jakby odrobinę mocniejsze od
    spodziewanego: sformułowanie "1. Po zakończeniu Okresu umownego
    Bank przekaże w terminie jednego dnia roboczego kwotę Lokaty
    wraz z należnymi odsetkami [...] na rachunek wskazany w Dyspozycji
    założenia lokaty lub w Dyspozycji telefonicznej [...]" oznacza
    chyba, że pieniądze powinny dotrzeć na miejsce, więc przynajmniej
    pierwszą sesją Eliksiru... Mam rację ?

    witrak()

  • 22. Data: 2010-12-28 10:24:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    [...]

    > Z drugiej strony zobowiązanie jest jakby odrobinę mocniejsze od
    > spodziewanego: sformułowanie "1. Po zakończeniu Okresu umownego
    > Bank przekaże w terminie jednego dnia roboczego kwotę Lokaty

    MZ tu wchodzimy w interpretację słowa "przekaże" :)
    Czy to znaczy "zleci" czy to znaczy "będzie na koncie docelowym". Jest
    jakiś prawnik?
    KJ

  • 23. Data: 2010-12-28 10:24:52
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo mogą.

    I w ten sposób 3-miesięczna lokata 4,85% stała się lokatą 4,80%. Zysk z
    lokaty musze podzielic przez 92 dni, a nie 91. Tyle dni bowiem bank trzymał
    moje pieniądze. Tzn. nie "trzymał" tylko "trzyma", bo jeszcze ich nie
    dostałem.

    wiatrak

  • 24. Data: 2010-12-28 10:55:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    On 2010-12-28, wiatrak <w...@y...pl> wrote:

> [...]
    > lokaty musze podzielic przez 92 dni, a nie 91. Tyle dni bowiem bank trzymał
    > moje pieniądze. Tzn. nie "trzymał" tylko "trzyma", bo jeszcze ich nie

    Rozumiemy Twój ból, ale może jednak już wystarczy. Jedyne co możesz teraz
    zrobić to zainteresować UOKiK, żeby zareagował, tak jak w przypadku
    wspomnianej już lokaty PKOBP (osobiście wątpię, że zareagują, zapewne
    powiedzą, że czas zwrotu pieniędzy jest usprawiedliwiony technicznie)

    Jak to ktoś napisał: "uroki planowania na styk"

    KJ

    God is real, unless declared integer.

  • 25. Data: 2010-12-28 12:08:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > powiedzą, że czas zwrotu pieniędzy jest usprawiedliwiony technicznie)
    >
    > Jak to ktoś napisał: "uroki planowania na styk"

    jezeli lokata konczy sie na konto wewnetrzne a oni tego nie ksieguja, to
    zachodzi pytanie, gdzie sa srodki. jezeli faktycznie potwierdzi sie, ze
    ksieguja nastepnego dnia, ale date cofaja to popelniaja przestepstwo i
    sprawa nadaje sie do UOKiK.

  • 26. Data: 2010-12-28 17:57:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wiatrak" ifal02$pts$...@n...news.atman.pl

    > Ale jeżeli lokata jest do dziś, to dlaczego przetrzymuja kasę o dzień

    A dlaczego w ogóle istnieje zło? :)
    Ponoć to wina węża, Adama i Ewy...

    > dłuzej. Co innego gdyby wysłali dziś ostania sesją i mój bank
    > nie zdążyłby jej zaksięgować. Ale oni otwarcie mówią, ze
    > przetrzymuja moje pieniądze, bo taki maja kaprys.

    Bo są złodziejami. :) Kradną tak mało, aby
    klientom nie chciało się sądzić z nimi, ale kradną.

    Ja ich unikam.

    Inni chyba stają przed ,,balastowaniem'' pomiędzy stabilnością
    i rozsądkiem (swoistą intuicyjnością?) z jednej strony a zyskiem
    ze strony przeciwnej. Każde stworzenie (kot dla przykładu lub
    człowiek) z przypływem lat ceni coraz wyżej stabilizację a coraz
    niżej efektowny zysk. Imo dlatego tak dzieje się, iż starzejąc się,
    człowiek (czy inne stworzenie) jest coraz mniej obrotny i coraz
    chętniej spogląda w stronę współpracy zamiast wzajemnego wyrywania
    sobie dóbr. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2010-12-28 18:47:31
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Krzysztof wrote:
    [...]
> [...]
    > potwierdzi sie, ze ksieguja nastepnego dnia, ale date cofaja to
    > popelniaja przestepstwo i sprawa nadaje sie do UOKiK.

    Właśnie. W zasadzie materiał do skargi można zebrać składając
    jedną reklamację opóźnienia wpłaty na konto wewnętrzne - jeśli
    braku księgowania w dniu zapadalności nie objaśnią siłą wyższą,
    tylko od razu pójdą po bandzie ("mamy na to 1 dzień i co nam pan
    zrobi"), to już ich mamy :-)

    witrak()

  • 28. Data: 2010-12-28 19:55:28
    Od: Maruda <n...@c...pl>

> [...]
    > człowiek (czy inne stworzenie) jest coraz mniej obrotny i coraz
    > chętniej spogląda w stronę współpracy zamiast wzajemnego wyrywania

    Rzadko się z Tobą zgadzam, ale dodam w powyższym tonie:
    Praktyka dowodzi, że dłużej żyją, a więc mają większe szanse przekazania
    swoich genów, ci "ceniący bezpieczeństwo", w wyniku czego mamy UE z
    całym jej syfem.
    Na szczęście nie zniknęła jeszcze postawa, która tych "zabezpieczonych"
    skłania do zachęcania tych "ryzykantów" do podejmowania ryzyka, dzięki
    czemu cywilizacja jeszcze nie umarła :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 29. Data: 2010-12-29 22:07:11
    Temat: Odp: Open jest do odlania.
    Od: "f" <f...@c...gh>

    napisał w wiadomości news:ifdd1e$m9o$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > człowiek (czy inne stworzenie) jest coraz mniej obrotny i coraz
    > chętniej spogląda w stronę współpracy zamiast wzajemnego wyrywania

    Z prozaicznej przyczyny. Młody niewiele ma do stracenia, bo niewiele ma, a
    dużo może zyskać.
    Jak już uzyska, ustali swoja pozycje, to nie będzie chciał jej stracić. Po
    co ma walczyć z następnym młodym? Lepiej współpracować - może młody starego
    nie zatłucze.

  • 30. Data: 2010-12-30 20:22:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wiatrak" ifb27o$vqo$...@n...news.atman.pl

    http://openonline.pl/static/dokumenty/Regulamin_otwi
    erania_terminowych_lokat_oszczednosciowych_droga_ele
    ktroniczna.pdf

    > "3. Klient ma możliwość zamówienia potwierdzenia
    > założenia Lokaty w formie papierowej poprzez stronę
    > openonline.pl lub poprzez złożenie dyspozycji telefonicznej. "

    > Wiesz co mi odpowiedział konsultant? Że tam jest napisane,
    > ze klient ma prawo zamówić, ale nie jest napisane, ze musi
    > dostać, i kiedy ma dostać. Po czym odłożytł słuchawkę.

    Czy aby nie plączesz? Klient ma **możliwość** nie prawo!!!

    -- Wprawdzie nie pędził, ale miał urządzenia do pędzenia czyli miał możliwość.
    -- Więc jest winny także gwałtu, bo choć nie gwałcił, nie był impotentem. ;)

    Klient ma możliwość, z czego wcale nie wynika, że ma także prawo!!!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'