    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OhSpecs
    Date: Tue, 22 Feb 2022 20:11:24 +0100

    W dniu 22 lut 2022 o 18:49, J.F pisze:

    > No zgadza sie. Albo supermarketowe, albo zadne.

    Zadne?... Pupne?...

    > Chinskie pogiete soczewki.

    Nie piszę, że soczewki są pogięte.
    (na moje oko -- nie są)
    Są grube na krańcach -- wg mnie mogły być wycięte z mniejszej średnicy.

    Do bliży z VE są na krańcach bardzo cienkie.
    Do dali z VE są grubsze, być może dałoby się
    je wyciąć z mniejszej średnicy.

    Pogięcie zgłaszam wobec soczewki Zeissa zamontowanej w okularach,
    które nieszczęśliwie ;) upadły optyczkom... Do ~pół centymetra od
    krawędzi prawej soczewki, na wysokości zausznika widoczne było to
    zgięcie i z czasem było coraz mniej uciążliwe -- być może dlatego
    zwlekały z wysłaniem tych okularów, gdyż czekały na wyzdrowienie.
    Optyczki były ogólnie bardzo ,,delikatne'', na co im kilkakrotnie
    zwróciłem uwagę...

    Okulary z soczewkami Hoi upadły u mnie -- też zdeformowała się soczewka...

    Nie zgłaszam pogięcia soczewek (czy soczewki) w okularach z OhSpecs
    i nie zgłaszam pogięcie soczewek w okularach z Vision Express.

    > Skoro nie potrafia zrobic nieporysowanych okularow,
    > to jak moga zrobic dobre soczewki :-P

    Jedna soczewka ma jakby starte powłoki -- jedna z czterech soczewek.

    Antyrefleksyjne powłoki najtańszych soczewek z VE są zdecydowanie
    lepsze niż antyrefleksyjne powłoki najtańszych soczewek z OhSpecs.
    W jasnym otoczeniu widać to aż zbyt wyraźnie.

    > No, jesli progresywne to w zasadzie robione na zamowienie,
    > nie wyrobili by sie chyba z dostawą statkiem, ale samolotem
    > jak najbardziej.

    > Chyba, ze maja gdzies tu w Europie wielki magazyn ...

    Na zamówienie? ;)

    > Ja nie o tym, tak to kazdy naciąga :-)

    Piszą wyraźnie -- indeks 1.56 bez dopłaty.
    Organiczne w tym indeksie mają niską liczbę Abbego.
    Najlepsze mają 1.5 -- moim zdaniem dodatnie warto
    pocieniać średnicą soczewki, nie indeksem.

    Jeszcze dwa miękkie etui -- raczej niezbyt przydatne
    do organicznych, bo okulary trzeba wsuwać...

    https://pl.aliexpress.com/item/4000072090702.html

    > srednio wierze.

    Twoja wiara -- Twoja sprawa. :)

    > Oprawki i tak pochylają szkla, wiec widac to nie takie wazne.

    Bardzo istotne -- zwłaszcza w asferycznych. :)

    Pochylanie też jest potrzebne -- zwykle patrzysz nie w gwiazdy,
    lecz na ziemię... Do czytania zwykle dodatkowo pochylam.

    -=-

    Kąt pomiędzy osią oka i powierzchnią soczewki warto minimalizować.

    --