  • 1. Data: 2002-12-28 23:02:12
    Temat: Re: Odsetki
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:aulaap$nu2$1@news.tpi.pl, BaLab wrote:
    > Witam!
    > W piątek wieczorem deklaruję 2 przelewy z banku A do banku B:
    > a) z zadaną datą realizacji w piątek
    > b) z zadaną datą realizacji w poniedziałek
    >
    > W obu wypadkach faktyczną datą realizacji będzie poniedziałek. Moje
    > pytanie brzmi: jak i czy wogóle zostaną naliczone odsetki w obu
    > przypadkach w banku A i w banku B za dni piątek-niedziela?

    Odpowiedź na Twoje pytanie jest funkcją A i B.

    (Czyli zależy od banku.)

    --
    Robert

  • 2. Data: 2002-12-28 23:03:58
    Temat: Odsetki
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
[...]

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2002-12-29 01:05:28
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    pytanie
    > brzmi: jak i czy wogóle zostaną naliczone odsetki w obu przypadkach w

    Witam
    Składanie polecenia przelewu w piątek wieczorem, ma ograniczony sens.
    Kwota przelewu zostanie zdjęta z Twojego rachunku w piątek, pomimo
    wysłania jej dopiero w poniedziałek rano. Natomiast ustawienie zlecenia
    w piątek z datą realizacji w poniedziałek, strat w odsetkach nie spowoduje,
    ponieważ wszystko odbędzie się " w czasie rzeczywistym".
    W banku odbiorcy odsetki są naliczane od dnia wpłynięcia a nie daty
    wysłania.
    Joker

  • 4. Data: 2002-12-29 09:28:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > brzmi: jak i czy wogóle zostaną naliczone odsetki w obu przypadkach w banku

    W citi nie bedzie odsetek, bo przelew zlozony z data przyszla w piatek wieczorem
    (bodajze
    po 22.00, lub sobote czy niedziele) na poniedzialek jest od razu ksiegowany :-)) W
    innych
    powinno byc normalnie ;-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 5. Data: 2002-12-29 21:56:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponieważ wszystko odbędzie się " w czasie rzeczywistym".
    > W banku odbiorcy odsetki są naliczane od dnia wpłynięcia a nie daty

    Hmm..., jestem zdruzgotany Waszymi wypowiedziami. Wydawało mi się, że takie
    sprawy powinny być uregulowane np. w prawie bankowym, bo przecież przez 2
    dni te pieniadze gdzieś są i IMHO bank nie ma prawa odsetek od nich zagarnąć
    dla siebie...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2002-12-29 23:13:49
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawy powinny być uregulowane np. w prawie bankowym, bo przecież przez 2
    > dni te pieniadze gdzieś są i IMHO bank nie ma prawa odsetek od nich

    Pieniądze są w drodze do drugiego banku. To jest "stały fragment gry" i tak
    jest od zawsze, a może i dłużej ;-))
    Joker