  • Data: 2003-07-02 09:04:49
    Temat: Re: Odp: Odp: kradzież karty
    Od: Bartol Partol <b...@p...c> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik pedro napisał:

    > OK, a czy teraz może być w użyciu taki offlajnowy bnkomat? Jak będzie
    > uwieżytelniał PIN jak jest offlajn?

    Moga istniec takie bankomaty, ale obsluguja one tylko specjalne karty
    (nazwijmy je bankomatowymi), ktore sa przygotowane do wyplat w takich
    bankomatach. Bankomaty offlajnowe nigdy nie obslugiwaly kart platniczych
    (bo nie ma jak zautoryzowac transakcji).

    > Kolesie jechali specjalnie 10 km do 1 bankomatu mimo że w okolicy 1 km mieli
    > 10 innych. Obsługa bankomatu (PKO) powiedziała, że to taki stary model przy
    > sklepie co nawet kamery nie ma. Swoją drogą powiedzieli też, że ostatnio

    No wlasnie. Kamera to jest to. ;-)

    > zdarzały się przypadki sczytania PINu ale to z kart innych banków...

    Jesli juz to tylko i wylacznie z kart bankomatowych. Ale kodowanie
    informacji na takich kartach wcale trywialne nie jest, wiec
    niespecjalnie chce mi sie wierzyc (chyba, ze kolesie znali klucze).

    Przypomiala mi sie pewna anegdota. Pewien bank kupowal kiedys bankomaty
    i dostawca zaproponowal kasety na pieniadze z tworzywa sztucznego (to
    chyba obecnie standard, kiedys popularne byly metalowe). Wtedy pewien
    palant z biura zabezpieczen w banku (pracowali tam sami ubecy i trepy)
    stwierdzil, ze kasety musza byc metalowe i koniec. Zapytany dlaczego
    powiedzial: bo zlodziej moze nalac czegos latwopalnego do bankomatu i
    podpalic, kasety sie stopia, a wtedy odkurzaczem wyciagnie banknoty.
    (dla watpiacych, to fakt autentyczny).

    Bartol