  • Data: 2009-02-21 19:30:25
    Temat: Re: Odp: Noble straszy kredytobiorc
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Miał być EOT, ale jeszcze kilka słów podsumowania ;-)

    > Ale ja nie wiem, o czym ty do mnie rozmawaisz?

    O tym, że oczekujesz, że cała ludzkość będzie inteligentna, bystra,
    sprytna, ostrożna, przezorna, przewidująca - tak jak Ty. Też bym tak
    chciał. Realia są jednak inne. Ludzie są różni, czasem diametralnie. I
    bardzo często nie mają na to wpływu.
    Czy wyśmiałbyś prostą kobietę w wieku balzakowskim legalnie oszukaną przez
    Providenta i nazwał ją tępą i bezmyślną osobą? Jeśli nie, to powinieneś
    zrozumieć, o czym piszę. Jeśli tak, to nie mamy naprawdę o czym rozmawiać.

    > odpowiadałem. Nie interesuje mnie dyskusja o uczuciach,

    No tak, ale na uczucia niechcący zeszła.

    > Przewrotna to logika, ale trafia w próżnię, już ci wyłożyłem dlaczego.
    > Nikt
    > nikogo nie zmusza do żonglowania po ciemku piłami mechanicznymi, gry w
    > trzy
    > karty na targu, handlu instrumentami pochodnymi, obstawiania zera w
    > ruletę
    > albo czytania Gazety Wyborczej. Tak samo nie zmusza do brania kredytów
    > walutowych na wyśrubowanych parametrach własnych.

    To jeszcze raz powoli.

    Jeśli ktoś WIE, że zabawa piłą mechaniczną jest groźna to:
    1/ nie bawi się w to - jest ostrożny
    2/ bawi się w to - bo zdecydował się ryzykować i jest tego świadomy
    Ty należysz do którejś z tych grup.
    Jeśli ktoś NIE WIE, że zabawa piłą mechaniczną jest groźna to:
    3/ nie bawi się w to - nie jest mu to potrzebne
    4/ bawi się w to - BO NIE JEST ŚWIADOMY STOPNIA RYZYKA

    Przełóż sobie teraz piłę mechaniczną na kredyt i zrozum w końcu, że choćbyś
    nie wiem jak się spinał, to nie możesz oczekiwać, że wszyscy będą należeć
    do grupy 1 lub 2. Masa ludzi należy do grupy 4.
    Dlaczego? Już to tłumaczyłem parę razy. Ponieważ szukając informacji u
    osób, które uznały za godne zaufania, dostały taką porcję wiedzy, że uznały
    ja za wystarczającą i rzetelną. Na podstawie tej wiedzy podjęły decyzję
    wierząc, że będą w stanie ponieść ryzyko. Nie miały świadomości, że ryzyko
    może być większe. Nie miały, bo skąd u licha miałyby ją posiąść i
    zrozumieć, że ta wiedza jest niewystarczająca?
    Jeśli nadal nie rozumiesz, o czym piszę, to wyobraź sobie sytuację, że Ty
    na podstawie swoich zaufanych źródeł iformacji wyrabiasz sobie ostateczną
    opinię na dany temat. Podejmujesz decyzję i cieszysz się, że wszystko jest
    w porządku. Po czasie okazuje się, że zrobiono Cię w balona - mniej lub
    bardziej świadomie. Albo, że stało się coś, na co nikt nie miał wpływu, ale
    co można było przewidzieć, choć Cię o tym nikt nie poinformował. I teraz
    taki Tomasz Nowicki "Bis" określa Cię mianem ciężkiego idioty, bo zaufałeś
    nie tym, co trzeba, bo nie wykazałeś się wystarczającą roztropnością,
    intelektem i tak dalej. Bo on tak zrobił i uważa, ze każdy bez wyjątku też
    mógł.

    > Naprawdę - jeśli ktoś nie rozumie, że do korzystania ze skomplikowanych i
    > potencjalnie ryzykownych produktów konieczna jest znajomość zasad ich
    > obsługi, to ja mogę go tylko ostrzegać.

    Samo życie jest potencjalnie ryzykownym produktem, do którego konieczna
    jest znajomość zasad jego obsługi ;-)Ryzykujemy na każdym kroku i nikt
    nigdy nie jest w stanie przewidzieć wszystkiego. Nawet zaciągając kredyt w
    PLN ryzykujesz, pomimo ubezpieczenia. Wystraczy, ze T.U., gdzie masz swoje
    polisy nagle zbankrutuje i guzik masz, a nie odszkodowanie w razie
    nieszczęścia. Jesteś w stanie to przewidzieć? Nie sądzę. Ale mimo to
    zaryzykowałeś biorąc kredyt w bezpiecznych złotych.

    > Ależ ja to rozumiem, bo sam napisałeś, żeś zadowolony ze swoich posunięć,
    > gratuluję. I jeśli nawet gdzieś przekroczyłem granice ironii i posunąłem
    > się do sarkazmu, to nie traktuj tego osobiście, bo nie miałem zamiaru cię
    > urazić, naprawdę.

    OK, nie ma wobec tego sprawy :)

    > Dlatego mam prawo wygłosić opinię, że pewna
    > grupa głupców postąpiła bardzo nierozważnie ze swoimi pieniędzmi i teraz
    > zaczyna odczuwać przykre tego konsekwencje.

    No więc różnimy się tylko tym, że ja nie nazywam takich ludzi głupcami, a
    jedynie ofiarami różnych bardziej lub mniej planowanych działań/manipulacji
    instytucji/osób trzecich. Na pewno będzie to dla nich nauczka na
    przyszłość, ale tak czy owak nie uważam, że tylko oni ponoszą
    odpowiedzialność za taką sytuację.